Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvor mye vival?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg har fryktelig tannlegeskrekk og har et hull og en visdomstann som må vekk så nå kan jeg ikke holde tilbake lenger. Jeg har en boks med vival som brukes i angst situasjoer. Jeg har ikke enda funnet ut hva som er best for meg. For et år siden hadde jeg et suicidalforsøk hvor jeg tok en overdose på medikamenter og ble systematisk behandlet med diazepam og narkose, så det er snakk om store doser diazepam over flere dager. Har jeg derfor en større toleranse og burde prøve et annet beroligende medikament? Hvor høy dose kan jeg ta av vival som et engangstilfelle? Jeg bruker ikke medikamenter til rus men skulle gjerne blitt ganske dopet før denne tannlegetimen. Noen some har noe råd?

Spesifikk dosering fjernet fra innlegget. Daenerys, mod.

Anonymous poster hash: 3c99b...260

Endret av Daenerys
AnonymBruker
Skrevet

Individuell. Nervøse tilstander og muskelspasmer: Voksne: Initialt små doser, f.eks. 2 mg 1-3 ganger daglig. Ved behov, økende til 5 mg 1-3 ganger daglig. Ved stor angst og uro, ev. alvorlige spastiske tilstander 30-60 mg daglig ved stasjonær behandling. Mindre doser til eldre og svakelige. Til eldre og svake personer bør en sjelden over skride 2 mg 2 ganger daglig. Ammende ikke over 10 mg daglig. Barn: 0,1-0,8 mg/kg fordelt på 1-3 doser. Ved nervøse tilstanderinitialt små doser, økes gradvis etter behov. Hvis ikke bedring i løpet av 1 uke overveies annen terapi. Maks. effekt etter senest 4-6 uker. Seponering bør skje gradvis over 2-3 uker. Søvnløshet: 5-10 mg like før sengetid. Eldre og svakelige vanligvis 2 mg.

Anonymous poster hash: 29a77...6a1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo også prøve sobril?

Anonymous poster hash: 29a77...6a1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Dersom du vet at du tåler vival uten å få bivirkninger så er det ikke noe i veien for å øke.
Hvor mye en tåler varierer veldig fra pers til pers, og kan også bli påvirket av vekt, hvor lengesiden du har spist osv.
Bare ring legen eller apotek å spørr om du er i tvil :-) Lurt og spise en time før også porsjonere tablettene ut i timen fram til behandling. Da slipper du max effekt med en gang og rask nedgang. Effekten vil holde seg mer stabil og vare lenger. Men rådfør deg med lege, lykke til :-) :-) -vet forresten at enkelte tannklinikker som er spesialisert på tannlege angst tilbyr lystgass, du kan jo forhøre deg litt rundt det?!

Dosering fjernet fra innlegget. Daenerys, mod.

Anonymous poster hash: 4ae03...413

Endret av Daenerys
Gjest Daenerys
Skrevet

Innlegget er ryddet for diskusjon rundt dosering, altså forslag til mengder. Se innlegg her om hvorfor.

Daenerys, mod.

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Takk skal dere ha:) Så på pakningsvedlegget at på syhuset kan dosene bli gitt opp til 60 mg og da tenker jeg at 5mg ikke er så mye lenger...: skal ta en prat med fastlegen hva hun anbefaler eventuelt høre om sobril er bedre!:)

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er og snakke med tannlegen først hvor mye du bør ta.

Anonymous poster hash: 43140...9db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...