AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Blir bare så lei og frustrert av disse kravene folk stiller seg selv! Nå som sommeren nærmer seg og det begynner å bli varmere i været, hører jeg så mye om den berømte "bikiniformen" som visstnok er så utrolig viktig. Mange bekymrer seg sånn om de er tynne og trente og flotte nok til å møte sommeren uten å måtte pakke seg inn og skjule det ene og det andre. Senest i dag i lunsjen på jobb drev flere av damene og pratet om det, hun ene planlegger å gå ned "ihvertfall 5 kg før turen til Kreta i juli", en annen mente hun hadde fått så mye cellulitter det siste året og tenker å kjøpe noen lengre shortser som ikke viser så mye lår.. Og nå leser jeg en tråd her inne om samme tema.. Altså, hallo. Skal det å nyte varmen, kose seg i bikini på stranda, gå i korte shortser når det er 25 grader ute og generelt føle seg bra på sommeren være forbeholdt de tynne og vakre og cellulittfrie, mens alle de som ikke passer inn i denne malen skal stresse seg ihjel på treningssenter gjennom hele juni og bruke langbukser for å dekke over skavankene..? Jeg er helt inne med at det er lurt å tenke over kosthold og helse og sånt, men det er jo ikke DET som er fokuset her. Det er om man ser bra nok ut lettkledd! Hvordan skal småjentene som vokser opp nå lære seg å være trygge og glade i kroppen sin når vi voksne damer holder på sånn? Det er så innmari mye SKAM knyttet til at man har noen valker, cellulitter, slapp hud.. Da er man ekkel, og må forte seg å skjule skavankene med "passende klær". Jeg blir irritert! Takk for utblåsningen.. Anonymous poster hash: 15656...337 44
Gamerfrue Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 synes det er kjempesynd at folk synes det er skummelt å vise frem en normal kropp. 13
Frøken Freidig Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Helt enig med deg jeg! Har ei god venninne som betrodde meg her om dagen at hun har en klump i magen når hun tenker på sommern ettersom hun ikke har fått trent så mye siden jul og ikke føler seg så fast i fisken. Synes det er trist.. jeg gleder meg til sommern jeg selv om jeg ikke er superfit og har litt ekstra over rumpa, gleder meg til å kjenne sola varme på kroppen og bade og ligge i bikini på stranda med kjæresten min 4
Gjest Lille-pus Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Jeg kjenner at jeg er veldig enig med TS.... Når solen er noe man må være fin nok... for andre mennesker... for å få lov til å oppleve... da kjenner jeg at hele meg protesterer. Gå ut. Sol dere. Ligg på stranden, bruk en bikini du liker. - ha de cellulittene du har. Den puppen som ikke er 'perfekt'. Den huden og den vekten og den høyden akkurat du har. - og hvis noen protesterer så be dem dra et annet sted (der det dyrkes ingredienser til får-i-kål) siden de plages av å se helt vanlige mennesker ute i solen. 9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Så enig. Nei vi kan ikke se ut som reklameplakater hele gjengen. Det er umulig og heller ikke ønskelig. Ja til mangfolk av kropper som koser seg i sola Anonymous poster hash: e9b77...b3f 1
The Kitten Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Hvordan få en bikinikropp: 1. Ha en kropp 2. Ha en bikini 3. Ta bikini på kroppen. Voilà! Du har en bikinikropp! 22
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Jeg gruer meg alltid til sommersesongen. Og jeg er flau over egen kropp. Fasongen på den er ikke det ejg er flau over, men jeg har veldig mange føflekker. Jeg dekker meg mye til på grunn av solen, og jeg smører meg godt inn. Men jeg føler at mange stirrer. Anonymous poster hash: 17f24...d1e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Jeg tror ikke dere som mener dette, selv om det er i beste mening, noen gang har vært for tykk. Eller noen gang opplevd at folk faktisk ser to ganfer på deg fordi du faktisk ikke er fit nok til bikinien.Anonymous poster hash: 4dd2c...ac0
The Kitten Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Jeg tror ikke dere som mener dette, selv om det er i beste mening, noen gang har vært for tykk. Eller noen gang opplevd at folk faktisk ser to ganfer på deg fordi du faktisk ikke er fit nok til bikinien.Anonymous poster hash: 4dd2c...ac0 Og da kan man selvfølgelig ikke mene det man sier... 1
Gjest Funky Punk Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Ja! Jeg syns alle skal kunne vise seg i bikini uansett kroppsform. Men, som en kvinne med litt store former, så vet jeg at det er vanskelig å gjennomføre det. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg opplever baksnakking, stirring, fnising osv... Jeg går derfor aldri med bikini på badestranden lengre. har heller funnet meg en egen liten "hemmelige" badested. Der kan jeg ligge og sole meg, bade og slappe av. Det hender det kommer andre dit, men det er tydeligvis folk i samme situasjon som meg 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Jeg vil egentlig bare legge til at jeg ALDRI tenker over vekt/størrelsen på folk når jeg er på stranda. Jeg har sett mange damer og menn på stranda som ikke har slank,trent modellkropp. Mange av de som man anser som "lubben" eller "str" så faktisk veldig fine ut. Jeg tror de som har et dårlig forhold til sin kropp/mat overdriver hvordan andre folk oppfatter kroppen deres. Man vil bli veldig overrasket over hvor lite andre mennesker tenker på åssen du ser ut,fordi de er mer opptatte av å tenke på seg selv. Med andre ord; Ikke stress! Nyt sommeren! Anonymous poster hash: 72376...d79 2
Shira Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Jeg bryr meg fint lite om hvordan andre ser ut. Når jeg er på stranden er jeg mest opptatt av typen og kose meg. Stirre på andre som kanskje føler seg ille til mote allerede er jeg ikke interessert i.
Gjest Coolaid Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 Jeg gruer meg alltid til sommersesongen. Og jeg er flau over egen kropp. Fasongen på den er ikke det ejg er flau over, men jeg har veldig mange føflekker. Jeg dekker meg mye til på grunn av solen, og jeg smører meg godt inn. Men jeg føler at mange stirrer. Anonymous poster hash: 17f24...d1e Kanskje fordi du er hot.
Frøken Freidig Skrevet 14. mai 2014 #15 Skrevet 14. mai 2014 Jeg tror ikke dere som mener dette, selv om det er i beste mening, noen gang har vært for tykk. Eller noen gang opplevd at folk faktisk ser to ganfer på deg fordi du faktisk ikke er fit nok til bikinien.Anonymous poster hash: 4dd2c...ac0 Men da er jo disse menneskene helt skrudd i nøtta. Og ikke noen du skal ta hensyn til. Hvis de dømmer andre mennesker så hardt... tenk hvor UTROLIG hardt de dømmer seg selv. Folk som er glade, trygge, aksepterende overfor seg selv, de sitter ikke og stirrer eller hvisker om folk som har litt ekstra på kroppen. Det er helt uaktuelt for meg å gjøre noe sånt. Legger knapt merke til kroppsformen til de rundt meg, og kjenner ingen negative følelser når jeg ser mangfoldet på badestranda. I min krets så er det helt uhørt å stirre eller snakke ned om andres kropper, hadde noen av mine venner mot formodning ytret noe nedlatende om en dame i bikini på stranda så hadde det vært vedkommende selv som hadde kommet i et dårlig lys hos oss andre. Hadde en venninne som var fæl med å kommentere fremmedes utseende og "feil" stadig vekk. "Folk med appelsinhud burde virkelig skjønne at korte skjørt ikke er noe for dem"... osv. Vel, hun ble gradvis faset ut og nå har jeg lite med henne å gjøre. Det var ikke jentene med appelsinhud jeg reagerte negativt på for å si det sånn.. 2
Aranciata Skrevet 15. mai 2014 #16 Skrevet 15. mai 2014 Hvordan få en bikinikropp: 1. Ha en kropp 2. Ha en bikini 3. Ta bikini på kroppen. Voilà! Du har en bikinikropp! Jeg digger den her! Veldig sant...
dillyduzit Skrevet 15. mai 2014 #17 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Helt enig med deg TS. Jeg tror mange hadde ville ha godt av å bo i utlandet (ikke turist-steder) hvor kvinnene bryr seg svært lite om hvor mange ekstra kilo på kroppen de har, og hvor det eneste de bryr seg om er god mat og fin familie. Jeg skal være ærlig, nei, jeg liker ikke kroppen min og det er mye jeg ville ha endret på, men når sommeren er her: bryr meg svært lite. Sommer skal nytes, spesielt når været tilbyr sol og grader over 20. Ikke i helvete om at jeg bruker bukse og langarmet genser (satt på spissen) fordi jeg ikke liker en viss del av kroppen. Ja, jeg får bilringer når jeg sitter, ja jeg er litt krum i ryggen og jeg kunne nok fint ha gått ned 5kg. Om det er sol, skal den på kroppen, uansett om kroppen er vassete eller stram. Endret 15. mai 2014 av dillyduzit 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #18 Skrevet 15. mai 2014 Helt enig! Jeg ble helt sjokkert da jeg forsøkte å invitere med meg jenter jeg studerer med, på svømming. Flere, med helt normale kropper, sa nei og la til "Jeg er ikke så comfy i badetøy". Og disse jentene er i begynnelsen av 20-åra, det er faktisk trist. Jeg er kvapsete og utrent selv, men går i bikini om jeg skal bade eller sole meg. Husker godt dusjen i svømmehallen da jeg var liten, damer i alle fasonger og størrelser (og behåringer ), synes det er oppriktig trist om mine kommende døttre aldri skal få se disse damene, og ulike kroppene, fordi de ikke er comfy i badetøy. Anonymous poster hash: 1ce9f...d60 6
Chien Skrevet 15. mai 2014 #19 Skrevet 15. mai 2014 Hva så om vi ønsker å gå ned et par 2-3 kg før juli, bare for å se litt ekstra smashing ut i bikinien? Er det virkelig så ille? Blir ikke panisk av noen grunn. Bare slutter å spise junk, og trener litt oftere. Bare en liten forsterking av hva jeg gjør ellers i året. No worries... 3
Cordelia Skrevet 15. mai 2014 #20 Skrevet 15. mai 2014 Ikke tenkt å vise meg i hverken bikini eller badedrakt i år. Minimum singlet og lang shorts. Ille at det skal være sånn, men klarer ikke føle meg komfortabel før jeg i det minste har tatt en oppstramming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå