AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Innimellom ser jeg babyer/små barn med skikkelig fødselsmerke i feks ansikter. Snakker ikke om et lite merke, men blodrøde, noen ganger ble utstående, merker. Det er dessverre gjerne det første man legger merke til, når det er i ansikt/hals-området. Er dette noe som kan opereres bort/fjernes på noe vis? Evt når? Kan ikke være noe hyggelig i de mest ekstreme tilfellene, når barnet begynner å bli større.. Anonymous poster hash: a59e6...526
Avalon Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Som regel vil disse fødselsmerkene blekne med tid og alder. Kjenner to stk som har hatt slike, og ingen av de syns nå i voksen alder. Ingen av dem ble heller mobbet for det. Tror neppe det kan opereres bort, virker ikke logisk. Kanskje det finnes noe laserbehandling e.l, ikke vet jeg.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Det forsvinner vanligvis av seg selv. Min datter hadde et stort på leggen, innen hun var 4 var det borte. Anonymous poster hash: 797ef...d36
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Jeg har en cafe-latte flekk på bakre albue. Den har ikke gått bort. Har vurdert å fjerne den men det gjør meg egentlig ikke så mye. Anonymous poster hash: e6aba...682
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Jeg har en cafe-latte flekk på bakre albue. Den har ikke gått bort. Har vurdert å fjerne den men det gjør meg egentlig ikke så mye.Anonymous poster hash: e6aba...682 Jeg tenker mer på de med en knallrød flekk i ansiktet/hals. Det kan noen ganger se ut som et blodig sår el.l. Anonymous poster hash: a59e6...526
Blod Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Det er vanlig at babyer har slike merker, spesielt når de gråter. De går som regel bort etterhvert
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Det er vanlig at babyer har slike merker, spesielt når de gråter. De går som regel bort etterhvert Når de gråter? Da snakker vi ikke om det samme for å si det sånn. Jeg mener ikke en vanlig rød flekk, men et tydelig fødselsmerke. Det blir ikke verre/bedre ifm gråt. Anonymous poster hash: a59e6...526 2
Millimani Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Slike merker blekner med årene. Jeg kjenner til en gutt som hadde et slikt merke som det du beskriver, han har akkurat fylt 4 år, og merket er nå mer eller mindre helt borte.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Dersom fødselsmerkene er slik som Pål Gunnar Mikkelsplass sine, så bør man vel forsøke å gjøre noe med det, og det er vel sjeldent at denne typen forsvinner av seg selv. https://www.google.no/search?q=p%C3%A5l+gunnar+mikkelsplass&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ztNzU-mFMIP9ygO1_IKQBg&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=657 Anonymous poster hash: b96b6...939
Sandie Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Dersom fødselsmerkene er slik som Pål Gunnar Mikkelsplass sine, så bør man vel forsøke å gjøre noe med det, og det er vel sjeldent at denne typen forsvinner av seg selv. https://www.google.no/search?q=p%C3%A5l+gunnar+mikkelsplass&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ztNzU-mFMIP9ygO1_IKQBg&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=657 Anonymous poster hash: b96b6...939 Jeg tror det kan fjernes med laser, men det er sikkert en tidkrevende og muligens smertefull prosess?
Soulless Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Mener du jordbærflekker? For de forsvinner som oftest av seg selv innen barnet når skolealder.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 En jeg jobbet med før har fødselsmerke på halve hodet, dvs halve ansiktet, øret, øyet (er rødsprengt) og bakhodet. Det går også nedover halsen og skulderen, husker ikke hvor det slutter. Han er i slutten av 20 årene, tviler for at det forsvinner. Et søskenbarn hadde på magen sin, men det forsvant rundt 3-4 år. Det er vanlig at babyer har slike merker, spesielt når de gråter. De går som regel bort etterhvert Min hadde et slikt fødselsmerke, hele leggen og låret. Men det var ganske svakt og er allerede borte nå som 7 mnd. Det ble veldig synlig når han gråt. Anonymous poster hash: 779e9...e00
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Vet om ei jente på 7 år som hadde en knallrød "jordbærflekk" under nesen og på overleppen. Nesen ble ganske skeiv på grunn av dette. Den var stor og blodrød. Nå er den snart vekke og nesten helt hudfarget. Men klump er det enda. Enten er det hun som blir større og klumpen lik størrelse eller så krymper den veldig sakte. Vet det var mange som glante og snakte bak ryggen til foreldrene hennes om den. Veldig sårt og stygt gjort. Anonymous poster hash: 146ce...dc8
ViljaH Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 Hudleger kan fjerne det med laser, men da må barnet legges i narkose, og det har alltid risiko så de gjør ikke det for småtteri. Ansikt vurderer de det, og hvis det er slik type som innen pubertet blir grov/utstående. Det meste av fødselsmerker forsvinner av seg selv. Min sønn har stort fødselsmerke på kroppen, utseende-messig to typer så det ut som i starten. Nå når han er 4 synes de ikke lenger når man ikke vet det. Ene typen blir litt rødlig i badekaret, og andre typen tar mindre solbrunhet om sommeren så ser hvitere utenn resten. Da han var liten ble det diskutert laser som mulig fremtidig løsning når han ble 7 år eller så.
Nique Skrevet 15. mai 2014 #15 Skrevet 15. mai 2014 Jenta vår har fødselsmerker i ansiktet, vi fikk beskjed på sykehuset at om de ikke forsvinner, så skal hun få kosmetisk kirurgi for å fjerne det. Hun er nå straks 10mnd, og de har bleknet noe, så vi håper de forsvinner av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #16 Skrevet 15. mai 2014 Jeg hadde et hvitt fødselsmerke, en hvit flekk, på brystkassen når jeg var liten. Husker at en kompis i barnehagen hadde brunt fødselsmerke på samme plass. Flekkene var kanskje røde når vi ble født? Anonymous poster hash: 0e9a9...c6e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #17 Skrevet 15. mai 2014 De litt utstående, røde merkene kalles bringebær-ødemer og forsvinner av seg selv. Mine tre har hatt slike små fødselsmerker alle sammen, men de er borte i løpet av et par år. Eldstemann ble feildiagnostisert (legen trodde det dreide seg om et flatt fødselsmerke av den typen som ikke forsvinner av seg selv) og rakk å komme helt inn til bordet for å ta laser da hudspesialisten utbrøt "Men dette er ikke noe vits i å fjerne, det forsvinner av seg selv!" Anonymous poster hash: c5fbe...852
ViljaH Skrevet 16. mai 2014 #18 Skrevet 16. mai 2014 De litt utstående, røde merkene kalles bringebær-ødemer og forsvinner av seg selv. Mine tre har hatt slike små fødselsmerker alle sammen, men de er borte i løpet av et par år. Eldstemann ble feildiagnostisert (legen trodde det dreide seg om et flatt fødselsmerke av den typen som ikke forsvinner av seg selv) og rakk å komme helt inn til bordet for å ta laser da hudspesialisten utbrøt "Men dette er ikke noe vits i å fjerne, det forsvinner av seg selv!" Anonymous poster hash: c5fbe...852 Hudspesialisten skal vel undersøke pasienten før de møtes for behandling?
kaprifolen Skrevet 16. mai 2014 #19 Skrevet 16. mai 2014 Jeg kjenner ei hvis sønn hadde et skikkelig lillarødt et, knudrete og ujevnt, som stod ut over en cm i høyde, og liksom "hang" over neseroten mot øyet. Så skikkelig fælt ut, som malt kjøtt eller noe... Har ikke tenkt over om de har gjort noe med det, så måtte sjekke bilder nå. Ser at gutten fortsatt har en "utvekst" der, men den er mindre, glattere og hudfarget nå. Gutten er vel 4-5-ish.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #20 Skrevet 16. mai 2014 Dersom fødselsmerkene er slik som Pål Gunnar Mikkelsplass sine, så bør man vel forsøke å gjøre noe med det, og det er vel sjeldent at denne typen forsvinner av seg selv. https://www.google.no/search?q=p%C3%A5l+gunnar+mikkelsplass&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ztNzU-mFMIP9ygO1_IKQBg&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=657 Anonymous poster hash: b96b6...939 Jeg regner med at prosessen for å fjerne et så stort fødselmerke er såpass smertefull at det ikke er verdt det. Anonymous poster hash: 83fa6...b6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå