Gå til innhold

Han har en fortid som player. Jeg er usikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 20 som i det siste har blitt kjent med en super fyr. Vi matcher på mange områder, og han er faktisk den første på flere år jeg har åpnet meg for og kunne vært meg selv.

Vi vet veldig mye om hverandre, og han har blant annet fortalt meg om det dårlige forholdet til faren hans både gjennom oppveksten og på nåværende tidspunkt. Jeg har møtt moren hans et par ganger.

Jeg er ikke en person som åpner meg lett for andre, men med han føles alt så naturlig og bra.

Problemet er bare det at han har en fortid som player. Han har ikke ligget med så mange, men han har rotet med så mange at han ikke har telling. Det bekymrer meg litt for om han bare bruker meg. Han er nå 22, og han har fortalt meg at fra han var 17-21 var han en drittsekk mot jenter. Han brydde seg ikke om hva de følte eller om han knuste hjertene deres.. (Han begynte som player etter at eksen hans druknet da de var 17)

Han sier at jeg er den første jenta som han føler det er verdt å kjempe for, og at jeg virkelig har fått han til å vokse opp og innse hva de viktige tingene i livet er. At jeg er den personen han trengte for å ta seg sammen, og at han setter meg fremst av alt og ikke stoler på noen andre så mye som han stoler på meg. Men jeg er redd dette bare er snakk for å få meg på kroken, og at han går tilbake til gamle vaner bak ryggen min..

Er en player alltid en player?

Anonymous poster hash: ab99c...99c
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Menn som har holdt på sånn bruker å være damaged goods.

• Liker 2
Skrevet

Trenger ikke nødvendigvis å være slik enda. Min samboer mistet faren sin og i årene etter dette var han i en slags transe hvor han ikke ville bry seg om noe eller noenting. År senere klarte han å åpne seg om alt som hadde skjedd, og fikk hjelp. Han har alltid vært god, men har hatt sperrer som har gjort at han har slitt med å slippe folk innpå seg. Synes ikke at du skal dumpe han før han eventuelt har gjort noe dumt, ser du tendenser til tull så har du ihvertfall prøvd. Jeg angrer ikke på mitt valg.

• Liker 1
Gjest Blyanten
Skrevet

Jo, kan være han har endret seg, men så er også det han sier ting playere pleier å si, så hadde vel heller trodd once a player, always a player..

• Liker 1
Gjest heihade
Skrevet

Han er 22? Da har han mest sannsynligvis ingen fortid enda. Prøv igjen om noen år. Da kan det hende at han har lagt det bak seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Viser han anger for det han har gjort med de andre jentene, eller skryter han av det eller bagatelliserer det? Om det er skryt eller bagatellisering, hadde det vært kroken på døra fra meg. Det er dessuten en umoden måte å reagere på sorg med - å bruke og såre andre. Det er mange som har opplevd vode ting, uten at de dermed har behov for å projisere det ut på andre.

Hadde vært litt på vakt her, ja.

Anonymous poster hash: 87673...d0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Viser han anger for det han har gjort med de andre jentene, eller skryter han av det eller bagatelliserer det? Om det er skryt eller bagatellisering, hadde det vært kroken på døra fra meg. Det er dessuten en umoden måte å reagere på sorg med - å bruke og såre andre. Det er mange som har opplevd vode ting, uten at de dermed har behov for å projisere det ut på andre.

Hadde vært litt på vakt her, ja.

Han angrer og har unnskyldt oppførselen sin til flere av jentene. Jeg tenker at jeg er litt på vakt, og ser an situasjonen litt. Vil ikke bli en jente til i boka.

Kan legge til at vi har kjent hverandre i 1 år

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har han et anstrengt forhold til faren sin? Var faren også en player?

Selv om du tilfeldigvis har møtt moren hans et par ganger så betyr dessverre ikke det at han elsker deg.

Anonymous poster hash: 9a54e...3f2
Skrevet

Jeg tror mange gutter har en periode i livet som er litt av den typen du skisserer (i varierende grad). Imidlertid vokser de fleste opp. Man forandrer seg mellom starten på vgs og tyveårene :) Jeg er ikke samme personen jeg var da jeg var 17 og det er nok ikke du heller. Jeg tror det kan være sunt at han har hatt den delen av livet og at han nå kan slå seg til ro uten å ønske å oppleve en slik periode.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har han et anstrengt forhold til faren sin? Var faren også en player?

Selv om du tilfeldigvis har møtt moren hans et par ganger så betyr dessverre ikke det at han elsker deg.

Anonymous poster hash: 9a54e...3f2

Nei, faren var og er en narsissist, som ikke brydde seg om andre enn seg selv, og ikke viste han noe som helst kjærlighet.

Han sier at han vil gjøre alt for at jeg skal stole på at han har forandret seg, for han angrer virkelig, men samtidig kan det jo være det bare er for å få meg på kroken, ettersom han også sier at jeg er den rette for han, og at jeg er den han vil leve resten av livet med.

Takker alle sammen for alle erfaringer og råd :)

Skrevet

For å si det slik, de som sier once a player, always a player fordummer hele konseptet rundt gutters greie med å ''pule rundt.'' Tror jeg da.

Slik jeg oppfatter det, vil de som raser fra seg i ungdomsårene gjøre seg ferdig med denne formen for atferd etterhvert: om dette skjer som 22åring eller ikke er selvfølgelig diskutabelt. Samtidig vil gjerne en jomfru som er supersnill kunne finne ut at han gjerne vil rase fra seg på lik linje med andre på sin alder, ettersom han aldri fikk gjort det tidligere. Selvfølgelig går dette begge veier, men det at han var player tidligere betyr nødvendigvis ikke at det er negativt. Man er et produkt av sine opplevelser, og man lærer best av sine feil.

At denne gutten/mannen har endret verdier burde ikke vært annet enn fantastisk :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke bli sint eller sjokkert om han går bak ryggen din :)

Anonymous poster hash: 1864a...aa2
Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 20 som i det siste har blitt kjent med en super fyr. Vi matcher på mange områder, og han er faktisk den første på flere år jeg har åpnet meg for og kunne vært meg selv.

Vi vet veldig mye om hverandre, og han har blant annet fortalt meg om det dårlige forholdet til faren hans både gjennom oppveksten og på nåværende tidspunkt. Jeg har møtt moren hans et par ganger.

Jeg er ikke en person som åpner meg lett for andre, men med han føles alt så naturlig og bra.

Problemet er bare det at han har en fortid som player. Han har ikke ligget med så mange, men han har rotet med så mange at han ikke har telling. Det bekymrer meg litt for om han bare bruker meg. Han er nå 22, og han har fortalt meg at fra han var 17-21 var han en drittsekk mot jenter. Han brydde seg ikke om hva de følte eller om han knuste hjertene deres.. (Han begynte som player etter at eksen hans druknet da de var 17)

Han sier at jeg er den første jenta som han føler det er verdt å kjempe for, og at jeg virkelig har fått han til å vokse opp og innse hva de viktige tingene i livet er. At jeg er den personen han trengte for å ta seg sammen, og at han setter meg fremst av alt og ikke stoler på noen andre så mye som han stoler på meg. Men jeg er redd dette bare er snakk for å få meg på kroken, og at han går tilbake til gamle vaner bak ryggen min..

Er en player alltid en player?

Ikke se på fortiden hans, se på oppførselen hans.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, faren var og er en narsissist, som ikke brydde seg om andre enn seg selv, og ikke viste han noe som helst kjærlighet.

Han sier at han vil gjøre alt for at jeg skal stole på at han har forandret seg, for han angrer virkelig, men samtidig kan det jo være det bare er for å få meg på kroken, ettersom han også sier at jeg er den rette for han, og at jeg er den han vil leve resten av livet med. Takker alle sammen for alle erfaringer og råd :)Anonymous poster hash: ab99c...99c

Hadde fremdeles vært på vakt her. Det er noen røde lamper. Både det at faren har vært en dårlig rollemodell, og at han selv har oppført seg litt narsissistisk (ved å bruke andre). Men selvsagt kan han bli annerledes enn afren og ta avstand til det perso lighetstrekket. Du får kjenne litt etter, det er du som kjenner han.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke nødvendigvis være slik at har en vært player, er en det alltid. Kjenner et par som var playere før, men som ikke er slik lenger. Men de er i 30-årene. Han her er jo 22 og enda ung, så ikke godt å si. Men det kan for all del være han har lagt den tiden bak seg :)

Anonymous poster hash: 5d2c0...6ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...