AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Hei alle sammen, Jeg har en godt voksen datter som er sammen med en muslimsk gutt. Jeg vil ikke si så veldig mer annet, men jeg lurer på hva dere hadde gjort dersom barnet deres hadde valgt å være sammen/gifte seg med en muslim? Noen tanker rundt dette? Anonymous poster hash: ead95...8a9
Amananas Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Det kommer jo helt an på fyren da, det er stor forskjell på muslimer, akkurat som på kristne Jeg ville selvsagt ikke syntes det var greit med en som omtrent bikka mot ekstrem islamisme, eller hadde et fiendtlig kvinnesyn, men det finnes mange ålreite muslimer også. Så blir litt vanskelig å svare konkret på spørsmålet ditt, du må se på personen - akkurat som med nordmenn også 9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Det kommer vel an på mannen det da. Hvordan er han? Er han en grei kar? For min del ville det vært like vanskelig om mitt barn skulle blitt sammen med en kristen eller en muslim. Anonymous poster hash: 72c0f...552 2
Novemberellie Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 (endret) For å være helt ærlig: Jeg ville begynt å grine! Endret 14. mai 2014 av Novemberellie 18
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Det er trist det at noen jenter velger muslimer. Finner hun ikke noen annen mann eller? Anonymous poster hash: 03511...44e 5
Gjest Tris Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Enda en slik tråd? Dersom hun er lykkelig med han, så spiller det vel ingen rolle om han er muslim, katolsk, kannibal eller en norsk prest vel? Og behandler han henne fint, dess bedre. Din rolle som mor er uansett å støtte din datter, uansett. Ferdig snakka.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Enda en slik tråd? Dersom hun er lykkelig med han, så spiller det vel ingen rolle om han er muslim, katolsk, kannibal eller en norsk prest vel? Og behandler han henne fint, dess bedre. Din rolle som mor er uansett å støtte din datter, uansett. Ferdig snakka. En kan kritisere valg. Jenter som velger muslimer er virkelig ute å kjøre på et eller annet område. Anonymous poster hash: 03511...44e 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Jeg hadde ikke blitt overlykkelig iallfall... Det hadde jeg ikke blitt om barnet mitt kom med noen som var veldig religiøse av noe slag, det være seg Jehovas vitne eller fanatisk kristne... Hadde nok prøvd å pratet med barnet mitt, om hun virkelig er klar over hva hun går inn i... Forhold er vanskelige nok når vi har samme kultur og holdninger, men når det blir en kollisjon av alt, som det ofte blir når ting som kultur og religion er totalt forskjellige fra det vi er vant til... Så jeg hadde nok tenkt at forholdet kom til å ta slutt, forhåpentligvis raskt. Hører jo disse solskinnshistoriene, men min erfaring er at det ikke er så rosenrødt som de fleste gir uttrykk for. Min erfaring er at de ikke varer... Men når alt kommer til alt, så ville jeg jo støttet henne så godt jeg kunne, men jeg hadde sagt meningene mine. Og så hadde håpt at jeg tok feil. Anonymous poster hash: 8174f...8f3 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Hva TS måtte mene er uansett bare barnematen i forhold til hva denne guttens foreldre måtte mene om TS sin datter... Så ville jeg bedt hun lese boken "Ikke uten min datter". Anonymous poster hash: d29bd...f6f 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Hva TS måtte mene er uansett bare barnematen i forhold til hva denne guttens foreldre måtte mene om TS sin datter... Så ville jeg bedt hun lese boken "Ikke uten min datter". Anonymous poster hash: d29bd...f6f Og se filmen! Anonymous poster hash: 05aed...1bc 2
Gjest Tris Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 En kan kritisere valg. Jenter som velger muslimer er virkelig ute å kjøre på et eller annet område. Anonymous poster hash: 03511...44e Nei det vil jeg ikke påstå. De vil få en erfaring, akkurat som når de får erfaringer med andre forhold. Alle muslimer er ikke som bulldoger. Selv om noen liker å tro det.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Nei det vil jeg ikke påstå. De vil få en erfaring, akkurat som når de får erfaringer med andre forhold. Alle muslimer er ikke som bulldoger. Selv om noen liker å tro det. Ja, spirrevippene fra midtøsten kan vel være spennende for noen de og. Anonymous poster hash: 03511...44e 1
Gjest Tris Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Ja, spirrevippene fra midtøsten kan vel være spennende for noen de og. Anonymous poster hash: 03511...44e Spiller det noen rolle hvor de kommer fra så lenge hun er lykkelig og alt er i orden? Kanskje hun vil være muslim? Hva da? Uansett er det ingenting ts kan gjøre bortsett fra å være en støttende mor UANSETT hva som måtte skje.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 Vel.. de fleste muslimer har et elendig kvinnesyn... Det er en del av islam. Anonymous poster hash: 03a28...9e0 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #15 Skrevet 14. mai 2014 Spiller det noen rolle hvor de kommer fra så lenge hun er lykkelig og alt er i orden? Kanskje hun vil være muslim? Hva da? Uansett er det ingenting ts kan gjøre bortsett fra å være en støttende mor UANSETT hva som måtte skje. Nei, døtrene trenger ingen nikkedukke. De trenger noen som kan hindre dem fra å ta dumme valg og som faktisk kan gjøre at de får et godt liv. Anonymous poster hash: 03511...44e 2
Gjest Tris Skrevet 14. mai 2014 #16 Skrevet 14. mai 2014 Nei, døtrene trenger ingen nikkedukke. De trenger noen som kan hindre dem fra å ta dumme valg og som faktisk kan gjøre at de får et godt liv. Anonymous poster hash: 03511...44e Så du skal tvinge dine døtre til å gjøre det du ønsker? Da blir jo du akkurat som de muslimene du frykter så fælt.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #17 Skrevet 14. mai 2014 For å være helt ærlig: Jeg ville begynt å grine! Samme her. Anonymous poster hash: 786cc...141 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #18 Skrevet 14. mai 2014 Så du skal tvinge dine døtre til å gjøre det du ønsker? Da blir jo du akkurat som de muslimene du frykter så fælt. Nei man kunne jo ikke tvunget henne til noe som helst, men lei meg hadde jeg blitt. Utrolig lei meg. Anonymous poster hash: 786cc...141 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #19 Skrevet 14. mai 2014 Spiller det noen rolle hvor de kommer fra så lenge hun er lykkelig og alt er i orden? Kanskje hun vil være muslim? Hva da? Uansett er det ingenting ts kan gjøre bortsett fra å være en støttende mor UANSETT hva som måtte skje. Uenig. Kjærlighet gjør blind, og noen ganger kan det være nyttig med noen "advarsler". Det som føles utelukkende bra og eksotisk NÅ, kan fort bli noe helt annet hvis f.eks barn kommer inn i bildet. Da blir det plutselig friksjon når far vil omskjære barnet, og ikke feire jul etc. Det er heller ikke uvanlig at enkelte muslimske menn blir VELDIG religiøse med årene. Man skal ikke kimse av kulturforskjeller. Derfor mener jeg at "like barn leker best" når det kommer til forhold. Anonymous poster hash: d29bd...f6f 3
Gjest Tris Skrevet 14. mai 2014 #20 Skrevet 14. mai 2014 Nei man kunne jo ikke tvunget henne til noe som helst, men lei meg hadde jeg blitt. Utrolig lei meg. Anonymous poster hash: 786cc...141 Det har du jo lov til å bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå