Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ja, rett og slett: hvordan kjennes nedpress ut? er i uke 36 og er litt støl i bekkenet, men kjenner liksom ikke noe som direkte presser nedover i bekkenet. kjenner hikking og håndbevegelser langt ned da. hodet er festa.

Anonymous poster hash: 43158...fa9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som om "noe" tungt kommer ut og trykker nedover. Sprenger litt på der nede. Utrolig vanskelig å forklare...

Anonymous poster hash: 69836...116
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde det, men jeg måtte le av meg selv da jeg dagen før fødsel virkelig hadde nedpress. For det var ingenting sammenlignet med det jeg kjente fra før av.

Det føltes virkelig som et press ned mot bunnen av bekkenbunnen, akkurat som om hodet hennes "var på vei ut"..

Mannen og jeg skulle handle og da ba jeg ham vente siden det føltes ut som at hun kom, jeg måtte stå med bena i kryss, det var følelsen min av nedpress. Hadde ikke dette før dagen før fødsel..

Anonymous poster hash: 8b37c...a2f
Skrevet

Når du må gå som ei gås

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg på også. Er også i uke 36 og hodet er festet. Noen ganger kjenner jeg små stikkninger nedover, og jeg kjenner tydelig at blæra er i klem. Tror jeg må tisse hele tiden, men det kommer nesten ikke noe. Det kan være et svakt trykk nedover når jeg går, sånn at det noen ganger er litt ubehagelig å gå. Underlivet har vært hovent lenge.

Jeg har fått kramper i lysken/låret, og plutselig kan jeg få litt vondt i ryggen, bekkenet bak eller på halebeinet også. Har kynnere, og er urolig om natta.

Annenhver dag føler jeg meg overbevist om at jeg helt sikkert kommer til å føde tidlig.

hehe.

Som førstegangsfødende kommer vel ikke barnet før i uke 40-41, mest sannsynelig...

Jeg tror mest at jeg bare er veldig spent på tiden fremover, på alle tegnene og alt som kommer til å skje :) .

Anonymous poster hash: 5657b...62e
Skrevet

Jeg merket aldri noe jeg ville kalle nedpress, eller andre smerter akkurat i det området. Fødte på termin. vaginal fødsel med kun lystgass som smertestillende, Så er ikke sikkert du kommer til å kjenne det heller.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig å forklare. Fra ca uke 31 kjente jeg en slags tyngdefølelse nederst i magen, et press nedover. Det føltes litt som om barnet kunne "skli ut" når som helst. Jeg vagget mye og kjente generelt mye stikninger, press og aktivitet i magen. Jeg tenkte ikke over hva dette var, før legen kommenterte på svangerskapskontrollen i uke 32 at babyens hode var usedvanlig langt nede i bekkenet. Hun lurte på om jeg kjente nedpress, og da jeg beskrev hvordan jeg følte det, bekreftet hun at det var nok nedpress jeg kjente.

Og jeg fødte prematurt. Gutten vår kom i uke 36, men helt frisk og fin. Men de aller fleste førstegangsfødende går jo over termin, så bare innstill deg på det. Du går en utrolig spennende tid i møte da, så jeg skjønner godt at du er opptatt av alle mulige tegn på nær forestående fødsel. Men mest sannsynlig har du en måned igjen enda.

Anonymous poster hash: 80b1c...142
Skrevet (endret)

Hos meg var det som om en strikkepinne prøvde å stikke seg ut gjennom livmorhalsen og ut i skjeden. Skikkelig stikkende og vond smerte, med andre ord. Smerten kom noen ganger i løpet av dagen de siste ukene, og da klarte jeg ikke å bevege meg. :P DET er noe jeg ikke gleder meg til den dagen jeg er gravid igjen.

Edit: Jeg vagget forresten aldri. Heller ikke når hodet var festet og godt nede i bekkenet.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Kjente aldri noe nedpress jeg, ikke fikk jeg sånn gåse-gange heller. Så det er nok veldig individuelt hva/hvordan/hvor mye man kjenner ting :)

AnonymBruker
Skrevet

Av og til når babyen flytter på seg kjenner jeg et voldsomt press nede i bekkenet/symfen er også heldt hardt der nede. Det er ganske ubehagelig og jeg føler jeg nesten må holde pusten når h*n gjør det :P er dette nedpress?

Anonymous poster hash: 3136c...1f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...