Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at generelt så er det største problemet for folk som vil ha seg kjæreste dårlig selvtillit. Kanskje det er viktigere for menn enn for kvinner, fordi det er mer tiltrekkende på en måte. Men det er også viktig for jenter slik at de ikke trekker seg unna eller ikke gjør noe som helst selv.

Det er mange i dag som sliter med dårlig selvtillit tror jeg, men kan ikke helt forstå hva som kan være årsaken?

Anonymous poster hash: 3059c...512
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eventuelt er dere enig? At mange har dårlig selvtillit i sjekkemarkedet og sikkert ellers?

Anonymous poster hash: 3059c...512
Skrevet (endret)

Ja, det er jeg ganske sikker på. F.eks. har jeg flere venner som jeg aldri har sett sjekket om noen, og det tror jeg har mye med selvtillit å gjøre.

Personlig har jeg fått bedre selvtillit etterhvert som jeg har blitt voksen. Driter litt mer i ting, og er stort sett fornøyd. Men når det gjelder sjekking, skulle jeg gjerne hatt mer guts!

Endret av Purple Diamond
Skrevet

Ja, jeg tror hvertfall over 70% av befolkningen sliter med dårlig selvtilit. Rett og slett fordi det er utrolig stort kroppspress nå. Det er veldig synd, snakker også for meg selv her. Selvtiliten min har bare blitt verre med åra, for kroppspresset har gått over stokk og stein.

• Liker 1
Skrevet

Det er isåfall ikke rart. Det er et evinnelig press overalt. Kropp, hvordan du er som person. Du skal helst ikke være for populær, og du skal helst ikke være for lite populær, og du skal tåle og takle alt mulig av umoden oppførsel fra andre voksne.

Fyll inn det som mangler ...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjelligë selvtilits egenskaper, men når det kommer til jenter har jeg selv blitt ødelagt fra min barndom til nå.

Barne og undomsskolen var et reint helvete. Ble mobbet som bare de. Var ikke en kjekkas for å si det sånn. Det gikk inn på meg veldig på den tiden.

Så kom den digitale "sjekkingen" nettby, tinder, sukker etc. Det ble overhode ikke noe bedre for min del. Mange kamerater av meg fikk utnyttet sitt fine ytre, mens jeg fortsatt satt på sidelinjen uten noe respons på noen av sidene.

Jeg hater mitt utseende. Det jobber mot meg heletiden. Jeg vet selv at jeg ikke er noe pen og har fått bekreftet dette i hele min levealder til nå.

Aldri fått høre av noen jenter at jeg er kjekk.

Kan jo si så mye som at jeg ikke har fått en eneste match på Tinder. Fler av mine venner får stadig treff, men alle får hvertfall noen, men ikke jeg.

Blir litt deprimert av sånt.

Anonymous poster hash: 0f653...b5c
Skrevet (endret)

Det virker som veldig mange har det, ja. Jeg merker jeg blir veldig påvirket av tv'n. Spesielt tv-reklamer. Nå de siste månedene har det bokstavelig talt florert med reklamer som spiller på sex og kropp. Alle damene på reklamesnutter er supertrente og tynne, og deiger seg i alle mulige flotte posisjoner. Alle er perfekte hvor enn man snur seg og etterhvert begynner man å tro at det er slik det skal være(ubevisst altså). Uansett hvor tykk man er i huden, så borrer det seg gradvis gjennom med tiden. Mannfolka har sluppet delvis unna kroppspresset ganske lenge, men i det siste så virker det som flere menn blir påvirket og(noe som kan være fordi de ikke har turt å være åpen om det tidligere..).

Samboeren min kommenterte det til og med her en dag: "Hva skjer med at alle reklamene spiller på sex nå for tiden egentlig?"

Endret av SuperFace
Gjest Nanna87
Skrevet

Jeg oser av selvtillit! :) Men jeg har jobbet hardt for å få den. Alt handler om å utfordre seg selv daglig for ting man er redd for, ja man må feile mange ganger men til slutt blir man bare veldig sikker på seg selv. Også viktig å ha gode venner, samt mye trua på seg selv!

Skrevet

Det er forskjelligë selvtilits egenskaper, men når det kommer til jenter har jeg selv blitt ødelagt fra min barndom til nå.

Barne og undomsskolen var et reint helvete. Ble mobbet som bare de. Var ikke en kjekkas for å si det sånn. Det gikk inn på meg veldig på den tiden.

Så kom den digitale "sjekkingen" nettby, tinder, sukker etc. Det ble overhode ikke noe bedre for min del. Mange kamerater av meg fikk utnyttet sitt fine ytre, mens jeg fortsatt satt på sidelinjen uten noe respons på noen av sidene.

Jeg hater mitt utseende. Det jobber mot meg heletiden. Jeg vet selv at jeg ikke er noe pen og har fått bekreftet dette i hele min levealder til nå.

Kan jo si så mye som at jeg ikke har fått en eneste match på Tinder. Fler av mine venner får stadig treff, men alle får hvertfall noen, men ikke jeg.

Hvis du ikke er fornøyd med utseendet ditt, er det mange andre ting du kan gjøre for å få oppmerksomhet :) Det første du kan starte med er jo om du har en kul hårsveis? Styler du håret ditt? Og ikke minst, har du kule nok klær? Jeg vet hvertfall at en del jenter ville heller hatt en gutt med bra klesstil, enn en som er kjekk. Så er sko veldig viktig, er du en av de som har bosatt seg i joggeskoa; kast de! Joggesko er det verste jeg kan se på gutter :opplyser:

Gjest Idollet
Skrevet (endret)

Det er da en skal virkelig ta å bite alt sammen i seg. Rette seg opp i ryggen, at verden er en drittplass, og det har jeg lært meg. Men jeg er ikke et drittmenneske, og det er hva som virkelig betyr noe. Så da reiser jeg sannelig ut og prøver så godt jeg kan å finne ei jente, og være så sosial som mulig. Så plutselig, sier det pang og du har funnet deg noen etter mye om og men. Du må bare forstå at du er som du er, og det er ingen ting å tenke på, og det er garantert mange jenter som liker et menneske som deg i dag og. Bare om du går ut og viser at du eksisterer, og uten å være lei deg og slikt, den du virkelig er. Vær åpen for alle og finn deg noen du liker :)

Endret av Idollet
Gjest doktor
Skrevet

Her er noen faktorer;

- reklame er designet for å skape dårlig selvtillit og utrygghet, slik at produktet kan bøte på det. Bare du får dette her så vil du føle deg hakket bedre.

- siden reklame er den eneste form for propaganda som er tillat så læres folk opp til at den eneste måten å regulere ubehag på er gjennom forbruk.

- samfunn og familiestrukturer er i fritt fall - det enestte som betyr noe er forbruk - og det betyr at folk ikke lenger vet hvem de er og sin relative posisjon i samfunnet (på godt og vondt).

Gjest snoopy_93
Skrevet (endret)

For mitt vedkommende så har jeg blitt dratt ned av familie i ung alder. Jeg var aldri pen som "alle andre", jeg var ikke tynn nok (selv om foreldre til andre i klassen spurte sine barn om de viste om jeg hadde anorexia. Jeg var 162cm og veide rundt 30kg)

Så har vi alle eksene mine da.. Som finner feil og MÅ poengtere ETTER at de har dumpa meg. Ja, jeg vet at nesa mi er stygg.

Heldigvis har jeg lært meg selv at jeg er bra nok, men at hvis jeg vil bli bedre så må jeg "øve mer"..

Edit; må også nevne at skjønnhetsreklamer i blader og på tv også er en synder.

Endret av snoopy_93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...