Gå til innhold

Om taler og sanger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nylig i et bryllup hvor "alle" hadde laget sang og samtlige tanter og onkler på brudgommens side (rundt 10) holdt tale. Flaks at brudens slektninger ikke var like ivrige!

Uansett ble en laaaang middag. Selvsagt er det koselig at de ønsker å si noen ord, men da kan de kanskje prøve å gjøre det litt kort og presist. Og samordne seg slik at ikke alle nevner nøyaktig de samme historiene og har de samme poengene. Det var morsomt de to første gangene, så begynte det å bli ganske døvt. Vi satt ved middagsbordet i 5,5 timer..

Kanskje en ide å få toastmasteren til å holde litt styr på akkurat dette..

Bare et lite tips fra en gjest som ble en smule oppgitt..

Utrolig vakkert og perfekt bryllup ellers da!

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Noen bryllup tar helt av.

Var i et bryllup der følgende holdt tale under middagen:

Brud

Brudgom

Brudgoms forlover

Bruds forlover

Brudgoms bror

Bruds søstre

Bruds far

Brudgoms mor

Brudgoms far (de er ikke skilt)

Nieser

Venn av brud

Venn av brudgom

Og 3 sanger...........

Heldigvis var ikke toastmaster av det mest snakkesalige.

Skrevet

Toastmasteren vår har full oversikt på dette området og kommer til å sile noen av sangene og talene over til kaffen

Skrevet

Vi ønsker å slippe sanger i middagen i vårt bryllup, er litt sære der... Enkelte sanger er riktignok veldig bra og kjempefestlige, særlig hvis man har en ivrig sanger i familien, men...14 vers med musevisa eller sanger som nesten bare består av samme refrenget..? :wink:

Jeg har igrunnen aldri helt skjønt at det er mindre flaut å lage sang enn å holde en liten tale, det er jo sangene man gjerne er mindre heldige med og som folk blir litt signe av. Er det noe bedre å sitte der og være kjempeflau mens man synger talen sin isteden...?

Når sangene blir sunget har de fleste allerede lest gjennom poengene også, så det blir ikke alltid like overraskende festlig. Og så tar det så lang tid...

Ellers syns jeg ikke taler bør vare noe særlig lenger enn 5 min heller, man får sagt mye på den tiden...med mindre det er brudens far eller brudgommen da... :sjarmor:

Skrevet

Skjønner jo at man kanskje vil unngå å sitte i timesvis ved bordet. Men det er ikke like lett å begrense antall taler og sanger på en slik dag. Man kan selvsagt gi beskjed om at man ønsker at taler kun er så og så lange, men utover det er det vaskelig å styre dette synes jeg.

Husk på at dette er mennesker som bryr seg om brudeparet og nettopp derfor har satt seg ned og skrevet en tale/sang for å glede disse på deres store dag. Da er det vankelig å nekte folk å si noe uten at de blir såret eller lei seg.

I vårt bryllup var det følgende taler (og det var fantastisk hyggelig :-)):

Brudens far

Brudgommen

Bruden

Brudens forlover

Brudgommens forlover

Brudgommens foreldre (sang)

Brudens tante

Brudgommens bror

Brudens bror

Venninne av bruden

Venner av brudgommen

Venn av brudeparet

+ et par kortere innslag.

Mye? JA, men vi satter UTROLIG stor pris på at disse menneskene har lagt tid, arbeid og omtanke i en tale/sang for å fortelle oss hvor mye vi faktisk betyr for dem.

Skrevet

vi har velkomstsang fra oss, også så tror jeg vi får 2 eller 3 sanger til. kan ikke tenke meg at det blir mange taler - utenom jeg, min mann, pappa, takk for maten og en forlover. ja- det ble da noen det da!!!! :)

Skrevet
Vi ønsker å slippe sanger i middagen i vårt bryllup, er litt sære der... Enkelte sanger er riktignok veldig bra og kjempefestlige, særlig hvis man har en ivrig sanger i familien, men...14 vers med musevisa eller sanger som nesten bare består av samme refrenget..?  :wink:  

Jeg har igrunnen aldri helt skjønt at det er mindre flaut å lage sang enn å holde en liten tale, det er jo sangene man gjerne er mindre heldige med og som folk blir litt signe av. Er det noe bedre å sitte der og være kjempeflau mens man synger talen sin isteden...?  

Når sangene blir sunget har de fleste allerede lest gjennom poengene også, så det blir ikke alltid like overraskende festlig. Og så tar det så lang tid...  

Helt enig! Vil heller høre på taler og selv skal jeg helt sikkert si noen ord, ikke lage sang.

Skrevet

Blir både taler og sanger til oss, men vi styrer det meste over til kaffen. Til middagen blir det taler av:

* Brudens far

* Brudgommen

* Bruden

* Brudgommens mor

* Forloverne

Resten tar vi til kaffen.

Skrevet

Er det vanlig at bruden holder tale? *angst*

Skrevet

Det er vel ikke vanlig, men flere og flere gjør det....jeg skal.....

Skrevet

Ikke noe "must", men jeg skal også. De som kjenner meg, vil fort innse at det er for mye forlangt at jeg skal holde kjeft på min egen bryllupsdag... :sjarmor:

Skrevet

Jeg har lyst til å spille i bryllupet mitt (trompet), men jeg vet ikke helt hvor jeg kunne fått presset det inn. Hadde vært knall å gjort det i kirken, siden det er der jeg pleier å spille, men det blir vel heller rart.

Skal jeg ha noen form for opptreden, må det bli å spille.

Tale? :sjenert:

Skrevet

Kanskje du kan spille i stedet for sang/tale til brudgommen?

Hva med et stykke som sier alt det du ikke kan si med ord?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...