pusleline Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 1 åringen min koser med smokk og håret til mamma når han er sliten, trøtt eller lei seg. Det er jo absolutt greit Men, usikker på om jeg faktisk bør ta noen grep ift at han "spiser" håret mitt... Han putter smokken inn i mitt hår, og tar med hår tilbake inn i munnen. Dette er veldig bevisst, og det er hans form for "koseklut". Tips? Det er sikker ikke det verste å kose med, men heller ikke det beste antar jeg....
Gjest RockOn Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Sånn var min sønn også. Jeg prøvde å stoppe han, men noen hår gikk visst ned så jeg da vi skiftet bleier..
Frisørdama Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Tror det kan være greit å venne han av med det, det er ikke så bra for systemet å spise for mye hår. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Hva med å innføre et koseobjekt i stedet for mammas hår? koseklut? Bamse? Anonymous poster hash: 50fd5...1bd 1
pusleline Skrevet 14. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2014 Ja, vi får prøve å gradvis la bamsen eller liknende overta. . Har ovservert hår i bleia her også... Du som har erfaring med det samme, hvordan løste du det?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Det er nok ganske vanlig at 1åringer putter alt mulig rart i munnnen, men kanskje ikke så bra om han blir totalt avhengig av å spise og kose med mammas hår? Ta på deg lue Anonymous poster hash: 310fd...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Sett opp håret i en stram knute, så får han ikke tak i det. Kan være lurt å innføre koseklut (og ha gjerne flere!). Den kan nemlig være veldig god å ha når han skal starte i barnehagen (som jeg antar skjer i august?). Å ha med seg noe trygt og godt hjemmefra kan være bra, når alt er nytt og ukjent. Anonymous poster hash: 31e34...8fb
Gjest RockOn Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Ja, vi får prøve å gradvis la bamsen eller liknende overta. . Har ovservert hår i bleia her også... Du som har erfaring med det samme, hvordan løste du det? Jeg satte opp håret mye, noe som førte til at han dro kun av det som da hadde "falt" ut av hestehalen og jeg endte opp med masse synlige små hår som vokste ut igjen. Eller så prøvde jeg så godt jeg kunne og ta ifra han det ham fikk tak i. Han sluttet selv og spise det, men han har fortsatt å kose det. Og jeg har prøvd smokk/koseklut/kosebamese/koseklut og alt jeg har fått tak i alle varianter og farger, men han har aldri tatt hverken smokk eller kos. Så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med noe supre tips mot dette :/
pusleline Skrevet 14. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2014 Har titt og ofte oppsatt hår, noe som leder til at småhårene dras ut og koses med. Han har begynt i bhg, smokk er med dit i vogna men går opp og ned hvor mye han trenger den både hjemme og i bhg. Har bamse i seng, men ikke veldig gira på å kose med den som regel. Men vi "øver" på å gi nattakos til bamse etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå