AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Del Skrevet 14. mai 2014 Har aldri sett noe sånt før. Har flyttet sørover i landet og har aldri sett flått før, så jeg tenkte at det kanskje var det? Har googlet bilder av flått, men er fortsatt ikke sikker. Det ble oppdaget inne på badet! Æsj.. Anonymous poster hash: c7ec1...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #2 Del Skrevet 14. mai 2014 Var ca en 0,5 - 1 cm stort. Anonymous poster hash: c7ec1...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cascol Skrevet 14. mai 2014 #3 Del Skrevet 14. mai 2014 Vet ikke hva det er, men det er i alle fall ikke en flått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 14. mai 2014 #4 Del Skrevet 14. mai 2014 (endret) Ser ut som en mosskorpion: http://www.nhm.uio.no/fakta/zoologi/insekter/ekle_kryp/krypene/edderkoppdyr/pseudoscorpiones.html http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6489&Main_6157=6263:0:25,5999:1:0:0:::0:0&MainContent_6263=6489:0:25,6003:1:0:0:::0:0&Content_6489=6430:60213::1:6229:3:::0:0 Kanskje du finner noe her og: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=129060 Endret 14. mai 2014 av Peanut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Del Skrevet 14. mai 2014 Det er en type edderkopp. Husker ikke navnet i farta, men helt ufarlig Anonymous poster hash: 78a49...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pheel Skrevet 14. mai 2014 #6 Del Skrevet 14. mai 2014 Æsj! Nei, det er ikke flått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Del Skrevet 14. mai 2014 Kan det være en sånn? Jeg googlet insekt med krabbeklør. http://no.wikipedia.org/wiki/Mosskorpioner Vi har normalt renhold på badet, så jeg kan ikke skjønne hvorfor den var der. Har barn som flyr inn og ut og leker i gresset nå, og en hund med lang pels som muligens kan ha dratt den inn. Jenta på 9 år så den da hun satt på do, den krøp inn i trusa som lå på gulvet. Åpent ute på gulvet på badet... Kan den ha kommet opp kloakken?? Anonymous poster hash: c7ec1...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 14. mai 2014 #8 Del Skrevet 14. mai 2014 Det er en edderkopp som heter mosskorpion. Dette er en flått: http://www.miljodirektoratet.no/PageFiles/19505/Flaatt-paa-hud_colourbox_555pxl.jpg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #9 Del Skrevet 14. mai 2014 Jeg har helt noia her, synes den var så grusomt ekkel med de klørne. Biter den seg fast sånn som flåtten? Fysj og æsj så forferdelig ekle de var. Anonymous poster hash: c7ec1...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 14. mai 2014 #10 Del Skrevet 14. mai 2014 Kan det være en sånn? Jeg googlet insekt med krabbeklør. http://no.wikipedia.org/wiki/Mosskorpioner Vi har normalt renhold på badet, så jeg kan ikke skjønne hvorfor den var der. Har barn som flyr inn og ut og leker i gresset nå, og en hund med lang pels som muligens kan ha dratt den inn. Jenta på 9 år så den da hun satt på do, den krøp inn i trusa som lå på gulvet. Åpent ute på gulvet på badet... Kan den ha kommet opp kloakken?? Anonymous poster hash: c7ec1...9b7 De bor gjerne i maurtuer. Så hvis det er en maurtue i nærheten, så kanskje den har forvillet hjem til deg derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 14. mai 2014 #11 Del Skrevet 14. mai 2014 (endret) Jeg har helt noia her, synes den var så grusomt ekkel med de klørne. Biter den seg fast sånn som flåtten? Fysj og æsj så forferdelig ekle de var. Anonymous poster hash: c7ec1...9b7 Nei, nei. De biter seg ikke fast på noen. De er som andre eddiser. Redde for folk. Tramp litt, så løper den. Den prøvde sikkert bare å gjemme seg, da den krøp under den trusen. Endret 14. mai 2014 av Tøytigern 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #12 Del Skrevet 14. mai 2014 Nei, nei. De biter seg ikke fast på noen. De er som andre eddiser. Redde for folk. PUUUHHH! Takk for svar! Stod i artikkelen på wikipedia at de kunne komme hvis det ikke var vasket, men det var kanskje bokskorpionen det. Hvis de lever i maurtuer og gress osv, så er det nok dratt inn fra jenta eller hunden. Uff, føler det kravler over meg, jeg hater alt av insekter. Ikke har jeg mann i hus til å kverke de heller Anonymous poster hash: c7ec1...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 14. mai 2014 #13 Del Skrevet 14. mai 2014 (endret) PUUUHHH! Takk for svar! Stod i artikkelen på wikipedia at de kunne komme hvis det ikke var vasket, men det var kanskje bokskorpionen det. Hvis de lever i maurtuer og gress osv, så er det nok dratt inn fra jenta eller hunden. Uff, føler det kravler over meg, jeg hater alt av insekter. Ikke har jeg mann i hus til å kverke de heller Anonymous poster hash: c7ec1...9b7 Hvis du har mange kasser med gamle bøker og papirer lagret i en støvete kjeller, så kan du kanskje få se en bokskoripon-edderkopp en gang du begynner å flytte på kassene. Men det er ikke verre enn å støvsuge og vaske gulvet, så flytter de et annet sted. De lever ikke så mye i gress. Det er mer i barken på furutrær, i maurtuene under trærne og sånt. Endret 14. mai 2014 av Tøytigern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 20. mai 2014 #14 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg har helt noia her, synes den var så grusomt ekkel med de klørne. Biter den seg fast sånn som flåtten? Fysj og æsj så forferdelig ekle de var. Anonymous poster hash: c7ec1...9b7 De pleier å bore seg inn i nakken på intetanende ofre, og ta over hjernen. Se etter glødende gule øyne, dyp stemme, og grandiose tanker om verdensherredømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #15 Del Skrevet 20. mai 2014 Herregud den var ekkel!! Men den er jo også pitteliten og ufarlig da.. Barn og dyr drar med seg mye rart inn om sommeren Anonymous poster hash: 72913...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapientia Skrevet 21. mai 2014 #16 Del Skrevet 21. mai 2014 De pleier å bore seg inn i nakken på intetanende ofre, og ta over hjernen. Se etter glødende gule øyne, dyp stemme, og grandiose tanker om verdensherredømme. Er de nært beslektet med goa'ulder tror du? Høres sånn ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå