Gå til innhold

Denne regjeringen....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Henriks

...håper jeg blir fjernet til neste stortingsvalg. Maken til inkompetent forsamlig som har styrt dette landet de siste fire årene skal man IKKE lete lenge etter. Desverre er det fullt av dem på stortinget, men man får jo håpe at de som tar over er noe bedre skikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo selvsagt gjerne mene at regjeringen bør fjernes, men jeg kunne tenke meg å høre argumentasjonen for AT de bør fjernes? Først da kan jeg gjøre meg opp en mening om jeg er enig med deg eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Er helt enig! Han bondeviken har svelget så mange kameler at det er ikke til å holde ut! Han går jo mot sin egen politikk, hvis man kan kalle det det.. Tenk å ha en statsminister som ikke engang har flertall av stemmene i ryggen.

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Tenk å ha en statsminister som ikke engang har flertall av stemmene i ryggen.

Mvh Yvonne

Slik har det vært i mange mange år i Norge. Det er et resultat av å ha mange partier man kan stemme på, i motsetning til i USA og England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommenar til Henriks og Yvonne: studer litt statsvitenskap kanskje? Så lærer dere om hvordan det politiske systemet fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gjest!

Joda, og jeg er flink i samfunnsvitenskap, men uansett, jeg har da rett til å reagere vel? Dessuten er jeg i mot hele den politikken regjeringen fremmer!

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Til Yvonne

Nei Yvonne, slik du har formulert deg til nå viser du nettopp at du ikke kan statsvitenskap!!

Uansett, har du eksempler som du kan belegge påstandene dine med? Har du noen analyser av den siste tids utvikling? Er det spesielle trender og eksempler de siste årene som tyder på at du har rett?

Det er utrolig lett å gjennomskue lettvinte utsagn..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter
Prestestyre' date=' med en slesk statsminister, fører ikke noe godt med seg.[/quote']

Ja, det var i hvert fall et godt argument :roll:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er i mot politikken. Jeg mener de som styrer prioriterer feil. Er det derfor jeg ikke kan statsvitenskap eller er det fordi du er uenig med meg?! Eh....Byrdene og godene mener jeg fordeles feil. Jeg mener at man ikke bestandig kan prioritere skatteletter framfor velferd. Og jeg liker ikke trenden med privatisering, hvor alt skal selges til private, siden alt blir da "mye" billigere. Du mener jeg ikke kan uttale meg, men på hvilket grunnlag kan du det da?

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ehh??

Det er alt for krevende å skulle undervise i argumentasjon, logikk og det politiske spillet her og nå! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sarkasme ser jeg. Argumentet var kort, men med et godt poeng. Men jeg skjønner jo at personlig kristne ikke evner se det. Knutby-saken skulle bekrefte gangsynet hos disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henriks

For noe arrogant fjas fra gjest. Jeg tror neppe det skulle være nødvendig med hovedfag i statsvitenskap for å kritisere den sittende koalisjonsregjeringen. Det er helt klart et problem i Norge at vi har så mange politiske partier at man får en mindretallsregjering slik situasjonen er i dag. Statsministerens eget parti ligger på ca 5% oppslutning ifølge meningsmålinger, og dessverre har Krf og venstre makt (selv om den er begrenset) til å gjennomføre en politikk som går på tvers av det folket ønsker. Denne regjeringen har i første omgang sørget for at den økonomiske eliten har blitt ennå rikere. Det siste tiåret har inntektsforskjellene mellom fattige og rike nordmenn økt med 7-15 prosent. Ulikhetene er nå større i Norge enn i land som Ungarn, Slovakia og Østerrike. De rikeste 20 prosentene av befolkningen i Norge bruker over en tredjedel av ressursene. De fattigste 20 prosentene bruker bare en tiendedel. Når Bondevik går i bryllupet til Rimihagen forsterker det inntrykket av en statsminister som kun er opptatt av posisjon, kjendiseri og makt. Det går jo frem at Bondeslampen ikke kjenner brudgommen engang. Man skal være rørende naiv visst man ikke skjønner at invitasjonen kom ut i fra et ønske om politisk makt fra Rimihagens side. Det som er trist er at Bondevik er mer opptatt av å smykke seg med kjendiser og rikfolk enn å drive en politikk som minsker forskjellene i samfunnet.

Her følger en liste over de statsrådene jeg synes er mest udugelige:

1. Bondevik

2. Krohn Devold

3. Dagfinn Høybraaten

4. Valgerd S.H

5. Kristin Clemet

Visst det skulle finnes en Gud, vær vennlig å fjern denne gjengen med hyklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter

Ja, for hvis du tror alle kristne er som de involverte i Knutby saken er du i hvert fall intelligent :roll:. Men nå skal jeg prøve å være litt mer voksen enn enkelte her inne.

Jeg er ikke tilhenger av Bondevik-regjeringen, jeg heller. Jeg er helt enig med trådstarter at Mye har blitt forverret med Bondevik. Blan annet har forskjellene mellom fattig og rik økt, og vi ser stadig nye reformer som går utover de svakeste samfunnsgruppene. Poenget mitt i tidligere har bare vært at skal man kritisere noe trenger man flere argumenter enn at Bondevik er prest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig.

Hva er det Bondevik gjør som du vil "ta" ham for? At han er prest har ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henriks

Det er vel heller det han ikke gjør som er problemet.

Er du i stand til å nevne noe konstruktivt han har gjort i den altfor lenge perioden han har smykket seg med denne titelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Poirot

Virker som om en del her ikke har helt klart for seg hvem som lager lover, hvem som er i Regjering, hva en regjering gjør, hva som må godkjennes av Stortinget osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om en del her ikke har helt klart for seg hvem som lager lover' date=' hvem som er i Regjering, hva en regjering gjør, hva som må godkjennes av Stortinget osv....[/quote']

Jupp...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Regjeringen /Stortinget består jo ikke av bare Bondevik da. Han er jo ikke alene om å styre skuta.

Nettopp.....

Lover skal helst ha flertall på Storitnget. Når da Regjeringen ikke er i flertall får de nødvendigvis støtte fra andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...