AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Og har erfaringer med å bestille fra denne nettsiden når man bor i Norge? De har nemlig mye som jeg ikke finner noe annet sted Anonymous poster hash: 36318...c3f
^^Belle^^ Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Sephora har nettopp (i går) begynt å sende til Norge! Om du bestiller for over 750 kroner koster det 100 kroner i frakt, samt at du betaler for moms og tollbehandling hos dem. Det er også en del merker som ikke sendes til Norge, som Nars, Smashbox ( ) og typiske parfymerimerker som Clnique og YSL. Jeg synes allikevel at det er sinnsykt gøy at de har begynt å sende til Norge. Nå har vi muligheten til å kjøpe MUFE, Hourglass, Too Faced og ikke minst Tarte på en trygg og fin måte. Jeg har ikke erfaring (enda). Endret 15. mai 2014 av ^^Belle^^ 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Takk for svar Ble litt skuffet over noen av de merkene som ikke ble sendt til Norge, det var jo de jeg hadde håpet å spare litt på, men kunne gjerne tenkt meg noe fra Hourglass, og kanskje Laura Mercier hvis det er mulig Anonymous poster hash: 36318...c3f
^^Belle^^ Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Takk for svar Ble litt skuffet over noen av de merkene som ikke ble sendt til Norge, det var jo de jeg hadde håpet å spare litt på, men kunne gjerne tenkt meg noe fra Hourglass, og kanskje Laura Mercier hvis det er mulig Anonymous poster hash: 36318...c3f Laura Mercier sender.
Bea »-(¯`v´¯)-» Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 (endret) Jeg ble også glad da jeg så at de har begynt å sende til Norge! Har ikke bestilt noe ennå, men har allerede ønskelista klar. Må bare sammenligne litt priser først. Har tidligere uten problemer kjøpt Tarte fra ebay, og Too Faced fra beautybay.com. Endret 16. mai 2014 av Bea »-(¯`v´¯)-»
Favole Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Jeg skulle ønske at jeg ikke klikket innom denne tråden. Kunne jo levd lykkelig uvitende om at de hadde begynt å sende til Norge. 5
Adhara Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Jeg ble LITT glad over at de sender til Norge nå, så det rant visst fort bort 1300 kr der i natt... Too faced chocolate bar palette, Anastasia Dipbrow i blonde og Marc Jacobs The starlet palette 1
Guadaloupe Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Oh my! Jeg har flere ganger kikket på Sephora, på merker som ikke er mulig å få tak i i Norge eller få sendt til Norge, så nå ble jeg veldig glad! Skal nok kjøpe meg litt sjokoladepudder, må bare spare litt penger først (sånn er det å være student.)
Adhara Skrevet 18. mai 2014 #9 Skrevet 18. mai 2014 (endret) Jeg har bitt meg merke i at det er mange merker de ikke sender til Norge, har sendt dem mail om hvorfor. Venter spent på svar. I mellomtiden så har jeg lagd en liten oversikt over hvilke merker de faktisk sender til Norge, dette har jeg sjekket opp ved å legge ting i handlekurven, det er mulig at det er noen fler merker som blir sendt til Norge. Illamasqua Stila Kat Von D Too faced Marc Jacobs Sephora collection Hourglass Tarte Josie Maran Anastasia Beverly Hills Laura Mercier Make up Forever OCC Bite beauty Caudalie Bliss Tokyomilk Dark Clarins L'occitane Endret 18. mai 2014 av irrlys 2
SmartCookie Skrevet 9. juli 2014 #10 Skrevet 9. juli 2014 Takk for liste irrlys Da skal jeg motstå fristelsen av å titte på andre merker, blir jo bare irritert når man ikke får kjøpt de likevel. Fikk du svar fra Sephora på hvorfor det er merker de ikke vil sende til Norge? Jeg vet jo at det er en del ting man ikke får bestilt som eks. neglelakk og sprayflasker fordi de ikke kan transporteres med fly, men at de ekskluderer enkelte merker forstår jeg ikke. Skal uansett legge inn en bestilling når jeg får neste lønning!
lemon-aid Skrevet 9. juli 2014 #11 Skrevet 9. juli 2014 Sephora har nettopp (i går) begynt å sende til Norge! Om du bestiller for over 750 kroner koster det 100 kroner i frakt, samt at du betaler for moms og tollbehandling hos dem. Det er også en del merker som ikke sendes til Norge, som Nars, Smashbox ( ) og typiske parfymerimerker som Clnique og YSL. Jeg synes allikevel at det er sinnsykt gøy at de har begynt å sende til Norge. Nå har vi muligheten til å kjøpe MUFE, Hourglass, Too Faced og ikke minst Tarte på en trygg og fin måte. Jeg har ikke erfaring (enda). Oi, dette var gode nyheter!! Jippi Husker for noen år siden, jeg var inne på sida og la ting i handlevogna, klar til å sjekke ut….. Så sendte de ikke til Norge :-( Hva er frakten, vet du det?
vimsefrøken Skrevet 9. juli 2014 #12 Skrevet 9. juli 2014 Endelig ett sted det går an å få kjøpt Illamasqua og Tarte Men skulle ønske de også shippet Nars til Norge
Adhara Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 Takk for liste irrlys Da skal jeg motstå fristelsen av å titte på andre merker, blir jo bare irritert når man ikke får kjøpt de likevel. Fikk du svar fra Sephora på hvorfor det er merker de ikke vil sende til Norge? Jeg vet jo at det er en del ting man ikke får bestilt som eks. neglelakk og sprayflasker fordi de ikke kan transporteres med fly, men at de ekskluderer enkelte merker forstår jeg ikke. Skal uansett legge inn en bestilling når jeg får neste lønning! Bare hyggelig Jeg har sendt et par mailer til Sephora, og jeg må si jeg lurer på hva som er greia. De kunne ikke svare på hvorfor enkelte merker ikke sendes til Norge. Først så svarte de på noe heelt annet enn det jeg spurte om, og så greide de å kveste ut av seg at de ikke vet hvorfor noen merker ikke sendes hit. Skikkelig rart hele greia.
^^Belle^^ Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 Oi, dette var gode nyheter!! Jippi Husker for noen år siden, jeg var inne på sida og la ting i handlevogna, klar til å sjekke ut….. Så sendte de ikke til Norge :-( Hva er frakten, vet du det? Frakten er på 100 kroner om du handler over 750 kroner. Under den summen blir den dyrere. Sikkert vektbasert kan jeg tenke meg. Du betaler moms og tollbehandling til Sephora også, så du slipper ingen ekstra overraskelser når du får den hjem.
Eske Skrevet 10. juli 2014 #15 Skrevet 10. juli 2014 Grunnen til at noen ikke kan sende spesifikke merker til Norge er som oftest at flere av merkene allerede har avtaler med agenturer i Norge, og at de rett og slett ikke får lov til å konkurrere med de allerede etablerte, autoriserte selgerne. Om det er dette som gjelder alt vet jeg selvsagt ikke, men det forekommer, selv om jeg må innrømme at det er rart hvor lite inkonsekvent sånt er. For eksempel får ikke FeelUnique lov til å selge L'Occitane til Norge fordi L'Occitane Norge (eller hva de nå heter sånn offisielt) vil være enerådende - men da er det jo rart at Sephora får lov. Med Dior er det jo motsatt, Sephora får ikke lov, men FU gjør. Ellers har jeg handlet fra Sephora via amerikansk postboks flere ganger, og det er virkelig mye fint å bruke penger på der inne! 1
Adhara Skrevet 12. juli 2014 #16 Skrevet 12. juli 2014 Grunnen til at noen ikke kan sende spesifikke merker til Norge er som oftest at flere av merkene allerede har avtaler med agenturer i Norge, og at de rett og slett ikke får lov til å konkurrere med de allerede etablerte, autoriserte selgerne. Om det er dette som gjelder alt vet jeg selvsagt ikke, men det forekommer, selv om jeg må innrømme at det er rart hvor lite inkonsekvent sånt er. For eksempel får ikke FeelUnique lov til å selge L'Occitane til Norge fordi L'Occitane Norge (eller hva de nå heter sånn offisielt) vil være enerådende - men da er det jo rart at Sephora får lov. Med Dior er det jo motsatt, Sephora får ikke lov, men FU gjør. Ellers har jeg handlet fra Sephora via amerikansk postboks flere ganger, og det er virkelig mye fint å bruke penger på der inne! Godt å endelig få et svar på det! Merkelig at Sephora selv ikke kunne si det. Trekker litt ned for min del..
Eske Skrevet 13. juli 2014 #17 Skrevet 13. juli 2014 Godt å endelig få et svar på det! Merkelig at Sephora selv ikke kunne si det. Trekker litt ned for min del.. Ja altså jeg er jo ikke sikker på at det alltid er grunnen, spesielt siden det er rart at Dior kan selges fra den ene og ikke den andre, men det er i alle fall forklaringen for noen merker 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #18 Skrevet 13. juli 2014 Heisann, Har et spørsmål som jeg håper å få svar på :0) Når du fikk pakken fra sephora måtte du betale toll/ merverdiavgift hos posten, siden du kjøpte for 1300kr? (tenker på 200kr grensa) Har veldig lyst til å bestille, men er redd for tollen/merverdiavgiften! Jeg ble LITT glad over at de sender til Norge nå, så det rant visst fort bort 1300 kr der i natt... Too faced chocolate bar palette, Anastasia Dipbrow i blonde og Marc Jacobs The starlet palette Anonymous poster hash: 8bbe0...846
Adhara Skrevet 13. juli 2014 #19 Skrevet 13. juli 2014 (endret) Heisann, Har et spørsmål som jeg håper å få svar på :0) Når du fikk pakken fra sephora måtte du betale toll/ merverdiavgift hos posten, siden du kjøpte for 1300kr? (tenker på 200kr grensa) Har veldig lyst til å bestille, men er redd for tollen/merverdiavgiften!Anonymous poster hash: 8bbe0...846 Ja, måtte betale merverdiavgift 1283 kr var totalsummen, 100 kr i frakt, 352 kr i mva Så absolutt overkommelig. MVA betalte jeg direkte til Sephora, forresten. Så visste hva summen ble. Endret 13. juli 2014 av irrlys
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #20 Skrevet 13. juli 2014 Ja, måtte betale merverdiavgift 1283 kr var totalsummen, 100 kr i frakt, 352 kr i mva Så absolutt overkommelig. MVA betalte jeg direkte til Sephora, forresten. Så visste hva summen ble. Tusen takk for svar;0) Anonymous poster hash: 8bbe0...846 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå