Gå til innhold

Er det vanskeligere å date i 30-årene enn i 20-årene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel jente på noenog 30 som føler dating nå er mer utfordrende enn det var i 20-årene.

Jeg driver for tiden med nettdating, og det virker som mange menn i 30- og 40- årene er blitt veldig kresne, bitre eller sære...???(sikkert mange damer som er det også)

Jeg har ikke så mye "bagasje" å bære på fra før, mtp.dårlige forhold og erfaringer så jeg startet datingen med stor optimisme, men har nå mistet motivasjonen litt og lurer på om det kanskje er jeg som gjør noe galt...

Er ikke overkresen eller spesielt kravstor. Har datet både pene,mindre pene, høyt utdannede og folk uten utdanning.

Noen som har gode råd å komme med, om ting man bør tenke på når man er i 30-årene og leter etter kjæreste?

Ting man ikke trengte tenke på da man var 20 kanskje?

Anonymous poster hash: 6e712...1b7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig? Nei det syns jeg ikke. Var verre i 20-årene, da møtte jeg bare useriøse rasshøl. Er faktisk lettere å møte seriøse menn nå syns jeg. Og jeg er 32. Får fortsatt en del oppmerksomhet. Men jeg har inntrykk av at det er masse freaks på nettdating-sider, så hadde kanskje droppa det en stund. Har vært på veldig mange nettdates, men nei jeg klarer ikke bli interessert i noen på den måten.

Møter faktisk veldig mange hyggelige menn på pub/konserter etc. Da er det ikke snakk om sånne hardcore puber der folk er dritafulle, men typ irske puber/fotballpuber.

Anonymous poster hash: fe1b5...6b1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo klart at mange allerede er gift og at bassenget er mindre. I tillegg er det mindre tid, man er ikke duggfrisk lenger og mange lukter desperasjonen enkelte opplever.

Det viktigste er at du bruker erfaringen du har til din fordel. Bruk det du allerede vet om menn til å mer effektivt filtrere ut de som bare vil ha sex. Og bruk det at du vet hva du vil ha til din fordel, og ikke kast bort tid. Kanskje har du kastet bort tid tidligere? Det er tilfellet for veldig mange single kvinner i 30-årene. Nå som du er på markedet burde du ha en standard og ikke date eller bli i forhold med menn som ikke viser tegn på at de vil ha deg som sin livspartner.

Anonymous poster hash: d4ec4...3e0
  • Liker 2
Skrevet

Nei

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo klart at mange allerede er gift og at bassenget er mindre. I tillegg er det mindre tid, man er ikke duggfrisk lenger og mange lukter desperasjonen enkelte opplever.

Det viktigste er at du bruker erfaringen du har til din fordel. Bruk det du allerede vet om menn til å mer effektivt filtrere ut de som bare vil ha sex. Og bruk det at du vet hva du vil ha til din fordel, og ikke kast bort tid. Kanskje har du kastet bort tid tidligere? Det er tilfellet for veldig mange single kvinner i 30-årene. Nå som du er på markedet burde du ha en standard og ikke date eller bli i forhold med menn som ikke viser tegn på at de vil ha deg som sin livspartner.

Anonymous poster hash: d4ec4...3e0

Takk for tips!

Av de tre siste jeg har møtt har der vært som dette:

Den første jeg møtte var helt desperat. Han ville stifte familie nå med en gang og la masse fremtidsplaner. Jeg ble skrem og stakk.

De to siste jeg har møtt er veeeldig laid-back. Jeg kom ingen vei med noen av dem og muligens kaster bort tiden på dem.

Jeg lot dem være slik, fordi jeg ville vise at jeg ikke var en av disse desperate kjerringene som skal bli gift og få barn for enhver pris. Men føler nå at dette bare slår tilbake på meg selv, siden tiden går. Så ja, det med å sette en klar standard var et godt råd.

AB#2: Ja,du har vel rett i at det kan være mye freaks på slike sider. Skal ta en tur på en pub i morgen istedet;)

Anonymous poster hash: 6e712...1b7

Skrevet

Jeg er på din alder og synes dating er vanskeligere nå.
Føler meg ikke kresen, har datet mange forskjellige, men jeg synes mange av de fra nettet er "raringer" det fungerer bare ikke for meg... De kan være hyggelige, men jeg finner ikke interessen på den måten. Jeg må møte noen på en annen måte og jeg har virkelig null ide om hvor.

Mine venner har ingen single venner, og alle mine venner er opptatt, så de synes ikke det er noe gøy å gå ut heller. Cluet er nye venner og så en kjæreste ;):P

Gjest Svampebob1
Skrevet

Jeg er singel jente på noenog 30 som føler dating nå er mer utfordrende enn det var i 20-årene.Jeg driver for tiden med nettdating, og det virker som mange menn i 30- og 40- årene er blitt veldig kresne, bitre eller sære...???(sikkert mange damer som er det også) Jeg har ikke så mye "bagasje" å bære på fra før, mtp.dårlige forhold og erfaringer så jeg startet datingen med stor optimisme, men har nå mistet motivasjonen litt og lurer på om det kanskje er jeg som gjør noe galt...Er ikke overkresen eller spesielt kravstor. Har datet både pene,mindre pene, høyt utdannede og folk uten utdanning. Noen som har gode råd å komme med, om ting man bør tenke på når man er i 30-årene og leter etter kjæreste?Ting man ikke trengte tenke på da man var 20 kanskje? Anonymous poster hash: 6e712...1b7

Det virker for meg som at det har blitt vanskeligere ihvertfall...En av tingene jeg såvidt har begynt å registrere er at hos en del som har vært i lengre forhold som blir single er at de virker til å være mye mer bevisst på seg selv. Disse virker til å ha mer vanskeligheter med å finne seg noen.

Man blir nok mer bevisst med alderen også. Dermed er det ikke så lett å finne seg noen, som i 20-årene hvor større forskjeller ikke var noe stort hinder. Man er kanskje ikke så glad i å krangle lenger heller når man passerer 30? :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...