philippa starck Skrevet 14. juni 2004 #1 Skrevet 14. juni 2004 Lille Frø er blitt 18 mnd, og i går synes hun det var litt gøy å se på tv. Vi kommer ikke til å oppdra henne til å bli tv-slave, men det er sikkert litt gøy for henne å se på tv også.... Derfor lurer jeg på om noen av dere aner hvor jeg kan finne Teletubbies på dvd? (hadde aldri trodd at dette skulle bli et aktuelt spørsmål for meg, egentlig synes jeg de derre fargede lodottene er sånn passe irriterende.... )
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #2 Skrevet 14. juni 2004 Hehe...join my world...Briobutikkene har ganske så bra utvalg av tegnefilmer. Alt mulig. Tror jeg kan kjennings-melodiene til alt som finnes snart...
Gjest Primula Skrevet 14. juni 2004 #3 Skrevet 14. juni 2004 Hehe..kjenner igjen det gitt. teletubbie dvd selges på lekebutikker, men jeg har også sett dem til en billig penge på Posten. Når jeg tenker meg om tror jeg vi kjøpte vår på OBS til 99,- :-)
Gjest agurk Skrevet 14. juni 2004 #4 Skrevet 14. juni 2004 På rimi kjøpte vi noen billige DVDer. Tror de hadde teletubbis også. Kan jo være verd å skjekke om de har enda.
Lille B Skrevet 14. juni 2004 #6 Skrevet 14. juni 2004 Hei! Gutten min har også Teletubbies-dvd'er. Men visste dere at Teletubbies er blitt kåret til verste barne-tv?! Følg med på bla. språket, at de snakker på "baby" språk. Mye bedre med feks. sesam stasjon, byggmester bob, og så videre.. teletubbies skal visst være de som gir minst til barna når det kommer til barne-tv.
Gjest Poirot Skrevet 14. juni 2004 #7 Skrevet 14. juni 2004 Var en del sammen med en utviklingshemmet gutt som elsket Teletubbies. Språket hans ble faktisk dårligere, på grunn av all den elendige pludringen disse krekene kom med. Han fremstod tilslutt mye dummere enn før han begynte å se på dem.
Arkana Skrevet 14. juni 2004 #8 Skrevet 14. juni 2004 Men visste dere at Teletubbies er blitt kåret til verste barne-tv?! Følg med på bla. språket, at de snakker på "baby" språk. Men Teletubbies er ikke barne-TV det er baby-TV og er pedagogisk rettet mot nettopp babyer (fargene, gjentakelser osv osv).
Gjest Poirot Skrevet 14. juni 2004 #9 Skrevet 14. juni 2004 Men Teletubbies er ikke barne-TV det er baby-TV og er pedagogisk rettet mot nettopp babyer (fargene, gjentakelser osv osv). Skjønner ikke hvorfor babyer trenger stimulans fra TV for å utvikle seg...
Arkana Skrevet 14. juni 2004 #10 Skrevet 14. juni 2004 Nei, det skjønner ikke jeg heller, men det er jo en annen diskusjon.
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #11 Skrevet 14. juni 2004 Teletubbies er ikke laget for babyer. Babyer ser svært lite på tv. Det kommer sikkert an på hva man anser som babyer og ikke. Uansett, Teletubbies er det blitt slutt på her i huset, gir barnet lite stimuli. Er masse annet å se på som har nok av farger og gjentakelser.
Lille B Skrevet 14. juni 2004 #12 Skrevet 14. juni 2004 Babyer skal uansett ikke snakkes til på "baby" språk, er slutt på den tiden
Gjest Primula Skrevet 14. juni 2004 #13 Skrevet 14. juni 2004 Herlighet, skal teletubbies være galt også nå da.. fargene, gjentakelse og nettopp det enkle språket appelerte i allefall til min datter, og hun har på ingen måte blitt hemmet i språket sitt av den grunn. Men etterhvert syntes hun at det ble for kjedelig, og hun ville ikke se på det lenger. Nå foretrekker hun Byggmester Bob eller Kaptein sabeltann dersom hun skal se en film. Jeg tror ikke et barn som er litt eldre vil ha noen glede av teletubbies, men de små synes det er gøy og vil nok heller ikke ta skade av det.
Gjest Husmora Skrevet 15. juni 2004 #14 Skrevet 15. juni 2004 Gutten min på to år elsker teletubbies, han vil helst ikke se noe annet, ler og babler når de er på tv. Han utvikler seg helt fint, både med språk og annet, men så ser han ikke så ofte på tv da
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2004 #15 Skrevet 15. juni 2004 Strengt tatt trenger verken barn eller voksne stimulans fra TV'en for å utvikle seg(for voksne gjelder vel snarere det motsatte - Tv'en bidrar til negativ utvikling)
Arkana Skrevet 15. juni 2004 #16 Skrevet 15. juni 2004 Alt med måte, jeg har ikke tro på total avholdenhet når det gjelder noe.
Gjest gjest 7 Skrevet 23. juli 2004 #17 Skrevet 23. juli 2004 Pedagigisk ditt og datt.... bla bla bla. Er det ingen somhar tenkt tanken at det faktisk bare er gøy for barna/babyene å se på teletubbies??? Vi kommer hjem fra dagmammaen og mens mor og far lager middag vil vesla på 20 mnd se på teletubbies , hvis ikke klikker hun bokstavelig talt. Ser ikke noe galt i dette og hun blir bestemt ikke dum av det. Hallo hva visste vel vår generasjons mødre om hva som var pedagogisk rett og ikke????? Veldig lite og det ble nå folk av oss også. Må alt analyseres ihjel nå til dags?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå