Atle Tisk Skrevet 14. mai 2014 #61 Skrevet 14. mai 2014 Ufør spiller ingen rolle. Det viktige er at du har egne interesser og gjerne også at vi hadde en eller flere interesser felles som vi kunne dele. Viktig også at vi hadde hatt kjemi, kommuniserte godt. og trivdes i hverandres selskap. Fysisk tiltrekning har jo også litt å si. Vil si at det også hadde vært viktig at vi hadde vært enige om at vi kunne bruke litt av tiden på oss selv, og ikke "sitte oppå hverandre" hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #62 Skrevet 14. mai 2014 Da kunne vi gjerne gått på date. Hvordan er personligheten din da? Den er mye viktigere enn at du er ufør. Les svarene mine så ser du personligheten min Anonymous poster hash: ce467...0a2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #63 Skrevet 14. mai 2014 Takk for en av de bedre svarene i tråden. Du vet sikkert selv hvilke svar som ligger i samme gruppe Og det du skriver om reiser er nøyaktig det jeg selv mener. Anonymous poster hash: ce467...0a2 Bare hyggelig Ja, det er mange som bruker vanvittige summer på det jeg selv mener er mer eller mindre unødvendige reiseselskaper. Man kan helt fint booke fly og hotell/motell/hostell etc. selv i dag og de aller fleste steder kan man fint ta taxi eller kollektivtransport. Det er litt mer omstendelig for mange selvsagt, men som sagt kommer man gjerne også tettere inn på lokalbefolkningen og kan ta stedet litt mer innover seg utover prospektene man ser i turistmagasinene. Anonymous poster hash: eaa1f...8f3 1
Druid Skrevet 14. mai 2014 #64 Skrevet 14. mai 2014 Som sagt , jeg har aldri møtt noen som ikke var gyldig og hadde god nok årsak, hvilket er hele pointet til at hvis dette var noe jeg viste om i utgangspunktet ville være nok til å velge bort.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #65 Skrevet 14. mai 2014 Ufør spiller ingen rolle. Det viktige er at du har egne interesser og gjerne også at vi hadde en eller flere interesser felles som vi kunne dele. Viktig også at vi hadde hatt kjemi, kommuniserte godt. og trivdes i hverandres selskap. Fysisk tiltrekning har jo også litt å si. Vil si at det også hadde vært viktig at vi hadde vært enige om at vi kunne bruke litt av tiden på oss selv, og ikke "sitte oppå hverandre" hele tiden. Helt klart. Du beskriver igrunnen essensen av det jeg søker. Og jeg trenger å bo alene, det er best for at jeg skal kunne fungere optimalt. Anonymous poster hash: ce467...0a2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #66 Skrevet 14. mai 2014 Bare hyggelig Ja, det er mange som bruker vanvittige summer på det jeg selv mener er mer eller mindre unødvendige reiseselskaper. Man kan helt fint booke fly og hotell/motell/hostell etc. selv i dag og de aller fleste steder kan man fint ta taxi eller kollektivtransport. Det er litt mer omstendelig for mange selvsagt, men som sagt kommer man gjerne også tettere inn på lokalbefolkningen og kan ta stedet litt mer innover seg utover prospektene man ser i turistmagasinene. Anonymous poster hash: eaa1f...8f3 En annen fordel er at en faktisk er nødt til å teste sine egne grenser ved å reise på denne måten. Det er kanskje ikke like trygt som en uke i Syden på ett hotell, strand og kun turistsjapper, men det gir mye mer på andre måter. Spesielt har jeg lært at det gir en større trygghet og selvbeherskelse å gjøre noe som ingen venter at du skal kunne få til. Og på lengre sikt, tjener jeg på dette i hverdagen ved å huske hva jeg fikk til. Anonymous poster hash: ce467...0a2
Atle Tisk Skrevet 14. mai 2014 #67 Skrevet 14. mai 2014 Helt klart. Du beskriver igrunnen essensen av det jeg søker. Og jeg trenger å bo alene, det er best for at jeg skal kunne fungere optimalt. Anonymous poster hash: ce467...0a2 Det er ikke ofte jeg hører at jenter vil bo alene, men det synes jeg faktisk er positivt. Jeg er også avhengig å ha rom rundt meg og trives egentlig veldig godt med å bo alene.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #68 Skrevet 14. mai 2014 Det er ikke ofte jeg hører at jenter vil bo alene, men det synes jeg faktisk er positivt. Jeg er også avhengig å ha rom rundt meg og trives egentlig veldig godt med å bo alene. Du får kanskje litt stressede skuldre av å ha noen rundt deg 24 timer i døgnet? Anonymous poster hash: ce467...0a2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #69 Skrevet 14. mai 2014 En annen fordel er at en faktisk er nødt til å teste sine egne grenser ved å reise på denne måten. Det er kanskje ikke like trygt som en uke i Syden på ett hotell, strand og kun turistsjapper, men det gir mye mer på andre måter. Spesielt har jeg lært at det gir en større trygghet og selvbeherskelse å gjøre noe som ingen venter at du skal kunne få til. Og på lengre sikt, tjener jeg på dette i hverdagen ved å huske hva jeg fikk til. Anonymous poster hash: ce467...0a2 Det stemmer bra det. Har man tiden til rådighet får man helt annen kontakt med stedet når man gjør ting selv. De færreste turene mine har vel egentlig vært charter. Misliker egentlig charteropplegget litt. Lang innskjekkingskø, bråk på flyet og evigheter før man kommer seg av gårde, å bli stappet inn på en full turistbuss dit man kommer, et hotell full av andre (fulle nordmenn og å måtte stå opp midt på natta for å ta turen hjemover igjen. Nei, da er det mye bedre å kunne legge opp ting litt mer selv. Anonymous poster hash: eaa1f...8f3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #70 Skrevet 14. mai 2014 Det stemmer bra det. Har man tiden til rådighet får man helt annen kontakt med stedet når man gjør ting selv. De færreste turene mine har vel egentlig vært charter. Misliker egentlig charteropplegget litt. Lang innskjekkingskø, bråk på flyet og evigheter før man kommer seg av gårde, å bli stappet inn på en full turistbuss dit man kommer, et hotell full av andre (fulle nordmenn og å måtte stå opp midt på natta for å ta turen hjemover igjen. Nei, da er det mye bedre å kunne legge opp ting litt mer selv. Anonymous poster hash: eaa1f...8f3 Jeg ser ikke for meg å reise til eksotiske steder for å oppsøke det norske miljøet i området nei Anonymous poster hash: ce467...0a2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #71 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er også veldig imot narkotika, røyking osv. Det er også pga hensyn til helsa. Anonymous poster hash: ce467...0a2
Atle Tisk Skrevet 14. mai 2014 #72 Skrevet 14. mai 2014 Du får kanskje litt stressede skuldre av å ha noen rundt deg 24 timer i døgnet? Anonymous poster hash: ce467...0a2 Blir nok stresset i annet enn skuldrene også, om jeg skal ha noen rundt meg 24 timer i døgnet. Tror egentlig veldig få mennesker trives med det.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #73 Skrevet 14. mai 2014 Jeg ser ikke for meg å reise til eksotiske steder for å oppsøke det norske miljøet i området nei Anonymous poster hash: ce467...0a2 Enig i det, mye bedre med turer ut i skauen der en fanger og tilbereder sin egen mat med bare nevene Det er å oppleve det. Anonymous poster hash: eaa1f...8f3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #74 Skrevet 14. mai 2014 Blir nok stresset i annet enn skuldrene også, om jeg skal ha noen rundt meg 24 timer i døgnet. Tror egentlig veldig få mennesker trives med det. Jeg har vært samboer før, så jeg vet det ikke er så bra for meg med mennesker rundt meg hele døgnet. Det går fint i perioder, men så er det tider jeg bare vil krype ned i godstolen alene og lese en bok eller glo ut vinduet med musikk i bakgrunnen. Anonymous poster hash: ce467...0a2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #75 Skrevet 14. mai 2014 Enig i det, mye bedre med turer ut i skauen der en fanger og tilbereder sin egen mat med bare nevene Det er å oppleve det. Anonymous poster hash: eaa1f...8f3 Akkurat det har jeg ikke så mye erfaring med, bortsett fra fiske. Så jeg kan å sløye fisk. Hva slags annen mat fanger du? Anonymous poster hash: ce467...0a2
Erazor Skrevet 14. mai 2014 #76 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er helt enig med deg. Men, jeg frykter at mange har en viss holdning til uføre, og dermed vil slå av meg hånden før de lærer meg å kjenne. Det er noe jeg har opplevd en del ganger opp igjennom livet også, derfor tar jeg ingenting som en selvfølge og jeg er veldig bevisst mitt eget ansvar for et godt liv og et godt forhold. Anonymous poster hash: ce467...0a2 Tror det kan ha mye med hvordan man «presenterer» uførheten sin. Enkelte fokuserer mye på at de er ufør, på begrensninger og liker å gjøre anskrik når noen sier noe ufordelaktig om uføre. Det kan bli slitsomt i lengden. Andre har et helt avslappet forhold til det og forsøker å finne løsninger fremfor problemer. Da blir det ikke et stort tema hele tiden. Jeg tror at det kan være den beste måten å forholde seg til det på.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #77 Skrevet 14. mai 2014 Akkurat det har jeg ikke så mye erfaring med, bortsett fra fiske. Så jeg kan å sløye fisk. Hva slags annen mat fanger du? Anonymous poster hash: ce467...0a2 I skauen er det gjerne elg, drar dem ned etter bare hornene og gjør resten med hendene. Hender at jeg også tar en og annen grizzlybjørn men det er ikke så mange av dem i norske skoger. Når jeg er hjemme i byen så går det mest i kloakkrotter og en eller annen due. Anonymous poster hash: eaa1f...8f3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #78 Skrevet 14. mai 2014 Nå er det ikke akkurat mannfolk som sitter på kvinneguiden man vil date.. så om du får negative svar her ville jeg ikke tenkt så mye på om jeg var deg. Anonymous poster hash: 4d135...871 Merker bitterheten din slår ut på alt det biologiske livet i troposfæren. Anonymous poster hash: 1e9c2...5f3
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2014 #79 Skrevet 14. mai 2014 (endret) Du spør om jeg kunne datet; det at jeg er gift forrandrer ikke min vurdering av hvem jeg hypotetisk kunne datet. Jeg har de samme holdninger og fordommer og forutsetninger uansett. Du satte spørsmål til min vurdering av uførheten din, Jeg forklarte hvorfor jeg forventer at uansett hvorfor og hvordan DIN uførhet utspiller seg, vil det ha konsekvenser på min vurdering av deg som date. Eneste måten det IKKE kunne ha påvikning, var hvis du faktisk ikke var ufør, og da ville problemet handle om moral. Hele innlegget ditt sydet over av en slik arroganse at det var rett og slett usmakelig. Og jeg er ufør, men det aner meg at du er en av de som ville kranglet om det var en gyldig og god nok årsak. Anonymous poster hash: ce467...0a2 Synes ikke Druid er noe rasshull bare fordi han ville valgt bort en dame som kunne blitt en seriøst klamp om foten på ham. Jeg ville valgt en syk uføretrygdet fyr bort på et blunk selv også, og ingen skal komme å si at jeg er egoistisk og arrogant pga det. Endret 14. mai 2014 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #80 Skrevet 14. mai 2014 Tror det kan ha mye med hvordan man «presenterer» uførheten sin. Enkelte fokuserer mye på at de er ufør, på begrensninger og liker å gjøre anskrik når noen sier noe ufordelaktig om uføre. Det kan bli slitsomt i lengden. Andre har et helt avslappet forhold til det og forsøker å finne løsninger fremfor problemer. Da blir det ikke et stort tema hele tiden. Jeg tror at det kan være den beste måten å forholde seg til det på. Bortsett fra når noen spør hva jeg jobber med og i denne tråden her feks, så fokuserer ikke jeg på det. Jeg er ufør, men det er ikke det som definerer meg som menneske og person. Ja, jeg har ting jeg må ta hensyn til, og ja jeg er heldig som har fått det innvilget, men jeg har en jobb hver dag med å gjøre mitt liv så bra som mulig. Og det til tross for utmattelsen jeg kan oppleve pga smertene og de andre tingene jeg har. Enkelte ganger opplever jeg at mennesker som burde forstå hvordan dette er, ikke forstår i det hele tatt. De begynner å snakke som om jeg er mine sykdommer. Men jeg er jo ikke mine sykdommer. Men det er som om jeg hadde sagt at jeg hadde Aids til en veldig fordomsfull person(nei jeg har ikke aids eller hiv). Alt personen ser er sykdommen, og ikke mennesket jeg er. Humoren min, interessene mine, og at jeg faktisk kan være den smarteste av oss. Alt ettersom hva vi snakker om. Sånt er slitsomt! Anonymous poster hash: ce467...0a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå