helenaa Skrevet 14. juni 2004 #21 Skrevet 14. juni 2004 Vi skal ha vielse kl. 1400, og hvis vi følger tidsplanen vår, blir det kaffe kl. 2200. Men så skal vi ikke ha noen som kommer bare til kaffen, heller. Jeg synes ikke kaffe kl. 22.30 hørtes sent ut hvis vielsen begynner kl. 15, men jeg forstår at det er kjedelig å være kaffegjest og få så lite fest.
Gjest MrsL Skrevet 14. juni 2004 #22 Skrevet 14. juni 2004 Våre kaffegjester kommer kl. 20.30. De har ett eget rom å samles på (vinstue) og der får de velkomstdrink. Når alle har kommet skal vi - brudeparet - gå inn og ta offisielt i mot dem. Etter det åpner kakebordet med bryllupskakeskjæring og bryllupsvals. Det blir nok spart på en sang eller to og kanskje noen taler til kaffen. Jeg tror det er viktig at brudeparet er seg sitt ansvar bevisst overfor kaffegjestene og hjelper dem inn i "stemningen."
monja Skrevet 14. juni 2004 #23 Skrevet 14. juni 2004 Synes det var vel sent å invitere til kaffe klokka 22.30. Tviler på at jeg hadde orket å dra da iallefall. Bare for noen få timer?!? Selv fikk vi vielsen klokka 11.30, så våre kaffegjester kom til lokalet til klokka 17.00. De fikk med seg alt som seg hør og bør i et bryllup, og festen....den varte til klokka 04.00.
Piarina Skrevet 14. juni 2004 #24 Skrevet 14. juni 2004 Oi, kaffegjester kl 2230 syns jeg er veldig sent! Selv har vi vielse kl 15, og kaffegjester kl 21. Å invitere dem til senere enn kl 21 hadde vært utenkelig for meg. Jeg syns tilogmed 21 var i seneste laget... Vår tidsplaner slik: 15: *vielse 16: *fotografering 17: *velkomst-champagne 1730: *3-retters middag til 22 personer 21: *50 kaffegjester kommer 02: *festen rundes av
Bokalven Skrevet 14. juni 2004 #25 Skrevet 14. juni 2004 Vi ble invitert til kaffen i et bryllup i Koebenhavn en gang. Vi syntes det ble for langt aa dra bare for kaffen...
Gjest Fraggel Skrevet 14. juni 2004 #26 Skrevet 14. juni 2004 Mulig jeg er sær, men hadde kanskje ikke kommet dersom kaffen begynte så sent.
Lisemor Skrevet 15. juni 2004 #27 Skrevet 15. juni 2004 Jeg synes det er småligt å invitere kun til brullupskaffe. Jeg hadde alle mine gjester på hele festen og kunne ikke falt meg inn å invitere noen kun til siste slutt.
Seterjenta Skrevet 15. juni 2004 #28 Skrevet 15. juni 2004 Jeg har vært inviter til kaffe noen ganger og synes det er helt naturlig når man ikke er nær slekt! Selv skal vi ha vår nærmeste familie, tanter, onkler og 'små' søskenbarn til middag. Våre voksne søskenbarn, og mange av våre venner blir inviterte til kaffe. Vi har ikke budsjett til å ha alle til middag. Men vi har valgt vielse kl 12.30, nettopp for å få en 'lang' fest . Har ikke lagt opp tidsplan enda, men kaffen vil iallefall begynne forholdsvis tidlig på kvelden. Tror ikke jeg hadde orket å spise kake i 22-23tiden på kvelden!!!
Glossy Skrevet 15. juni 2004 #30 Skrevet 15. juni 2004 Vi skal være i kirken 14.30 og ikke ha kaffe før 22.00. Dette må bare bli slik for det er meye vi skal igjennom før kaffe gjestene kommer...
Gjest Pet Skrevet 15. juni 2004 #31 Skrevet 15. juni 2004 Vel, hvis jeg ikke hadde hatt mulighet til å ha kaffegjester før i ti-tida, ville jeg vurdert å droppe hele greia. Skjønner at de som gifter seg gjerne vil ha kaffegjester, men sett fra gjestenes synspunkt blir det dumt å komme så sent til et bryllup, ihverfall hvis det slutter 3-4 timer senere. Dere som planlegger bryllup bør kanskje prøve å se ting fra gjestenes side også og ikke bare prøve å klemme inn så mye som mulig i løpet av dagen fordi dere har bestemt dere for at det er sånn dere vil ha det. Hvorfor ikke ha en vennefest en annen kveld for de dere ville invitert på kaffe? I mitt bryllup gikk de siste gjestene klokka halv ti om morgenen og da var det fest hele natta. Vi var ute og spiste middag med de nærmeste og alle var invitert på fest etterpå.
blyg Skrevet 15. juni 2004 #32 Skrevet 15. juni 2004 Vel' date=' hvis jeg ikke hadde hatt mulighet til å ha kaffegjester før i ti-tida, ville jeg vurdert å droppe hele greia. men sett fra gjestenes synspunkt blir det dumt å komme så sent til et bryllup, ihverfall hvis det slutter 3-4 timer senere. Dere som planlegger bryllup bør kanskje prøve å se ting fra gjestenes side også og ikke bare prøve å klemme inn så mye som mulig i løpet av dagen fordi dere har bestemt dere for at det er sånn dere vil ha det. quote'] Hei Pet. Jeg er ikke helt enig med deg. Jeg har vært "kaffe-gjest" flere ganger, og har satt utrolig stor pris på å få komme etter middagen, og delta på det som skjer etterpå. Som oftest har vi gått i kirken, sett på vielsen, gått ut og spist/hjem til noen og spist, og dratt til festen etterpå. Det har blitt en hel fin dag ut av det, og det eneste vi ikke har fått med oss er selve middagen. Både min sambo og jeg, og alle våre venner, har vært kjempefornøyd med å få med oss en "bit" av selve dagen... det er jo den som gjelder!! En fest et par uker senere er likssom ikke helt det samme. Da har man lett "mistet" bryllups-feelingen litt..... sånn føler jeg det i allefall. Det er jo bare å takke nei, hvis man synes det er bortkastet å bare få være med i fire timer..... hvis det er sånn man ser på det, men jeg synes man skal se på det som en hel dag... gjøre noe ut av situasjonen, og glede seg med de som nettop har giftet seg og at man får være med på noe av deres spesielle dag!! blyg
minniepus Skrevet 15. juni 2004 #33 Skrevet 15. juni 2004 men jeg synes man skal se på det som en hel dag... gjøre noe ut av situasjonen, og glede seg med de som nettop har giftet seg og at man får være med på noe av deres spesielle dag!! blyg Greit nok det, men når folk skriver at de skal ha vielsen 14.30 og kaffegjestene først får komme 22.00, så er det 7 timer med ingenting. Jeg har aldri opplevd et bryllup med kaffegjester selv, så jeg vet ikke hvordan det blir, men jeg syns det er veldig sent å få komme i selskap.
Ingeborg Skrevet 15. juni 2004 #34 Skrevet 15. juni 2004 Kaffegjester 22.30 er utenkelig for meg. Våre kaffegjester kommer kl. 20.00, og da har vi med vilje holdt igjen på taler og sanger sånn at de får ta ordentlig del i festen de også. Passer bra for oss, og har fått fin respons fra vennene våre på det.
Lotte20 Skrevet 15. juni 2004 #35 Skrevet 15. juni 2004 Vi har middag klokka tre og kaffegjestene er bedt til 18.30. Dessuten skal vi bestille bord til de som ønsker det på bygdas spisested, slik at de kan komme i feststemning der.
Diva Skrevet 15. juni 2004 #36 Skrevet 15. juni 2004 Tror ikke jeg hadde følt meg særlig velkommen i et bryllup der jeg var kaffegjest klokka 22/22.30 om kvelden. Det høres helt stusselig ut! Får være med på siste lille biten liksom :o
Gjest Tabby Skrevet 15. juni 2004 #37 Skrevet 15. juni 2004 Vi skal være i kirken 14.30 og ikke ha kaffe før 22.00. Dette må bare bli slik for det er meye vi skal igjennom før kaffe gjestene kommer... Hva må dere igjennom før kaffegjestene kommer da? Hva er det de skal utelates fra i tillegg til middagen? Jeg bare lurer jeg altså, siden vi skal ha kaffegjester selv, men er veldig opptatt av at de skal få med seg mest mulig av det som skjer allikevel.
Gjest gjesta Skrevet 15. juni 2004 #38 Skrevet 15. juni 2004 Hadde jeg blitt invitert til klokken 22 eller senere tror jeg at jeg hadde droppet det. Senest klokken åtte etter min mening, for det er da en grei tid å be folk på fest på.
Tari Skrevet 16. juni 2004 #39 Skrevet 16. juni 2004 Vi inviterer kaffegjester til kl. 2030. Den ekstra halvtimen er mest for å forsikre oss om at vi er helt ferdige med middagen før de kommer. De får være med på alt annet enn selve middagen...Det er viktig for oss at de får ta del i så mye som mulig. Nå er det ikke så mange av kaffegjestene som kunne komme da så det er jo kjedelig...
zmurfette Skrevet 16. juni 2004 #40 Skrevet 16. juni 2004 Jeg er prinsippielt imot kaffegjester. Gjester som kun blir invitert til kaffe blir, uansett hvordan man snur og vender på det, annenrangs for meg. Da kan man heller lage en ekstra fest en annen dag med de man ikke hadde råd til å spandere middag på. Å invitere folk til fest kl. 22.30 om kvelden synes jeg er ganske drøyt. Tror neppe jeg hadde gått om jeg ble invitert til noe slikt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå