AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er ei jente på 22 år som har verdens beste kjæreste som jeg har vært sammen med i 2 år. Han er snill, omtenksom, morsom, smart og utrolig kjekk. Problemet er at jeg kommer opprinnelig fra Nigeria. Familien min kom til Norge da jeg var 2 år gammel. Jeg føler meg norsk, men jeg har alltid følt meg styggere en norske jenter. Jeg vet ikke hvorfor, men det at jeg har andre former på nese og lepper er noe som spesielt har plaget meg. Jeg kan se pene norske jenter og bli misunnelig på de norske trekkene deres. Spesielt hvis de prater med kjæresten min. Jeg vet akkurat dette får meg til å høre ut som ei sjalu drittkjærring. Men jeg er egentlig ikke det, jeg vet at kjæresten min er trofast og jeg er ikke bekymret for at han skal gjøre noe. Det er bare det at jeg blir misunnelig på jentene. Jeg tror han har merket det noen ganger og, han har sagt ting til meg som at han syntes jeg er pen, eksotisk og at han liker hudtonen min. Jeg vet ikke om dette er riktig del av forumet for dette engang, men jeg blir litt frustrert av dette. Hvorfor kan jeg ikke bare godta meg selv? Jeg vil, men vet ikke hvordan. Anonymous poster hash: 6f40e...f78 1
brightness Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er norsk og hater å være så bleik, ha små lepper og ha lysere øyebryn og øyevipper enn de som kommer fra utlandet. Tror nok alle har ting ved seg selv de ikke liker samme hvor de har sitt opphav:) 26
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Ts, alle er litt misunnelig på andre i blant! Jeg kan bli misunnelig på utseende til andre ofte, og en vil ofte se ut slik en ikke gjør fra før av! Prøv å tenk på at kjæresten din syns du er perfekt som du er, og at han liker utseende ditt veldig godt. Hvis han hadde likt noen av de norske jentene du snakker om bedre hadde han jo ikke vært sammen med deg! Anonymous poster hash: 2c8be...632 6
Dricka Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 (endret) Tenk hvor pene barn dere kan få! Mulattbarn kan være syykt pene. Og jeg er sikkert på at du råfin! Endret 14. mai 2014 av Camo 9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er veeeldig glad jeg har et nordisk utseende ja, skal innrømme det. Jeg tror det er veldig få hvite personer som skulle ønske de var negere av utseende. Men når det er sagt! vær stolt av den du er, utseende er ikke alt! Anonymous poster hash: 98ca0...ec9 5
brightness Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er veeeldig glad jeg har et nordisk utseende ja, skal innrømme det. Jeg tror det er veldig få hvite personer som skulle ønske de var negere av utseende. Men når det er sagt! vær stolt av den du er, utseende er ikke alt! Anonymous poster hash: 98ca0...ec9 Smakløst å si. Jeg kunne godt vært neger, jeg. 22
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er veeeldig glad jeg har et nordisk utseende ja, skal innrømme det. Jeg tror det er veldig få hvite personer som skulle ønske de var negere av utseende. Men når det er sagt! vær stolt av den du er, utseende er ikke alt! Anonymous poster hash: 98ca0...ec9 Hadde jeg hatt muligheten til å velge ville jeg helst vært mørk i huden og med et mer eksotisk utseende, om det så skulle vært asiatisk eller afrikask, kanskje mer latino? Egentlig alt annet enn blek med blondt hår. Skjønner at du er missunnelig noen ganger TS, men jeg er missunnelig på deg og, så det går begge veier. Anonymous poster hash: 075ba...78a 12
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Uff, det kommer alltid en drøss av smakløse kommentarer når det er snakk om hudfarge. Trist. Ikke bry deg, mest sannsynlig er dette jenter som har kjærester som smugrunker til Rihanna eller noe slikt De gutta jeg kjenner som er sammen med afrikanske jenter, de har stort sett alltid vært tiltrukket av afrikanske jenter og begynner man å se på eksene deres vil man fort se et "mønster" i det De blir rett og slett ikke tiltrukket av hvite jenter på den måten. Vet ikke hvordan det er med kjæresten din TS, men jeg er sikker på at han syntes du er vakker! Alle har preferanser, akkurat som at noen er svake for høye menn med brunt hår, er noen svak for afrikanske damer, noen er svake for blondiner osv. Vær stolt av deg selv! Ikke begynn å tvil på deg selv! Han valgte deg, ville han hatt en norsk jente hadde han valgt en norsk jente. Anonymous poster hash: 926bf...4b6 2
Leini Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Synes det er godt at vi alle er forskjellige. Mange utrolig lekre mørkhudede, og mange stygge hvite. De fleste ønsker seg det de ikke har. 4
MajorasMaske Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er ei jente på 22 år som har verdens beste kjæreste som jeg har vært sammen med i 2 år. Han er snill, omtenksom, morsom, smart og utrolig kjekk. Problemet er at jeg kommer opprinnelig fra Nigeria. Familien min kom til Norge da jeg var 2 år gammel. Jeg føler meg norsk, men jeg har alltid følt meg styggere en norske jenter. Jeg vet ikke hvorfor, men det at jeg har andre former på nese og lepper er noe som spesielt har plaget meg. Jeg kan se pene norske jenter og bli misunnelig på de norske trekkene deres. Spesielt hvis de prater med kjæresten min. Jeg vet akkurat dette får meg til å høre ut som ei sjalu drittkjærring. Men jeg er egentlig ikke det, jeg vet at kjæresten min er trofast og jeg er ikke bekymret for at han skal gjøre noe. Det er bare det at jeg blir misunnelig på jentene. Jeg tror han har merket det noen ganger og, han har sagt ting til meg som at han syntes jeg er pen, eksotisk og at han liker hudtonen min. Jeg vet ikke om dette er riktig del av forumet for dette engang, men jeg blir litt frustrert av dette. Hvorfor kan jeg ikke bare godta meg selv? Jeg vil, men vet ikke hvordan. Du kan jo alltids farge håret blondt hvis du ønsker deg norske trekk. 1
Crystallized Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Og jeg er misunnelig på deg! Jeg skulle ønske jeg var mørkhudet.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #12 Skrevet 15. mai 2014 Et flott Nigeriaeksemplar: http://www.abcnyheter.no/nyheter/sport/2012/08/04/ezinne-okparaebo-satte-ny-norsk-rekord-igjen Du har ikke noe å være redd for. Er mange norske menn som finner nigerianske jenter veldig tiltrekkende og eksotiske. Hvorfor tror du feks nigerianske jenter er så populære på prostitusjonsmarkedet? Jo...det er uvanlig pene. Nigerianske jenter er afrikas beautyqueens. Anonymous poster hash: e8e8d...c0e 1
plix Skrevet 15. mai 2014 #13 Skrevet 15. mai 2014 Mest sannsynlig kommer disse tankene fordi du ser norske jenter omtrent overalt, "hele" tiden. Så ser du i speilet og ser noe uvanlig og som skiller seg ut. Hvis du da ikke er så sikker på deg selv, kan tanker lure deg til å tenke negativt om deg selv bare fordi du skiller deg ut. Der må du jobbe med å snu det til noe positivt For det ér det. Tenk om alle var lik, da hadde utvalget vært veldig dårlig og hvem som helst kunne bare tatt den første de møtte til kjæreste. Ta bedre vare på deg selv, du er unik og kan ikke erstattes med noen andre. Ikke fokuser på hvordan du ikke ser ut, det tar unødvendig energi. Finn deg noe å gjøre som fremmer selvtillit 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 Det er som Leini sier; folk vil ha det de ikke har. Vi som er bleke bruker penger på solarium, og de som er mørke bruker penger på helsefarlige kremer som lysner huden. Anonymous poster hash: 60547...9a8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #15 Skrevet 15. mai 2014 Jeg har sett en del folk fra Nigeria og må bare si at jentene er nydelige! På en annen side skal du være glad for at du liker norske menn. Jeg har nemlig til gode å se en kjekk mann fra Nigeria..... Uansett skal du ikke skamme deg. Du er sikkert ei søt jente og vi kan jo ikke alle være like. Tenk hvor vi må stresse med øyenbryn som må farges og masse maskara for å ikke se likbleike ut Anonymous poster hash: a27c3...3c7 2
Avalon Skrevet 15. mai 2014 #16 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Som flere her sier er det lett å ønske seg noe man ikke har selv. Da jeg var yngre hadde jeg et ønske om at jeg hadde en mørkere hudtone og sort hår. Jeg syntes det var så utrolig vakkert. Jeg er bleik som juling, eneste fargen jeg får i sola er rød. Jeg skulle gjerne hatt fyldigere lepper. Krøller skulle jeg også gjerne hatt. Mindre legger. Jeg har så lyse øyenbryn at uten farge på den syns de ikke. Lista er lang den, men jeg skal jo leve i denne kroppen ganske lenge så da må man etterhvert godta seg selv. Finnes ingen fasit på det, og det tar tid og går ofte i bølgedaler. Det finnes bare en av deg, tenk litt på den du. Edit: Glemte noe. Endret 15. mai 2014 av Avalon 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #17 Skrevet 15. mai 2014 I undersøkelser på saken har man studert hvilke trekk og bilder mennesker med afrikansk bakgrunn anser som "pent", og "hvite" trekk er det som går igjen. Og hvorfor tror du det? Kan det være fordi man har en historie i generasjoner med undertrykkelse, slaveri og rasisme? Eller kanskje det faktum at afrikanske jenter omtrent aldri får se en reklame eller forside av sin etnisitet? Kun "hvite pene tynne" kvinner? Dette gjør jo noe med selvfølelsen for mange, akkurat som hvite jenter føler seg underdanige skjønnhets- og vektkrav de føler de aldri oppnår. Så da er jo spørsmålet om du ønsker la deg "undertrykke" på denne måten av deg selv? Eller, skal du jobbe med å se der vakre i dine trekk- som mange andre misunner. Det afrikanske jenter ofte har mer av enn hvite er jo en mer "populær" bakenden, glød i hudtonen(som kan fremheves ekstra med sminke), og hud som virkelig står frem på en bra måte i enkelte farger(eks gul). De tingene har ikke jeg som hvit kvinne, og gjør derfor andre ting for å fremheve mine trekk. Det er jo trist at så mange etnisiteter gjør så mye for å skjule trekk, det være seg asiatere som bleker huden med div produkter, lyse jenter som tar solarium tross stor sjans for hudkreft osv. Du må nesten spørre deg selv om du vil fortsette å føle deg mindreverdig, eller om du skal ta et ansvar for deg selv- og kanskje også på bakgrunn av en negativ del av din "historie" som afrikansk kvinne(og dagens situasjon med fremstilling av nigerianske kvinner som "de prostituerte") og faktisk jobbe bort den mindreverdighetsfølelsen din som er helt unødvendig å ha.Anonymous poster hash: 019b2...f6f 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #18 Skrevet 15. mai 2014 Jeg er veeeldig glad jeg har et nordisk utseende ja, skal innrømme det. Jeg tror det er veldig få hvite personer som skulle ønske de var negere av utseende. Men når det er sagt! vær stolt av den du er, utseende er ikke alt! Anonymous poster hash: 98ca0...ec9 haha dette stemmer nok ikke. den kommentaren der var bare grell. vi mennesker er lagd slik at vi ofte ønsker oss det vi ikke har. jeg kunne gjerne tenkt meg en mørkere hudtone, fyldigere lepper, osv osv. Altså, alle har noe de strever med og et ønske om å se ut som noe man ikke er. Sånn er det bare. Til deg, TS, skjønner jeg veldig godt hva du mener. Jeg tror det er ganske normalt å være misunnelig på andre jenter, uansett opphav. Jeg har verdens vakreste veninne fra Burundi, og blir misunnelig på henne når hun snakker med min kjæreste. Og dessuten, som noen sier over her, ville nok ikke kjæresten din vært sammen med deg hvis han ikke syns du var pen nok :D Og forresten så høres det smud ut å være litt "annerledes" istedenfor å se ut som typiske norske jenter som strever etter å se helt like ut Anonymous poster hash: 65f58...110 1
Gjest Badebuksa Skrevet 15. mai 2014 #19 Skrevet 15. mai 2014 Tenk hvor pene barn dere kan få! Mulattbarn kan være syykt pene. Og jeg er sikkert på at du råfin! Jaaa! Nå føler TS seg sikkert myyye bedre. For å rette opp i din ulogiske slutning: alle barn kan potensielt være syykt pene. Ikke halvasiater barn og mulattbarn, men alle barn. 4
Ferny Skrevet 15. mai 2014 #20 Skrevet 15. mai 2014 Tenk hvor pene barn dere kan få! Mulattbarn kan være syykt pene. Og jeg er sikkert på at du råfin! Word. Mamma oppfordrer meg til å finne en mann med gylden eller mørk hud, siden barna ofte blir så pene. Hehe, jeg er litt enig, men synes ikke man skal gå etter hudfargen til folk. XD 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå