Lala Skrevet 14. juni 2004 #1 Skrevet 14. juni 2004 Var nylig i et bryllup hvor "alle" hadde laget sang og samtlige tanter og onkler på brudgommens side (rundt 10) holdt tale. Flaks at brudens slektninger ikke var like ivrige! Uansett ble en laaaang middag. Selvsagt er det koselig at de ønsker å si noen ord, men da kan de kanskje prøve å gjøre det litt kort og presist. Og samordne seg slik at ikke alle nevner nøyaktig de samme historiene og har de samme poengene. Det var morsomt de to første gangene, så begynte det å bli ganske døvt. Vi satt ved middagsbordet i 5,5 timer.. Kanskje en ide å få toastmasteren til å holde litt styr på akkurat dette.. Bare et lite tips fra en gjest som ble en smule oppgitt.. Utrolig vakkert og perfekt bryllup ellers da!
Gjest Poirot Skrevet 14. juni 2004 #2 Skrevet 14. juni 2004 Noen bryllup tar helt av. Var i et bryllup der følgende holdt tale under middagen: Brud Brudgom Brudgoms forlover Bruds forlover Brudgoms bror Bruds søstre Bruds far Brudgoms mor Brudgoms far (de er ikke skilt) Nieser Venn av brud Venn av brudgom Og 3 sanger........... Heldigvis var ikke toastmaster av det mest snakkesalige.
Gjest MrsL Skrevet 14. juni 2004 #3 Skrevet 14. juni 2004 Toastmasteren vår har full oversikt på dette området og kommer til å sile noen av sangene og talene over til kaffen
Piarina Skrevet 14. juni 2004 #4 Skrevet 14. juni 2004 Vi ønsker å slippe sanger i middagen i vårt bryllup, er litt sære der... Enkelte sanger er riktignok veldig bra og kjempefestlige, særlig hvis man har en ivrig sanger i familien, men...14 vers med musevisa eller sanger som nesten bare består av samme refrenget..? Jeg har igrunnen aldri helt skjønt at det er mindre flaut å lage sang enn å holde en liten tale, det er jo sangene man gjerne er mindre heldige med og som folk blir litt signe av. Er det noe bedre å sitte der og være kjempeflau mens man synger talen sin isteden...? Når sangene blir sunget har de fleste allerede lest gjennom poengene også, så det blir ikke alltid like overraskende festlig. Og så tar det så lang tid... Ellers syns jeg ikke taler bør vare noe særlig lenger enn 5 min heller, man får sagt mye på den tiden...med mindre det er brudens far eller brudgommen da...
Fru Snurp Skrevet 14. juni 2004 #5 Skrevet 14. juni 2004 Skjønner jo at man kanskje vil unngå å sitte i timesvis ved bordet. Men det er ikke like lett å begrense antall taler og sanger på en slik dag. Man kan selvsagt gi beskjed om at man ønsker at taler kun er så og så lange, men utover det er det vaskelig å styre dette synes jeg. Husk på at dette er mennesker som bryr seg om brudeparet og nettopp derfor har satt seg ned og skrevet en tale/sang for å glede disse på deres store dag. Da er det vankelig å nekte folk å si noe uten at de blir såret eller lei seg. I vårt bryllup var det følgende taler (og det var fantastisk hyggelig :-)): Brudens far Brudgommen Bruden Brudens forlover Brudgommens forlover Brudgommens foreldre (sang) Brudens tante Brudgommens bror Brudens bror Venninne av bruden Venner av brudgommen Venn av brudeparet + et par kortere innslag. Mye? JA, men vi satter UTROLIG stor pris på at disse menneskene har lagt tid, arbeid og omtanke i en tale/sang for å fortelle oss hvor mye vi faktisk betyr for dem.
kimmi Skrevet 14. juni 2004 #6 Skrevet 14. juni 2004 vi har velkomstsang fra oss, også så tror jeg vi får 2 eller 3 sanger til. kan ikke tenke meg at det blir mange taler - utenom jeg, min mann, pappa, takk for maten og en forlover. ja- det ble da noen det da!!!!
Martha Stewart Skrevet 15. juni 2004 #7 Skrevet 15. juni 2004 Vi ønsker å slippe sanger i middagen i vårt bryllup, er litt sære der... Enkelte sanger er riktignok veldig bra og kjempefestlige, særlig hvis man har en ivrig sanger i familien, men...14 vers med musevisa eller sanger som nesten bare består av samme refrenget..? Jeg har igrunnen aldri helt skjønt at det er mindre flaut å lage sang enn å holde en liten tale, det er jo sangene man gjerne er mindre heldige med og som folk blir litt signe av. Er det noe bedre å sitte der og være kjempeflau mens man synger talen sin isteden...? Når sangene blir sunget har de fleste allerede lest gjennom poengene også, så det blir ikke alltid like overraskende festlig. Og så tar det så lang tid... Helt enig! Vil heller høre på taler og selv skal jeg helt sikkert si noen ord, ikke lage sang.
Ingeborg Skrevet 15. juni 2004 #8 Skrevet 15. juni 2004 Blir både taler og sanger til oss, men vi styrer det meste over til kaffen. Til middagen blir det taler av: * Brudens far * Brudgommen * Bruden * Brudgommens mor * Forloverne Resten tar vi til kaffen.
Gjest MrsL Skrevet 15. juni 2004 #10 Skrevet 15. juni 2004 Det er vel ikke vanlig, men flere og flere gjør det....jeg skal.....
Ingeborg Skrevet 15. juni 2004 #11 Skrevet 15. juni 2004 Ikke noe "must", men jeg skal også. De som kjenner meg, vil fort innse at det er for mye forlangt at jeg skal holde kjeft på min egen bryllupsdag...
Spirito Skrevet 15. juni 2004 #12 Skrevet 15. juni 2004 Jeg har lyst til å spille i bryllupet mitt (trompet), men jeg vet ikke helt hvor jeg kunne fått presset det inn. Hadde vært knall å gjort det i kirken, siden det er der jeg pleier å spille, men det blir vel heller rart. Skal jeg ha noen form for opptreden, må det bli å spille. Tale?
Maxine Grey Skrevet 15. juni 2004 #13 Skrevet 15. juni 2004 Kanskje du kan spille i stedet for sang/tale til brudgommen? Hva med et stykke som sier alt det du ikke kan si med ord?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå