AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er så sinnsykt lei av å være tynn! Folk klager osv over at de er overvektige, og om noen kommer og sier "ja, jeg er heller ikke fornøyd for jeg er for tynn.." så får vi bare stygge blikk! Tror dere at de overvektige fortjener mer "medfølelse" enn oss som er for tynne? Det er faktisk større utfordring å legge på seg, enn å slanke seg.. Jeg føler meg som en gutt, formløs, har spikerlegger, lårene er alt for smale, høye hofter, armene er som fyrstikker. Føler meg uformelig, så lite kvinnelig og rettogslett bare ekkelt, hæslig. Jeg er 175 og veier 55kg, det er veeeldig lite BMI, har ikke spiseforstyrrelser, spiser mye,men har alt for høy forbrenning, trener og spiser og spiser. Velger alltid bukser som er større enn jeg trenger .. så ikke de tynne beina mine skal se ut som spiker, går aldri i kortermet, for jeg synes det er ekkelt. Føler meg som et vandrende skjellett. Anonymous poster hash: 2d05e...133 5
KaDust Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Jeg også slet med å legge på meg før, og bare spiste og spiste og spiste. Viste seg at det var matallergi og næringsmangel. Kanskje du rett og slett spiser feil ift å legge på seg? Ofte er det ikke hvor mye man spiser, men HVA man spiser som har noe å si. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Vel.. hvis du kunne velge, ville du heller vært skikkelig overvektig? Anonymous poster hash: e9093...a6a 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Jeg skjønner hva du mener. Er der selv. Men spiser du regelmessig? Jeg har begynt det med nå, og ser at pilen går oppover. De som svarer at det bare er å spise mer, de vet ikke hva de snakker om. Om man er tynn så skal man ikke klage, vet du, det er så mange som vil bli tynne.Men det er et slit å legge på seg. Og om du er tynn så er du fritt vilt for alle: Så tynn du er, må du spise mer da, du ser snart ut som ett beinrangel. Ingen som sier det til feite folk: Så tykk du er, stopp å spise, du ser ut som en flodhest. Anonymous poster hash: 645ff...6cf 9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 La meg legge til at det er ikke kun fordi jeg spiser regelmessig at jeg legger på meg.Jeg passer på hva jeg spiser, at jeg er i aktivitet og jeg følger en kostholdsplan Anonymous poster hash: 645ff...6cf
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Tror dere at de overvektige fortjener mer "medfølelse" enn oss som er for tynne? Det er faktisk større utfordring å legge på seg, enn å slanke seg.. Anonymous poster hash: 2d05e...133 Der mistet du min "medfølelse". Man kan ikke sette en gruppe opp mot en annen på det viset. Har man problemer, så har man problemer, uansett hva det er. Hvordan vet du at det er mye lettere å slanke seg enn å legge på seg? Du har nok aldri vært veldig overvektig og kjent på kroppen og psyken hvordan det er. Anonymous poster hash: 6a4b6...82f 16
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Spis mer da vel.. Hehe, det er virkelig ikke så enket som å spise mer for legge på seg! Mange som sliter med dette. Anonymous poster hash: 712de...12e 4
jabx Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Det er faktisk større utfordring å legge på seg, enn å slanke seg.. Kilde? 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Kilde? Ja, enig i at du bør finne en kilde på den påstanden du kommer med. Som nevnt er jeg i samme situasjon som deg,TS, men å si at vi har det vanskligere med å legge på oss en det tykke har med å slanke seg er litt drøyt. Anonymous poster hash: 645ff...6cf 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Har ei veldig tynn venninne som påstår hun spiser kjempemye og at hun har skikkelig høy forbrenning. Men, kjempemye for henne er en håndfull med pringles eller en stakkarslig skive med toast til frokost, kanskje med et egg til. Litt som overvektige ofte påstår de spiser lite, men glemmer at de har spist den sjokoladen og drakk 1,5 liter med brus over helga, i tillegg til at de hadde ekstra saus på maten og alt det der. Selvfølgelig er ikke alt så svart hvitt, men jeg vil tro at det å spise mer når du er stappmett og det å ikke spise mer når magen din rumler, ikke er lett for noen. Du mistet litt sympati når du skrev at det bare er å slutte å spise. Ja, da kan du vel bare spise litt mer, du da. Eller? Anonymous poster hash: 2063a...671 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Der mistet du min "medfølelse". Man kan ikke sette en gruppe opp mot en annen på det viset. Har man problemer, så har man problemer, uansett hva det er. Hvordan vet du at det er mye lettere å slanke seg enn å legge på seg? Du har nok aldri vært veldig overvektig og kjent på kroppen og psyken hvordan det er.Anonymous poster hash: 6a4b6...82f Og du har aldri vært undervektig og kjent på kroppen og psyken hvordan det er, eller? Går jo begge veier.. Du misforsto også, jeg går jo ikke imot noen der, bare kommer frem med et poeng, og jeg er sikker på at du også vet at dette er sant. Som en genial en over her sier, vi som er tynne får høre at vi skal spise mer, men ingen som ber en overvektig person om å spise mindre. Det er akkurat like ikke begge deler spørr du meg. Har dessverer ingen kilde på det jeg sa, eieren av treningsstudioet som sa det til meg, og han har vært gjennom begge deler siden han har holdt på med Bodyfitness. Anonymous poster hash: c3945...af8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Jeg sliter også med å legge på meg, og er lut lei av folk som sier at "jeg bare må spise mer". Det er faktisk ikke så enkelt! Sier ikke at det er lettere å gå ned enn opp i vekt, men blir overrasket over at så mange mener undervekt ikke er et "godkjent" problem. Er selv 160 cm og 48 kg, har de siste månedene slitt meg opp fra 46 kg. Anonymous poster hash: 002b5...edd 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 Det er ingen annen kur enn å spise mer enn du forbrenner. For noen er det en enkel oppgave, mens for andre kan det være ordentlig vanskelig. Slanke mennesker spiser som regel mindre enn de forbrenner, selv om de kanskje ikke tror det selv. De skylder på "høy" forbrenning, og at de kan spise alt de har lyst på, uten å gå opp i vekt.. Store mennesker klager som regel over at de spiser lite selv om de er tykke. Men de tenker kanskje ikke over smøret på brødskiva, stekeolje, en klatt majones også videre. Du er bare nødt til å spise mer, om du vil gå opp i vekt. Spis kaloritette matvarer som fløte, havregryn, nøtter, ost, egg, olje, fet fisk, h-melk, majones. Mellom måltidene dine så kan du ta en håndfull nøtter. 100 g nøtter inneholder ca 500-600 kalorier, og det er ikke mye som skal til. Bruk ekstra olje i maten din. 1 ss olje inneholder 100 kalorier. Bytt ut melk med fløte, som du kan putte oppi en smoothie. Tilsett havregryn, olje, bær, fløte og banan for eksempel. Anonymous poster hash: 4dbda...50b 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #15 Skrevet 14. mai 2014 Putt olje i maten din, spis avokado, nøtter! Anonymous poster hash: 3f53e...4f6 1
muffin26 Skrevet 14. mai 2014 #16 Skrevet 14. mai 2014 Begynn på p piller gikk masse opp ivekt da jeg brukte det. Diane
jabx Skrevet 15. mai 2014 #18 Skrevet 15. mai 2014 Jeg sliter også med å legge på meg, og er lut lei av folk som sier at "jeg bare må spise mer". Det er faktisk ikke så enkelt! Sier ikke at det er lettere å gå ned enn opp i vekt, men blir overrasket over at så mange mener undervekt ikke er et "godkjent" problem. Er selv 160 cm og 48 kg, har de siste månedene slitt meg opp fra 46 kg. Magesekken tilpasser seg vel matinntaket. Hvis du er vant til å spise veldig lite så blir du veldig fort mett. "Løsningen" da blir vel å oftere spise til du er stappmett. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #20 Skrevet 15. mai 2014 Sjekk om du har for høyt stoffskifte. Anonymous poster hash: bb110...60e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå