Gå til innhold

Studentbolig på Sogn

-Student1-

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ble i går tildelt en studenthybel på Sogn, men jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med tildeling av boligen?

Blant annet står det at leieperioden kun er på 1 mnd? Må jeg selv søke om forlengelse av kontrakt? Og når må jeg overta nøkkelen? Jeg reiser bort nesten hele sommeren, kan jeg sende noen andre til å hente nøkkelen for meg eller kan jeg hente den når jeg kommer tilbake?

På forhånd takk for all hjelp! :icon_lol:

Endret av -Student1-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må hente nøkkel "innen 14 dager etter at kontrakten har trådt i kraft." Hvis du ikke har anledning til det må du avtale med dem at du henter nøkkelen senere, og eventuelt når. Antar du har fått tilbud fra juli, da det vanligvis er nye kontrakter fra 1. august. Det står som regel på sio sine sider og "Min side" der inne under kontrakter og boligtilbud, i god tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må hente nøkkel "innen 14 dager etter at kontrakten har trådt i kraft." Hvis du ikke har anledning til det må du avtale med dem at du henter nøkkelen senere, og eventuelt når. Antar du har fått tilbud fra juli, da det vanligvis er nye kontrakter fra 1. august. Det står som regel på sio sine sider og "Min side" der inne under kontrakter og boligtilbud, i god tid.

Ja, men får jeg tilbud om ny kontrakt eller må jeg søke på egenhånd? Det er litt greit å vite da jeg ikke er hjemme og må skaffe internettilgang osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men får jeg tilbud om ny kontrakt eller må jeg søke på egenhånd? Det er litt greit å vite da jeg ikke er hjemme og må skaffe internettilgang osv.

Jeg er ikke sikker, fordi du enda ikke har flyttet inn og jeg ikke vet om du er helt inne i systemet. Men det er noe informasjon her: http://www.sio.no/wps/portal/sio?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/migration/SiO/MinSide/Norsk/_nsker+du+_+bo+videre+i+SiO+bolig+etter+1.+august+2014

Det sagt, så vet jeg ikke hvordan dette gjøres da du ikke har hentet nøkler og jeg ikke vet når du skal ta over bolig. Hvis du vil vite det sikkert, ring SiO på 22 85 32 00 på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker, fordi du enda ikke har flyttet inn og jeg ikke vet om du er helt inne i systemet. Men det er noe informasjon her: http://www.sio.no/wps/portal/sio?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/migration/SiO/MinSide/Norsk/_nsker+du+_+bo+videre+i+SiO+bolig+etter+1.+august+2014

Det sagt, så vet jeg ikke hvordan dette gjøres da du ikke har hentet nøkler og jeg ikke vet når du skal ta over bolig. Hvis du vil vite det sikkert, ring SiO på 22 85 32 00 på dagtid.

Jeg tror jeg får gjøre det, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Ikke meningen å kuppe tråden her, men da slipper jeg å opprette en ny tråd...

Jeg er på leting etter bolig nær Fengselsskolen på Teisen.

Har sett på Finn og hybel.no, men det meste er svindyrt...

Er ikke interessert å bo i kollektiv... Det jeg ser etter er en 1 roms leilighet. Makspris 5000, men det er vel vanskelig å få til....

Om alt går etter planen skal jeg bo der i 5 mnd, så det må være mulig for kortidsleie.

SiO sine boliger får jeg ikke leie, selv om det var det jeg hadde håpet på...

Er det noen som har noen tips å komme med? Hadde satt utrolig stor pris på det:-)

Anonymous poster hash: 6cf04...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei!

Ikke meningen å kuppe tråden her, men da slipper jeg å opprette en ny tråd...

Jeg er på leting etter bolig nær Fengselsskolen på Teisen.

Har sett på Finn og hybel.no, men det meste er svindyrt...

Er ikke interessert å bo i kollektiv... Det jeg ser etter er en 1 roms leilighet. Makspris 5000, men det er vel vanskelig å få til....

Om alt går etter planen skal jeg bo der i 5 mnd, så det må være mulig for kortidsleie.

SiO sine boliger får jeg ikke leie, selv om det var det jeg hadde håpet på...

Er det noen som har noen tips å komme med? Hadde satt utrolig stor pris på det:-)

PS

Dette er ikke før i fra januar av, men jeg liker å forberede meg i god tid :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...