Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så har jeg og samboer hatt samme diskusjonen igjen, som igjen eskalerte til at han begynte å brøle og jeg gikk min vei med gråten i halsen.

Vi befinner oss på stedet hvil hva økonomi, bolig og fremtidsplaner angår. Jeg jobber deltid og har varierende inntekt. Han bruker penger på pokerspill på nett, men har ellers fast jobb.

Han kaller meg lat og udugelig fordi jeg etter endt utdannelse ikke har klart å få 100% fast jobb. Og han legger all skyld på meg over at vi ikke har egen plass å bo, ikke klarer å betale alle regninger ol.

Er alltid han som starter. Spør om jeg har vært på nav og sett etter ledig stilling. Jeg svarer ja men at jeg ikke har søkt på noe stilling. Og det er da han tilter. Brøler til meg om jeg ikke vil ha noe jobb, alt er min feil og at jeg for helvete må se til å få meg en jobb.

Jeg ønsker meg jo selvfølgelig fast jobb og forutsigbar og bedre inntekt. Men saken er den at jeg i flere år har slitt med depresjon og angst. Har fått omskolering gjennom nav og har en jobb som er relevant med tanke på min utdanning. Men jeg får utbetalt alt mellom 10 000kr - 18 000kr hver mnd.

Men jeg har det ikke bra med meg selv, sliter med dårlig selvbilde og er redd for å gjøre feil. Ikke få til ting. Sliter med erfaring fra oppvekst hvor jeg aldri var god nok for mine foreldre. Så det å jobbe slik jeg gjør nå er egentlg en prestasjon i forhold til tidligere. I tillegg er det jeg som gjør alt hjemme.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Er bare så lei av å ha det slik. Føler meg udugelig og at alt er min feil bare.

Anonymous poster hash: 30435...0ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det høres ut som han er bra for deg. Hvis han bruker opp de pengene han har på poker, så bidrar dere kanskje like mye lell? Veier det positive ved ham opp for det negative?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes ut som en elendig fyr. Klager på økonomi mens han spiller poker huh?!

Bli kvitt hann

Hilsen mann 34

Anonymous poster hash: 5a1a1...011

• Liker 1
Skrevet

Klarer man ikke å være snille mot hverandre i dårlige tider så vil dere gå fra hverandre i bedre tider.

• Liker 4
Skrevet

Det hørtes ikke noe greit ut. Vet samboeren din at du sliter med dette? Hvis ikke kan det være en god ide å froklare han det du forklarer oss nå, slik at han forstår hvorfor du eventuelt ikke har søkt noen jobber. Det kan jo også være greit å spørre deg selv om du ønsker å jobbe 100%, eller om du innerst inne vil jobbe deltid. Kanskje egen bolig ikke trenger å være en prioritet i nærmeste fremtid, og da bør dere jo være enige om det.

Skrevet

Jeg er i en nesten helt lik situasjon, og det er utrolig tungt. Har du noen å snakke med? Det hjelper veldig å gå til psykolog, så kan du få jobbet med angsten. En annen ting er at han ikke høres ut som han er så veldig bra for deg. Kunne du tatt det opp med han, at du ikke liker måten han snakker til deg på? Fortelle hvorfor ting er tungt, og be han om å heller jobbe med deg enn mot deg?

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har bare én ting å si: Gå fra mannen før han ødelegger deg helt!

• Liker 1
Skrevet

Når han i en dårlig økonomisk situasjon bruker pengene på nettpoker så får han bre ha det så godt. Du må få deg en ordentlig jobb, men jeg ville heller satset på det som singel enn å være med en sånn fyr som legger hele skylden for dårlig økonomi over på den andre når han selv ikke er villig til å trå til med det han har. Bli kvitt han, helt ærlig.

• Liker 1
Skrevet

Når han i en dårlig økonomisk situasjon bruker pengene på nettpoker så får han bre ha det så godt. Du må få deg en ordentlig jobb, men jeg ville heller satset på det som singel enn å være med en sånn fyr som legger hele skylden for dårlig økonomi over på den andre når han selv ikke er villig til å trå til med det han har. Bli kvitt han, helt ærlig.

Kvinner liker å være sammen med sånne duster og dermed får trøst fra omgivelsene sine. Denne trøsten trigger belønningssystemet i hjernen hennes i stedet for å være rasjonell og komme seg vekk.

Skrevet

Kvinner liker å være sammen med sånne duster og dermed får trøst fra omgivelsene sine. Denne trøsten trigger belønningssystemet i hjernen hennes i stedet for å være rasjonell og komme seg vekk.

Det tviler jeg ikke på, men rådet mitt bør hun ta uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan fint få seg et (kjøpt) sted å bo bare man ikke er så kresen på lokasjon. Skal dere bo i en by i en romslig leilighet vel og merke, så bør nok begge jobber mer og bruke pengene fornuftig.

Men uansett høres ikke forholdet ut noe jeg ville vært i. Om man oppfører seg slik nå, mens dere er relativt uetablert lover det ikke godt for de vanskelighetene som kommer når dere etablerer dere dypere med barn og andre forpliktelser (om dere ønsker det).

Anonymous poster hash: a8dda...238
Skrevet

Bare det at idioten spiller nett-poker, noe som vil brenne etthvert overskudd dere måtte ha, gjør at jeg hadde holdt meg langt unna. Jeg blir sliten av overtroiske mennesker som tror på at flaks kan komme fra noe annet enn sparing og ordnet økonomi.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er garantert avhengig av nettspilling og så legger han skylden og pengeproblemen over på deg. Gjør det slut og flytt fra han, du fortjener bedre. Vær så snill.

Anonymous poster hash: dde17...f82
  • Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Dette er et forhold som ikke er riktig. Vi kan alkle ha dårlige dager. Vi kan alle være lei. Og som det sies, når krybben er tom så bites hestene. Dere kommer ingen vei økonomisk og han velger å angripe deg. Det er ikke et godt tegn. En partner bør kunne være motiverende og jobbe sammen med den andre. I stede for å kjefte burde han logget av nett-pokeren og hjulpet deg med å finne en fulltidsjobb du ville trives i.

Hvis det ikke er noe med denne mannen som tyder på at han noen sinne vil klare å ville støtte deg, og la deg støtte han, så bør du revurdere hele forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...