Gå til innhold

Viktig for noen at det er mannen som skal fri?

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Eller spiller det ikke noen stor rolle? Elsker man hverandre så gjör man det osv... Eller er det slik at ingen av dere har fridd, man bare har blitt enig om at man skal gifte seg!? Også kjöper man ringer og setter en dato...

Kanskje det kommer snikende og natulig.. :hjertesmil:

For min del spiller det ingen rolle egentlig hvem som frir, men hva synes dere? Og hvordan ble dere forlovet? :hjerter:

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

For meg var det viktig.

Kanskej det var det fordi vi er så utrolig like i alt annet mht romanser osv.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Hvor gammmel var du og han, og hvor lenge har dere värt forlovet? :P

Skrevet

For meg spilte det ingen rolle hvem som fridde. Min samboer fridde på nyttårsaften 2001, da hadde vi vært sammen 2½ år.

Gjest Fighter
Skrevet

Jeg ville at mannen min skulle fri, men andre kan gjøre akkurat hva de vil. Kjenner flere ektepar der det var hun som fridde.

Gjest Mannen må fri
Skrevet

I følge min bok er det mannen som skal fri.

(Jeg ville aldri ha fridd!)

Mitt syn er at det er mannen som skal ta initiativet overfor kvinnen når det er snakk om "kvinnen i hans liv".

Ellers er jo alle eventyrene om Askepott, Snehvit, osv. totalt bortkastet, dersom ikke mannen skal fri engang!! Jeg synes mannen blir mer og mer usynlig..Detfår være grenser til pingleri.

:evil:

Skrevet
I følge min bok er det mannen som skal fri.

(Jeg ville aldri ha fridd!)

Mitt syn er at det er mannen som skal ta initiativet overfor kvinnen når det er snakk om "kvinnen i hans liv".

Ellers er jo alle eventyrene om Askepott, Snehvit, osv. totalt bortkastet, dersom ikke mannen skal fri engang!! Jeg synes mannen blir mer og mer usynlig..Detfår være grenser til pingleri.

:o :o :o

Skrevet

Han ville ikke at jeg skulle fri.

Hadde ikke han gjort det, så hadde nok jeg. Etterhvert.

Gjest GreenSky
Skrevet

Eventyr er eventyr og virkelighet er virkelighet.

For min del må gjerne kvinnen fri, hvis hun føler for det. Jeg kan godt se for meg selv som en kvinne som ev. kommer til å fri til kjæresten.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Hva? :o

Pingleri.. Hvorfor gjest synes du det er uhört av jenta å fri? lever vi ikke i et likestillt samfunn? Det er jo like mye pinglete at kvinnen ikke frir til mannen i sitt liv!

Man må jo sjanse på det beste i sitt liv, väre seg mann eller kvinne! :)

Skrevet

Det er hvertfall bedre å fri selv,enn å gå og gnåle om at man har så lyst til å gifte seg!

Vi lever i 2004 - ALT er lov! (Nesten)

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Hvorfor i all verden forsvinner alle "gjester" etter at de har spydd ut av seg? (dette er for alle inlegg med frekke gjester)

Kom tilbake da gjest? Jeg stilte deg et spörsmål! :evil:

Skrevet
Det er hvertfall bedre å fri selv,enn å gå og gnåle om at man har så lyst til å gifte seg!

Helt enig. Synes mange snakker om at de vil gifte seg og klager over at de hinter og hinter men mannen vil bare ikke fri. Hvorfor gjør de det bare ikke selv da! :roll: Jeg skjønner meg bare ikke på sånne.

Skrevet

Jeg har ikke noe forhold til at det må være mannen som må fri, den dagen jeg kommer dithen at jeg har funnet mannen jeg vil gifte meg med, så er det ikke viktig om det er han eller jeg som frir, det kommer jo an på hvem av oss som venter lengst... :ler:

Som Greeny sier: eventyr er eventyr, virkelighet er virkelighet!! er resten av livet også bygget som ett eventyr så er det jo greit men, det blir litt uvirkelig for min del. Ikke ønsker jeg meg tilbake i tid heller, der det var mannen som bestemte. :o

mannen blir ikke usynlig, kvinnen og mannen blir likestilte!

Gjest Poirot
Skrevet
Hvor gammmel var du og han' date=' og hvor lenge har dere värt forlovet? :P[/quote']

Vi var 27.

Har vært forlovet 4 mnd, gifter oss til høsten.

Gjest Poirot
Skrevet

Helt enig. Synes mange snakker om at de vil gifte seg og klager over at de hinter og hinter men mannen vil bare ikke fri. Hvorfor gjør de det bare ikke selv da! :roll: Jeg skjønner meg bare ikke på sånne.

Jeg var en slik.

Jeg tar normalt masse initiativ, men har ingen flauhet over å si at jeg ønsket at mannen skulle fri. Hvilket han da også gjorde etter 7 år.

Skrevet

Jeg er generelt veldig tradisjonell, men syns ikke det er noe must at mannen er den som skal stille det store spørsmålet.

Mannen min presiserte at han hadde veldig lyst til å fri, og ba instendig om at jeg ikke skulle ta fra han den gleden. Det var noe han hadde tenkt på og gledet seg til fra han var liten. :hjerte:

Men hadde han ikke vært så oppsatt på det kunne jeg nok fridd selv. Ihvertfall ettersom jeg ble mer og mer utålmodig. 3 år var uendelig lenge å vente... :ler:

Skrevet

For meg så spiller det ingen rolle om det er han eller jeg som gjør det.Den dagen jeg føler for det skal jeg gjøre det om han ikke har gjort det alt...

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg föler at det er så stort! Og at det liksom krever så uendelig mye sikkerhet for å gjöre det. Fra begge parter selvfölgelig.

Det er mer enn å bare satse.. :hjerte:

Men jeg har lyst å forlove meg mens jeg har sommerfugler i magen, men jeg vet at det ikke er det som er hovedpoenget å ha for alltid. Tryggheten har vi og den skal jo vare.

Likevel så er det jo göy og huske tilbake på den tiden man var nyforlovet og hadde den beste tiden. Hvis dere skjönner! :)

Gjest Til frekke Stine
Skrevet

Du Stine er like frekk selv: for det første forsvinner ikke alle gjester og for det andre så har jeg faktisk et liv. Dvs. jeg sitter ikke på nettet hele dagen.

Hvorfor jeg synes det er uhørt at kvinnen skal fri?

1. Jeg er noe konservativ, på tross av mine bare 28 år.

2. Jeg mener biologien og naturen har et poeng med mannens testosteron og kvinnens østrogen. Dvs. "mannen som jeger", om enn i mindr egrad nå enn i stenalderen.

3. Jeg liker at kvinner er yndige og feminine (selv om de er tøffe på jobb og har karrierer), og at menn er menn.

4. Tradisjonelt i historien har det vært vanlig at mannen frir. Jeg liker å holde ved den tanken.

5. Når det er kvinnen som må fri, tolker jeg det dithen at a) mannen er initiativløs og har forpliktelsesangst, og B) at hun er litt for pushy (hvilket jeg ikke synes passer seg for kvinner privat i forhold)

6. Jeg har sansen for litt glamour, pretty woman og typiske eventyr som et avbrekk fra den harde og brutale virkeligheten vi alle må forholde oss til. Derfor er det greit å ha noen fristeder som en kan få ha i fred.

Derfor er det utenkelig for meg å skulle fri til en mann. Det er han som må fri til meg. Og gjør han ikke det, så er det ikke nok tæl i han (mener jeg). Selvfølgelig kan ditt motargument være at det ikke er nok guts i meg fordi jeg ikke vil fri. Men av ovenfornevnte årsaker vil jeg altså ikke det, fordi jeg synes ikke det er en kvinnes oppgave.

Jeg er nok for konservativ for mange av traktor-kvinnene her som vralter seg frem i sin innbilte likestillings-verden.

Dere får ha lykke til som menn! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...