Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier en hybel langtid der eiern bor på annet sted igjennom utleiemegleren. Hybeln er kansje 20 kvadrat med tv, seng og kjokken. Den var moblert når jeg flytte inn med et utroligt stort tv bord men leiligheten hadde ikke noen kjokken bord. Når har jeg kjopt kjokken bord, stoler, hyller, osv. og synes ikke at jeg trenger tv bordet lengre og det tar opp alldeles for mye plass - det finns ikke noen plass å rore seg på grunn av bordet.

Jeg lurer på hvis jeg kan forlate kjokken bordet, stolerne, hyllerne, osv. som erstating når jeg flytter ut fra leiligheten? Eller må jeg betale hvis jeg kaster bordet?

Anonymous poster hash: 3eec9...5ed
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med utleier. Du kan iallfall ikke bare kaste møblene. Da kan du bli erstatningspliktig.

Anonymous poster hash: 218d2...809

Skrevet

Snakk med eier. Eier vil typisk vurdere om bytte er verdiøkende for objektet. Bedre plass er det.

AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med utleier. Du kan iallfall ikke bare kaste møblene. Da kan du bli erstatningspliktig.

Anonymous poster hash: 218d2...809

Jeg har provt å få kontakt med utleiemegleren om at lagre bordet utenfor leiligheten. Eventuellt selge det (eiern får pengene). Men enligt styret må jeg betale for å lagre bordet i en fellesbod i blokket vilket jeg synes er utrolig da jeg betaler 8000kr i leie.

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med eier. Eier vil typisk vurdere om bytte er verdiøkende for objektet. Bedre plass er det.

Jeg håper det. Leiligheten er mye finere og har storre plass med noen hyller og kjokken bord i stedet for et stort tv bord i midten av den.

Skrevet

Du kan ikke bare kaste andres eiendeler etter eget forgodtbefinnende, og må selvsagt spørre eier først.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...