Gå til innhold

Om at folk har forskjellig støynivå hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utrulig hvor forskjellige folk kan være når det gjelder lyder man lager hjemme hos seg selv. Vi bor i første etasje i et rekkehus med tre etasjer, og over oss bor det noen som har to etasjer.

Når vi flyttet inn for ett år siden så bodde det en familie der, to foreldre og to små barn i barnehagealder, som kan gå og løpe. Vi hørte de nesten aldri, vi var veldig fornøyd med det og tenkte at det må være ekstra godt isolert. Hørte aldri barnegråt/rop og en sjelden gang noen som gikk over gulvet. Så flyttet de og leide ut (sleit med å få det solgt) til et like rolig par med barn. De bodde her så kort stund og tror de hadde to skolebarn. De var like stille.

Så kjøpte en mann leiligheten og han bor der med en datter på kanskje 17-19 år. Og de bråker sånn! Vi hører de til og med gå i trappa opp til tredje etasje. Det er ikke trappa ned til bakken for den er på utsiden og lager annen lyd. Det høres daglig ut som at de ommøblerer. Tramper døgnet rundt, jeg kan våkne og gå på do midt på natta og hører de trampe. Heldigvis spiller de iallfall ikke høy musikk.

Er nesten litt fascinert over at det er mulig at de bråker sånn :fnise: Er det mest sannsynlig datteren som tramper? Eller kanskje mannen har tunge skritt.

Anonymous poster hash: 6773f...3d4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her! Skjønner ikke folk greier å gå så tung over gulvet som de over her. Jeg er så stille at tviler på noen hører en lyd.

Anonymous poster hash: ec59b...902
  • Liker 1
Skrevet

Husker en kamerat kommenterte meg og en venninne en gang.. Han synes det var så ulogisk at den lille jenta på 45 kg, trampa når hun gikk, du kunne faktisk høre henne på lang avstand, i motsetning til meg som veide dobbelt så mye og gikk som en sommerfugl... Haha :fnise:

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Over meg bor det ei jente.

Hun og de fleste vennene høres knapt når de går rundt.

Men..når ei av venninnene hennes kommer på besøk så høres det ut som en elefant som går rundt. Det trampes, knirker i gulvet, høres ut som at hun er på vei gjennom trappa når hun går opp.

Og det komiske er at dette er ei lita og nett dame :ler:

• Liker 2
Skrevet

Vi har det sånn også. Hørte ikke et knyst fra de som bodde over oss før, men de som bor der nå høres ut som mannen med datteren i ditt tilfelle. Kanskje de er generelt aggresive mennesker som liker å trå godt fra seg :fnise:

Skrevet

Har noen sånne over oss nå. Nå selger vi og flytter, orker ikke naboer mer! Møkkafolk er de også.

AnonymBruker
Skrevet

Haha, vi bor i andre etasje, og jeg hører mannen under oss trampe! Mest på morgenen når han er litt trøtt og stresset og skal på jobb. Jeg kan stå på badet om morgenen og pusse tennene mens jeg hører det tramper rundt omkring i hele etasjen under :fnise: Skal tro hvor godt hun i kjelleren hører ham...

Anonymous poster hash: f06b7...6c8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke det med at de går over gulvet nesten hele døgnet, er de våken halve døgnet hver? :fnise: Vi har en baby så er våkne en del på natta vi og. Lurer på hvordan vi bråker, om vi er trampere eller ikke. Har fått høre at jeg "sniker meg innpå folk" fordi de hører meg ikke komme.

Hører de i skrivende stund ja.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Haha, vi bor i andre etasje, og jeg hører mannen under oss trampe! Mest på morgenen når han er litt trøtt og stresset og skal på jobb. Jeg kan stå på badet om morgenen og pusse tennene mens jeg hører det tramper rundt omkring i hele etasjen under :fnise: Skal tro hvor godt hun i kjelleren hører ham... Anonymous poster hash: f06b7...6c8

Imponerende :fnise: Håper de over ikke (el jo hehe) hører babyen vår som i skrivende stund hyler som at han er med i en skrekkfilm. Er stemmetesting, ikke gråting.

TS

Skrevet

Noen folk går nesten lydløst som meg selv. Noen smeller når de går. Hvorfor ? aner ikke....

Prøv å skyt en spiker med spikerpistol opp gjenom gulvet der du hører foten treffer en gang og se om det fortsetter eller om de blir stående

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bodde i en kjellerhybel en gang. Huseierene hørtes ut som elefanter. Trampa så det knirka i taket mitt. De bråka mye ellers og.

Men om jeg hadde på tvn litt høyt, type høre hva de sier på norsk med musikk i bakgrunnen film så trampa de til jeg dempa lyden...

Anonymous poster hash: b52da...190

Skrevet

Datteren min på 5 år og 17 kg tramper som et uvær når hun går, er vel en måte å gå på? Jeg vet ikke, men rart er det. :fnise:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har det også sånn. Nabopar som virkelig tramper når de går, jaller i dørene nede hos meg, vekker meg, holder meg våken. De har helt vill døgnrytme og er våken til langt på natt. I tillegg kauker dama i tlf på balkongen over mitt soverom på natta. Jeg flytter snart for å si det sånn ;)

Jeg skjønner ikke at folk må trampe sånn!!

AnonymBruker
Skrevet

Min mor tramper så fært at jeg måtte lære henne hvordan man ruller på foten når man går, for jeg orket ikke høre på trampingen hennes hver gang hun var på besøk.

Anonymous poster hash: 728da...659

Skrevet

Min mor tramper så fært at jeg måtte lære henne hvordan man ruller på foten når man går, for jeg orket ikke høre på trampingen hennes hver gang hun var på besøk.

Rett før jeg gir naboene mine opplæring selv, men det er kanskje litt frekt :)

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Hunden min på 12 kg går så tungt at det pleide å riste i skapene, og siden hun liksom travet når hun gikk så ristet det i hele taket også! Så er ikke bare mennesker :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Har merket det samme.

Jeg er fra et hjem hvor det generelt var lite lyd. Selv for oss barna var det ganske strengt med innestemme og utestemme fra en ung alder. Vi ble også oppdratt til å holde oss musestille etter leggetid, så for meg er det naturlig at etter et visst tidspunkt når det er naturlig at folk har lagt seg så går man litt på tå og lukker forsiktig etter seg.

Når har jeg en roommate som er vanvittig bråkete. Jeg fatter ikke hvordan hun klarer å lage så mye lyd. Hun klarer ikke lukke etter seg uten at det sier "bam!" selv om det er etter midnatt og hun vet jeg har lagt meg.

Bestikk legges i skuffer med stor dramatikk, vann skal fosse ut av kranen fremfor å renne og stoler og bord skal ikke opp fra gulvet, men derimot slepes.

Jeg tror det er fordi hun er selvstendig og har bodd alene en stund men det har jeg også - jeg har det bare innebygget fra oppveksten. På meg virker det faktisk ganske egoistisk som om det bare er du selv som eksisterer.

"Det høres daglig ut som at de ommøblerer."

Det er akkurat slik samme følelsen jeg har :fnise:

Anonymous poster hash: e6346...123
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde noen som så tv med så høy lyd at jeg ikke trengte ha lyd på min egen hvis jeg ville se samme kanal. Hørte det like godt som om det var i samme rom. Men hørte aldri stemmer derfra. En annen ting jeg har undret meg på er hva folk driver med når de driller og borer i 12-14 timer 7 dager i uka i et halvt år. Har hatt flere sånne prosjekter i blokka.

Anonymous poster hash: 81023...41c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

. En annen ting jeg har undret meg på er hva folk driver med når de driller og borer i 12-14 timer 7 dager i uka i et halvt år. Har hatt flere sånne prosjekter i blokka.

Anonymous poster hash: 81023...41c

Slike naboer har jeg og. Og jeg har ikke sett noen som helst forandring, nysgjerrig om de borer for moro skyld.

Anonymous poster hash: e6346...123

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ååå, jeg har en sånn nabo! Han går rundt med motorsag, drill, elektrisk gressklipper osv utenfor blokka. Det er kanskje tre kvardatmeter med brunsvidd gress, ingen trær eller noe å gjøre der. Har forsøkt å nevne at han kunne bli med i frivillig-laget i kommunen og hjelpe andre, men han mente han hadde for liten tid til det....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...