Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på en sydentur om ca to mnd, og gruer meg litt for å gå inn i bikinien.. Det har vært et stressende år, så trening og kosthold har ikke kommet i første rekke, men dette er jo selvfølgelig ingen unnskyldning. Jeg er ikke feit, men har en del ekstra rundt mage og armer. Hvis jeg strammer inn på kostholdet og blir mer aktiv, kommer man til å se noe forskjell om to mnd da?

Har selvfølgelig tenkt å gjøre dette uansett, er bare nysgjerrig!

Anonymous poster hash: c699f...03e

Anonymous poster hash: c699f...03e

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Litt forskjell kan man alltid se på 2 mnd.

Hvor godt man ser det kommer an på utgangspunktet, hvor dedikert en er og at en holder seg til et godt kosthold med lite utskeielser og minst 3 gode treningsøkter i uka.

Det viktigste er at du ikke sulter deg selv, men har et lite moderat underskudd, trener styrke kombinert med noe kardio slik at kroppen får akkurat det den trenger for å klare å kvitte seg med fett uten å bryte ned for mye muskelmasse. Det er da du ser fit og stram ut. Med for lite mat og trening så vil du bare bli seende mager og syk ut.

Nå vet jeg ikke høyde, alder og vekt på deg(?)

• Liker 1
Skrevet

Litt forskjell kan man alltid se på 2 mnd.

Hvor godt man ser det kommer an på utgangspunktet, hvor dedikert en er og at en holder seg til et godt kosthold med lite utskeielser og minst 3 gode treningsøkter i uka.

Det viktigste er at du ikke sulter deg selv, men har et lite moderat underskudd, trener styrke kombinert med noe kardio slik at kroppen får akkurat det den trenger for å klare å kvitte seg med fett uten å bryte ned for mye muskelmasse. Det er da du ser fit og stram ut. Med for lite mat og trening så vil du bare bli seende mager og syk ut.

Nå vet jeg ikke høyde, alder og vekt på deg(?)

21 år, 160 cm og ca 70 kg.

Skal satse på å være så dedikert som mulig, å holde meg unna de værste karbohydratene og få trent mer enn jeg gjør nå:)

Gjest Runforit
Skrevet

21 år, 160 cm og ca 70 kg.

Skal satse på å være så dedikert som mulig, å holde meg unna de værste karbohydratene og få trent mer enn jeg gjør nå:)

Du kan fint klare 0,5-1 kg i uka. Kanskje noe ekstra første ukene i vannvekt. Er du dedikert kan du gå ned 8-10 kg på 8 uker(men la oss si 7 kg absolutt er oppnåelig)

Det er viktig at du spiser godt med proteiner og fett(kylling, karbonandeig, laks, egg, nøtter, avokado etc) som metter godt og lenge og som stabiliserer blodsukkeret. Ha fokuset på trege karbs fra havregryn, søtpotet, rugknekkebrød, fullkornsris/pasta etc.

Sett opp matplan for hver uke og hver dag så du kan handle inn for en uke om gangen slik at du ikke sprekker ved å f.eks handle på tom mage.

Få inn 3 solide måltider

Frokost

Lunsj

Middag

Og 2 små måltider

Mellommåltid

Kvelds

Du er ikke så høy så 15-1600 kcal på dager du ikke trener er bra, og så skal du ha ca. 300 kcal ekstra de dagene du trener. På den måten så vil du ha et lite underskudd, men ikke så mye at du bryter ned kroppen, men at fokuset er at kroppen brenner på fettet.

Kardio som jogging er veldig effektivt for fettforbrenning om fokuset i første omgang er å redusere fettprosenten.

• Liker 1
Skrevet

Du kan fint klare 0,5-1 kg i uka. Kanskje noe ekstra første ukene i vannvekt. Er du dedikert kan du gå ned 8-10 kg på 8 uker(men la oss si 7 kg absolutt er oppnåelig)

Det er viktig at du spiser godt med proteiner og fett(kylling, karbonandeig, laks, egg, nøtter, avokado etc) som metter godt og lenge og som stabiliserer blodsukkeret. Ha fokuset på trege karbs fra havregryn, søtpotet, rugknekkebrød, fullkornsris/pasta etc.

Sett opp matplan for hver uke og hver dag så du kan handle inn for en uke om gangen slik at du ikke sprekker ved å f.eks handle på tom mage.

Få inn 3 solide måltider

Frokost

Lunsj

Middag

Og 2 små måltider

Mellommåltid

Kvelds

Du er ikke så høy så 15-1600 kcal på dager du ikke trener er bra, og så skal du ha ca. 300 kcal ekstra de dagene du trener. På den måten så vil du ha et lite underskudd, men ikke så mye at du bryter ned kroppen, men at fokuset er at kroppen brenner på fettet.

Kardio som jogging er veldig effektivt for fettforbrenning om fokuset i første omgang er å redusere fettprosenten.

Først og fremst skal jeg ha fokuset på kosthold, så ser jeg på treningen som et pluss. Skal begynne med malplan, kanskje det er lettere når man har noe å forholde seg til. Kondisen min er på bunn, så jogging er et herk.. Men skal sette meg noen mål der også, hadde vært gøy å kunne løpt mer en fem min og fortsatt ha pust.. Takk for tips :-)!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er overvektig eller stor i utgangspunktet mener jeg det er fullt mulig å se resultater etter to måneder. Hvis man ikke er så godt trent i utgangspunktet vokser muskler raskt i startfasen! Hvis du trener 3-4 ganger i uka frem til du drar kan jeg garantere at du vil se en forskjell :)

Anonymous poster hash: 50f48...19a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...