AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Del Skrevet 14. mai 2014 Medfører det riktighet at det er lovpålagt at man har lønnskonto/får lønn inn på konto i den banken man har boliglån? Har ikke det pr. i dag, men i følge rådgiveren min i kommende "lånebank" sier at det er slik og at jeg må bytte og få lønn inn på konto i deres bank. Har ikke hørt om det tidligere. Andre med oppfatninger el vet hva som stemmer? Anonymous poster hash: 92f18...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pengebingen Skrevet 14. mai 2014 #2 Del Skrevet 14. mai 2014 Nei, på ingen måte lovpålagt. Men endel banker har egne krav om det hvis du vil ha boliglån. Er allikevel fullt mulig å få lønn inn der og overføre til annen bank for bruk evt finne en bank som ikke har det kravet. Men la renten avgjøre, den er viktigere på stort lån enn hvor du får inn lønna. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 14. mai 2014 #3 Del Skrevet 14. mai 2014 Hmm, det var da et både sleipt og usant argument for å få deg til å flytte lønnskontoen din. De har anledning til å kreve det for at du skal få lån der, men da får de være ærlige om at det er det de gjør og ikke dikte opp lovhjemler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 14. mai 2014 #4 Del Skrevet 14. mai 2014 Medfører det riktighet at det er lovpålagt at man har lønnskonto/får lønn inn på konto i den banken man har boliglån? Har ikke det pr. i dag, men i følge rådgiveren min i kommende "lånebank" sier at det er slik og at jeg må bytte og få lønn inn på konto i deres bank. Har ikke hørt om det tidligere. Andre med oppfatninger el vet hva som stemmer? Anonymous poster hash: 92f18...d89 Jeg tror ikke det er lovpålagt, men banken kan gjøre det som et vilkår i låneavtalen. Og det er vel ikke urimelig at de gjør? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 14. mai 2014 #5 Del Skrevet 14. mai 2014 Har akkurat sjekka for å være helt sikker, og det er ikke lovpålagt at du må ha lønnskonto/andre kontoer i samme bank som du har lån. Det er heller ikke forbudt for banken å stille det som vilkår, men de burde vært ærlige og ikke gjemt seg bak en oppdiktet lovregel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 14. mai 2014 #6 Del Skrevet 14. mai 2014 Har akkurat sjekka for å være helt sikker, og det er ikke lovpålagt at du må ha lønnskonto/andre kontoer i samme bank som du har lån. Det er heller ikke forbudt for banken å stille det som vilkår, men de burde vært ærlige og ikke gjemt seg bak en oppdiktet lovregel. Nå har vel sikkert ikke banken sagt direkte at det er lovpålagt, bare at de har det som krav. Jeg måtte bytte lønnskonto når jeg tok opp lån, men vil helst bytte tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 14. mai 2014 #7 Del Skrevet 14. mai 2014 Nå har vel sikkert ikke banken sagt direkte at det er lovpålagt, bare at de har det som krav. Jeg måtte bytte lønnskonto når jeg tok opp lån, men vil helst bytte tilbake. Trådstarter spør direkte om det stemmer at det er lovpålagt. Det er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. mai 2014 #8 Del Skrevet 15. mai 2014 Medfører det riktighet at det er lovpålagt at man har lønnskonto/får lønn inn på konto i den banken man har boliglån? Har ikke det pr. i dag, men i følge rådgiveren min i kommende "lånebank" sier at det er slik og at jeg må bytte og få lønn inn på konto i deres bank. Har ikke hørt om det tidligere. Andre med oppfatninger el vet hva som stemmer?Anonymous poster hash: 92f18...d89 Jeg får både lønn og studielån inn på en annen konto enn banken hvor jeg har boliglånet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 15. mai 2014 #9 Del Skrevet 15. mai 2014 De fleste banker vil stille dette som krav (det har da ingenting med lovkrav å gjøre) for å gi deg sitt beste lånetilbud. Du løser dette veldig enkelt og greit ved å opprette lønnskonto hos dem, la lønnen gå inn der og ha fast overførsel av de pengene du skal bruke til den banken / kontoen du ønsker å ha kort på. Tror nok du har misforstått hva banken sa for ingen banker er vel så dumme at hevder det er et lovkrav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå