AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Burde jeg kjøpe GPS her i Norge, eller bare vente til jeg kommer til München? Anonymous poster hash: e5a9d...3a5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Elektronisk utstyr er det lite å spare på å kjøpe i utlandet. Og å blir det i tillegg vanskelig å reklamere f.eks. Men kjøp den på nettbutikk og sjekk prisen nøye.Anonymous poster hash: 1efad...4b3 2
Druid Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Alt merkevare småelektrisk er stort sett billigere i Norge enn noe annet sted. Grunnen er at vi har reklamasjonsretten på 2 eller 5 år (avhengig av hvor lenge den er ment å leve) Når det er sagt anbefaler jeg GPS som app på mobilen hvis du skal ha TomTom. oppdaterte kart koster på Tomtom og kommer gratis på appen.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Alt merkevare småelektrisk er stort sett billigere i Norge enn noe annet sted. Grunnen er at vi har reklamasjonsretten på 2 eller 5 år (avhengig av hvor lenge den er ment å leve) Når det er sagt anbefaler jeg GPS som app på mobilen hvis du skal ha TomTom. oppdaterte kart koster på Tomtom og kommer gratis på appen. Men jeg kan ikke bruke GPS'en på mobilen hele dagen hver dag i 10 dager når vi er på kjøretur i europa, for det første kommer jeg til å få en h*** regning fra telenor, for det andre så kommer telefonen til gå varm og bli fort fri for batteri og for det tredje så bruker jeg mobilen til å ta ale bildene, så den trenger jeg til det.. samtidig er skjermen på mobilen litt liten til at det skal bli nok oversiktlig for sjorøren som skal kjøre i alle disse avanserte byene i europa. Anonymous poster hash: e5a9d...3a5
Druid Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 1. GPS app som TomTom på mobil bruker innebygde kart, du bruker ikke dataoppkobling 2. Når du bruker GPS i Bil, må du ha bil lader, og gjerne GPS antene forsterker. Hvis telefonen din går varm ved app bruk har du antagelig et kommende problem. 3. Det er ett poeng 4. Skjermen på de fleste mobilene er som regel større en på de fleste GPS'ene , med noen unntak. Men sånn rent bortsett fra det, var det kun MIN anbefaling, siden jeg har brukt begge (og plutselig oppdaget at TomTom'en ble VELDIG fort skrot).
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 1. GPS app som TomTom på mobil bruker innebygde kart, du bruker ikke dataoppkobling 2. Når du bruker GPS i Bil, må du ha bil lader, og gjerne GPS antene forsterker. Hvis telefonen din går varm ved app bruk har du antagelig et kommende problem. 3. Det er ett poeng 4. Skjermen på de fleste mobilene er som regel større en på de fleste GPS'ene , med noen unntak. Men sånn rent bortsett fra det, var det kun MIN anbefaling, siden jeg har brukt begge (og plutselig oppdaget at TomTom'en ble VELDIG fort skrot). okei, så man trenger ikke være på internett for å bruke det.. kult, jeg skal laste den ned og se men hvis den ikke er på nett blir det vel akkurat det samme som et vanlig papirkart, den har jo da ingen peiling på hvor bilen befinner seg siden ikke internett er på? Anonymous poster hash: e5a9d...3a5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 1. GPS app som TomTom på mobil bruker innebygde kart, du bruker ikke dataoppkobling 2. Når du bruker GPS i Bil, må du ha bil lader, og gjerne GPS antene forsterker. Hvis telefonen din går varm ved app bruk har du antagelig et kommende problem. 3. Det er ett poeng 4. Skjermen på de fleste mobilene er som regel større en på de fleste GPS'ene , med noen unntak. Men sånn rent bortsett fra det, var det kun MIN anbefaling, siden jeg har brukt begge (og plutselig oppdaget at TomTom'en ble VELDIG fort skrot). de tomtom appene var jo svindyre da uansett :S Anonymous poster hash: e5a9d...3a5
Druid Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Mobilen har GPS, GPS er en egen satelittservice som alle kan koble seg til (du betalte for denne tjenesten når du kjøpte telefonen) Det er denne som bestemmer HVOR du er. Har du en smarttelefon , har du en kartløsning. Denne fungerer analogt med google maps; Når du bestermmer hva du skal se på, laster den ned kartet rundt deg. DET er det som koster båndbredde. GPS appene som TomTom inneholder disse kartene på telefonen og krever derfor ikke å hente ddisse over data. Det er dettte du betaler for. GRunnen for at Appene er bedre en TomTom GPs'ene er at disse kartene HELE tiden oppdateres. På TomTom enhetene må du kjøpe oppdaterte kart. Så i praksis er en TomTom stort sett søppel etter 2 år Endret 15. mai 2014 av Druid
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #9 Skrevet 15. mai 2014 okei, så man trenger ikke være på internett for å bruke det.. kult, jeg skal laste den ned og se men hvis den ikke er på nett blir det vel akkurat det samme som et vanlig papirkart, den har jo da ingen peiling på hvor bilen befinner seg siden ikke internett er på?Anonymous poster hash: e5a9d...3a5 En fullverdig gps har heller ikke nett, men bruker gps signal. Det ligger liksom i navnet :-) Uansett, jeg hadde nok kjøpt 1 i Norge, mest for å spare tid. Er nok litt billigere der nede, men ikke mye. Anonymous poster hash: 8662f...542
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 skulle laste det ned men det kom bare opp at jeg har alt for liten lagringsplass på mobilen, så det kan jo da bli et problem, når jeg har tenkt å bruke iphonen til å ta bilder og video underveis at det ikke blir plass til å ta noen bilder fordi appen tar opp all plassen på telefonen Anonymous poster hash: e5a9d...3a5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Ville heller kjøp et kamera til å ta bilder med.Anonymous poster hash: 1efad...4b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå