AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Hvis de begge snakker med hverandre, på hvert sitt morsmål? kan tysk og nederlandsk sammenlignes med en nordmann som prater med en dansk eller svensk fks? eller er det større forskjeller? Anonymous poster hash: ebc69...337
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Hvis de begge snakker med hverandre, på hvert sitt morsmål? kan tysk og nederlandsk sammenlignes med en nordmann som prater med en dansk eller svensk fks? eller er det større forskjeller? Anonymous poster hash: ebc69...337 Tror det er mer som norsk og islandsk, at man forstår en god del, men ikke alt. Anonymous poster hash: c9bfb...f71
Maximillian Cohen Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Jeg kjenner en nederlender og et par tyskere, jeg har aldri hørt de har prøvd å snakke på sitt eget morsmål med hverandre. De vil nok skjønne en del ord, men langt i fra nok til å kunne ha en fornuftig samtale. Mulig det vil være litt enklere skriftlig - da skjønner jo til og med jeg en del.
flinkeceline Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Nederlandsk er en mellomting mellom tysk og skandinavisk. Vi har mange ord og begreper til felles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå