Gå til innhold

Nå er det slutt med snop!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra og med i dag, har jeg ikke lov til å spise is, boller, potetgull og sjololade før august! I morgen starter jeg et kosthold fri for slikt tull som det her! Får jeg søtsug eller lyst på noe søtt, blir det frisk frukt på meg! Flere som er er med meg?

Jeg er så lite konsekvent som det er mulig å bli og selvkontrollen har vært helt borte de siste to månedene. Viljestyrke har jeg heller ikke hatt, men i morgen skal er det slutt!!

Anonymous poster hash: aca6b...a6a

Anonymous poster hash: f3aec...ee5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjøre det så ekstremt? å holde seg unna snop og alt godt i 3 mnd er tull.. Kan du ikke unne deg annenhver lørdag? Eller litt godt en gang i uken? :)

Anonymous poster hash: 31687...2e8
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du gjøre i helgen når det er 17.mai? :fnise:

Anonymous poster hash: 91adf...389

• Liker 2
Skrevet

Høres stusselig ut, dessuten er det dømt til å sprekke før eller siden. Hold deg unna søtt og fett i uka, og unn deg en sjokkis eller noe på lørdagen. :)

• Liker 1
Skrevet

HEI HEI, jeg vil være med!!!

Har egentlig et veldig sunt kosthold til vanlig. Pleier å unne meg litt usunt i blant, men nå som det er eksamensperiode og stress, har det gått litt over styr. Det har blitt litt for store mengder junk. Jeg er sinnssykt lei. Skal slutte med potetgull, godis, sukkerbomber og andre usunne ting helt. Jeg elsker jo sunn mat, så det er egentlig bare å bestemme seg for å ta seg tiden til å kutte frukt, lage matpakke, lage sunnere middager, osv.

Til brukeren over som sier at det høres stusselig ut, og som hevder at man sprekker dersom man ikke unner seg noe: Ja, det gjelder kanskje mange, men ikke meg. For meg er det som funker å ha nulltoleranse for alt. Å ikke unne seg en sjokolade enten det er helligdag, fridag, lørdag eller what not. Spiser jeg èn sjokolade har jeg lyst på flere. Holder jeg meg unna sjokoladen totalt, er søtsuget borte etter noen dager!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjøre det så ekstremt? å holde seg unna snop og alt godt i 3 mnd er tull.. Kan du ikke unne deg annenhver lørdag? Eller litt godt en gang i uken? :)

Anonymous poster hash: 31687...2e8

Hva skal du gjøre i helgen når det er 17.mai? :fnise:

Anonymous poster hash: 91adf...389

Høres stusselig ut, dessuten er det dømt til å sprekke før eller siden. Hold deg unna søtt og fett i uka, og unn deg en sjokkis eller noe på lørdagen. :)

Hey, ha litt troen på meg da! Null snop fram til august. For meg er det sånn at jeg sprekker hvis jeg tillater meg selv å spise litt, derfor får jeg ikke lov til å spise snop i det hele tatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HEI HEI, jeg vil være med!!!

Har egentlig et veldig sunt kosthold til vanlig. Pleier å unne meg litt usunt i blant, men nå som det er eksamensperiode og stress, har det gått litt over styr. Det har blitt litt for store mengder junk. Jeg er sinnssykt lei. Skal slutte med potetgull, godis, sukkerbomber og andre usunne ting helt. Jeg elsker jo sunn mat, så det er egentlig bare å bestemme seg for å ta seg tiden til å kutte frukt, lage matpakke, lage sunnere middager, osv.

Til brukeren over som sier at det høres stusselig ut, og som hevder at man sprekker dersom man ikke unner seg noe: Ja, det gjelder kanskje mange, men ikke meg. For meg er det som funker å ha nulltoleranse for alt. Å ikke unne seg en sjokolade enten det er helligdag, fridag, lørdag eller what not. Spiser jeg èn sjokolade har jeg lyst på flere. Holder jeg meg unna sjokoladen totalt, er søtsuget borte etter noen dager!

Kjempeflott! Blir mer motivert når jeg vet at andre som går gjennom det samme som meg også vil forsøke meg godteristop! Føler seg ikke så alene da =)
Det er nettopp det som er problemet her også. Er midt i eksamensperioden og da har jeg gode unnskyldninger for å unne meg noe godt i hverdagen. Jeg har forøvrig spist masse snop de siste månedene, men nå i eksmensperioden blir det enda mer snop. Jeg er glad i sunn mat jeg også og spiser relativt sunt, men den siste tiden har jeg bare hatt lyst på potetgull, is og sjokkis.
Ja, jeg sluttet å spise snop i fjor høst, men når jultiden kom og jeg tillot meg selv å spise snop - ja, da var det gjort! Da begynte jeg å spise snop igjen, så for meg fungerer det med nulltoleranse. Hvis jeg tillater meg å spise litt, da spiser jeg bare mer og mer. "Litt" fungerer dessverre svært dårlig for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager for alle skrivefeilene, går litt fort i svingene her :laugh:

Skrevet

Hey, ha litt troen på meg da! Null snop fram til august. For meg er det sånn at jeg sprekker hvis jeg tillater meg selv å spise litt, derfor får jeg ikke lov til å spise snop i det hele tatt.

Ah, da stiller det seg annerledes, ja. I såfall ønsker jeg deg lykke til, håper du kommer i mål! :)

Skrevet

Jeg skjønner!

Jeg vet ikke hvordan folk takler å spise usunt hele tiden. Jeg føler meg bare jævlig når jeg gjør det. Jeg føler at jeg ser bælfeit ut, og at det vises på meg. Får også mye dårligere energi og selvfølelse, så for meg er det bare en glede å holde meg til et slikt løfte! :) Som sagt; mange blir nok ekstra søtsugne og slikt av å lese til eksamen, men det trenger jo nødvendigvis ikke være sånn... Det er faktisk bare å la være å spise junk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner!

Jeg vet ikke hvordan folk takler å spise usunt hele tiden. Jeg føler meg bare jævlig når jeg gjør det. Jeg føler at jeg ser bælfeit ut, og at det vises på meg. Får også mye dårligere energi og selvfølelse, så for meg er det bare en glede å holde meg til et slikt løfte! :) Som sagt; mange blir nok ekstra søtsugne og slikt av å lese til eksamen, men det trenger jo nødvendigvis ikke være sånn... Det er faktisk bare å la være å spise junk!

Jeg er slank og elsker å spise sjokolade til morgenkaffen. Folk er forskjellige, vet du.

Anonymous poster hash: 692ce...a2e

Skrevet

Jeg er slank og elsker å spise sjokolade til morgenkaffen. Folk er forskjellige, vet du.

Ja vel. Hva er det du skal fram til egentlig?

Skrevet

Jeg er (delvis) med. Jeg vil ikke ha null toleranse, og si at jeg overhodet ikke kan eller skal- men generelt ikke spise godteri etc. Har allerede holdt på en stund. Jeg lager derimot mange alternativer. (Sitter med eksamen og spiser sukkerfrie hjemmelagede bountys akkurat nå).

Skrevet

Jeg synes litt synd på de som mener at et liv uten snop er stusselig. Jeg har mer eller mindre ikke rørt sukker på snart 1,5 år, og jeg har det bedre enn noen gang :danse:

Dette klarer du, heia heia! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også i eksamenslesningen, ville bare si at det ikke er en gyldig unnskyldning til å spise junk og godteri.. sunn mat er like raskt å tilberede, billigere og gjør at hodet fungerer bedre under lesingen - det finnes ingen god grunn til å spise dårlig i eksamensperioden så ikke la det bli enda en unnskyldning :) feire heller overstått eksamen i etterkant med noe dere synes er godt.

Anonymous poster hash: 8faff...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner!

Jeg føler meg ganske forferdelig etterpå jeg også. En føler seg bælfeit selv om en ikke nødvendigvis er det, det er slik usunn mat\snop får en til å føle seg! Forresten, så hjelper det litt å tenke på det du skriver i dette innlegget, den selvfølelsen og dårlige følelsen en får etter å ha inntatt snop, hjelper å konsentere på dette!

Jeg er slank jeg også, men det var vel ikke det som var poenget? Usunn mat går ikke bare utover vekta.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er (delvis) med. Jeg vil ikke ha null toleranse, og si at jeg overhodet ikke kan eller skal- men generelt ikke spise godteri etc. Har allerede holdt på en stund. Jeg lager derimot mange alternativer. (Sitter med eksamen og spiser sukkerfrie hjemmelagede bountys akkurat nå).

Flott! Høres bra ut (sukkerfri bounty er mye bedre enn den vanlige:)!) Du er heldig som kan spise litt og litt, sånn fungerer det dessverre ikke for meg. "Litt" er et fremmedord for meg, så jeg spiser mye når jeg først skal ha :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes litt synd på de som mener at et liv uten snop er stusselig. Jeg har mer eller mindre ikke rørt sukker på snart 1,5 år, og jeg har det bedre enn noen gang :danse:

Dette klarer du, heia heia! :)

Takk, gir meg litt håp! Jeg har som sagt hatt perioder hvor jeg har holdt meg helt unna snop og det har gått veldig bra, men med engang jeg tillater meg å spise litt går det som regel "overboard" :-(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også i eksamenslesningen, ville bare si at det ikke er en gyldig unnskyldning til å spise junk og godteri.. sunn mat er like raskt å tilberede, billigere og gjør at hodet fungerer bedre under lesingen - det finnes ingen god grunn til å spise dårlig i eksamensperioden så ikke la det bli enda en unnskyldning :) feire heller overstått eksamen i etterkant med noe dere synes er godt.

Anonymous poster hash: 8faff...3f9

Riktig, riktig. :) Pluss at en føler seg mye bedre. Får ikke akkurat en god følelse etter å ha spist en hel pose med potetgull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...