Gå til innhold

Sengetøy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger hjelp til innkjøp av nytt sengetøy. Trenger dyne og pute trekk og selve lakenet, kanskje også et sengeteppe.

Vil gjerne ha noe sommerlig også er jeg nyskjerrig på hva dere mener om de forksjellige materialene. Vi har jo satin også bomull som jeg vet om. Hva synes du er best osv.

Kom gjerne med forslag. :)

Anonymous poster hash: abb18...d07
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har også kommet meg til oppmerksomhet at vi har noe som heter sengegardiner, hva synes dere om det? Brukbart eller ikke. Jeg synes det ser litt overdådig ut da men.

Kom over dette, syne det var litt tøft:

lime-green-bedding-queen.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Sengegardiner? Mener du sengekappe? Hvor mye skal du bruke da? Ikke kjøp polyester. Skal du handle på type Princess/Kid så kjøp de som er laget i bomullssateng.

Anonymous poster hash: 39c51...4ed
Skrevet

Jeg kjøpte nylig et herlig sengesett fra KID i krepp :) 99kr per sett der nå. Veldig deilig og lett nå som vi går mot varmere tider.

Skrevet

Med tanke på materialer er sengetøy i lin og bomulls-sateng sikre investeringer. Spesielt vasket lin; mykt med litt skrukkete preg som gjør stryking overflødig (slikt liker vi). Egyptisk bomull er også kjent, men til gjengjeld veldig dyrt...

AnonymBruker
Skrevet

Sengegardiner? Mener du sengekappe? Hvor mye skal du bruke da? Ikke kjøp polyester. Skal du handle på type Princess/Kid så kjøp de som er laget i bomullssateng.

Anonymous poster hash: 39c51...4ed

Ja, tenkte på sengekappe. Tenkte å bruke det som er nødvendig for et ønskeverdig sett. Men selvsagt ikke hvis det koster over tusen kroner eller noe sånt. Polyester er jo det sånne mikrofiber er laget av. Er det så ille da?

Jeg tok en kikk på kid og fant ikke så mye. De jeg så på var laget av nettop polyester men likte fargen på dem. Driver fortsatt å leter men du må gjerne hjelpe meg å finne frem til bomullsateng.

Her er de jeg ser på nå: http://www.kid.no/Product/Item.aspx?itemid=078420062

Også har vi av bomull men stilen sto til navnet (Krepp/Crap :fnise: ) http://www.kid.no/Product/Item.aspx?itemid=103220035

Jeg kjøpte nylig et herlig sengesett fra KID i krepp :) 99kr per sett der nå. Veldig deilig og lett nå som vi går mot varmere tider.

Takker for forslag jeg ser på KID nå, men synes ikke disse krepp var noe særlig for meg.

Med tanke på materialer er sengetøy i lin og bomulls-sateng sikre investeringer. Spesielt vasket lin; mykt med litt skrukkete preg som gjør stryking overflødig (slikt liker vi). Egyptisk bomull er også kjent, men til gjengjeld veldig dyrt...

Takker for forslag jeg er interessert i vasket lin det hørtes godt ut. Hvor finner jeg egyptisk bomull da?

Forslag og lenker folkens please er så mye rart å ta forhold i for meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på bomull,sateng,flanell og krepp?

AnonymBruker
Skrevet

Flanell om vinteren og krepp om sommeren fungerer for meg.:)

Anonymous poster hash: c1367...799
Skrevet

på sommeren foretrekker jeg bomull, krepp eller lin. flanell på vinteren. pleier å kjøpe sengetøy på Kid eller H&M. du får sikkert mange gode råd av de ansette på Kid f.eks :)

AnonymBruker
Skrevet

Før har jeg alltid kjøpt sengetøy på Kid, men etter at jeg oppdaget Beach House sengetøy, ble det slutt på det. Det er litt dyrt ja, men en drøm å sove i, jeg mener det! Aldri sovet så godt som med dette sengetøyet.

Anonymous poster hash: 6d6de...35e

• Liker 1
Skrevet

Flanell<3 men d blir kanskje varmt om sommeren.

Skrevet

Før har jeg alltid kjøpt sengetøy på Kid, men etter at jeg oppdaget Beach House sengetøy, ble det slutt på det. Det er litt dyrt ja, men en drøm å sove i, jeg mener det! Aldri sovet så godt som med dette sengetøyet.Anonymous poster hash: 6d6de...35e

Enig! Jeg å har Beach House sengetøy. Har 3stk og bruker de både vinter og sommer.

AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker bomulls-sateng eller damaske med bomull eller silke. Kjøper som regel fra Høie, koster nok litt mer enn kid eller pricess, men det er verdt det! Deilig sengetøy, som holder lenge.

Anonymous poster hash: 9336e...e67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...