AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Skal på tur med danskebåten. Kjekt det, men jeg blir veldig sjøsyk. Pleier vanligvis å ta 1-2 Postafen, men denne gang skal jeg kjøre selv og av erfaring blir jeg trøtt av disse pillene. Har dere noen tips/råd til medisin man ikke blir trøtt av? Hjelper det evt. å bare ta en halv postafen i steden for en hel? SeaBand har jeg prøvd og de fungerer ikke, dessverre. Anonymous poster hash: 9c3f4...ef4
LilleCa Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Jeg bruker Scopoderm plaster, og den blir jeg ikke trøtt av. Ulempen er at den er på resept, og den er dyr. Men jeg betaler gjerne litt ekstra for å slippe å bli så sløv som jeg blir av tabletter.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 du kan ikke ta postafen om du skal kjøre bil. det er rød trekant på den. og ikke lov. netopp som du sier, fordi en lett blir trøtt. jeg husker jeg ble veldig bilsyk når jeg var yngre. slo liksom aldri feil på langturer. når jeg ble litt eldre, så valgte jeg å prøve å spise litt før vi dro. og spise litt mat underveis. og gjærne litt potetgull i bilen. jeg brukte oftest å spise pomes frites. og hadde på masse krydder. og samme med potetgull. men mye smak. jeg merket at det salte og krydre bandt magen min litt mer. og gjorde meg mindre kvalm. og etterhvert så forsvant kvalmen helt omtrent. så kanskje du kan prøve å spise litt sterk mat? men er det så normalt å bli blisyk når du selv kjører bil? jeg har aldri opplevd å bli kvalm mens jeg har kjørt bilen personlig. for da følger jeg med på veien hele tiden. og gir ikke balansenerven i øret noen store sjokk med svinger og slikt. jeg er da alltid forberedt på det. om jeg nå sitter på, og ikke følger med på veien, så blir jeg syk fortsatt den dag i dag. Anonymous poster hash: 0e218...d44
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 du kan ikke ta postafen om du skal kjøre bil. det er rød trekant på den. og ikke lov. netopp som du sier, fordi en lett blir trøtt. jeg husker jeg ble veldig bilsyk når jeg var yngre. slo liksom aldri feil på langturer. når jeg ble litt eldre, så valgte jeg å prøve å spise litt før vi dro. og spise litt mat underveis. og gjærne litt potetgull i bilen. jeg brukte oftest å spise pomes frites. og hadde på masse krydder. og samme med potetgull. men mye smak. jeg merket at det salte og krydre bandt magen min litt mer. og gjorde meg mindre kvalm. og etterhvert så forsvant kvalmen helt omtrent. så kanskje du kan prøve å spise litt sterk mat? men er det så normalt å bli blisyk når du selv kjører bil? jeg har aldri opplevd å bli kvalm mens jeg har kjørt bilen personlig. for da følger jeg med på veien hele tiden. og gir ikke balansenerven i øret noen store sjokk med svinger og slikt. jeg er da alltid forberedt på det. om jeg nå sitter på, og ikke følger med på veien, så blir jeg syk fortsatt den dag i dag. Anonymous poster hash: 0e218...d44 Det er ikke bilkjøringen som er problemet. Det er de 3 timene på båten først som gjør meg sjøsyk.... Anonymous poster hash: 9c3f4...ef4
kareen Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Ingefær skal visstnok virke mot kvalme. Er å få kjøpt sånne kapsler på apoteket hvor det står at de brukes mot bl.a. det. Men om det virker, det aner jeg ikke. Utrolig kjedelig å være reisesyk, så føler med deg.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Det er ikke bilkjøringen som er problemet. Det er de 3 timene på båten først som gjør meg sjøsyk.... Anonymous poster hash: 9c3f4...ef4 åja. beklager. missforsto. tenkte at du kanskje mente det. men det forsvant mens jeg skrev. tenkte også at du kunne ta pillene før du kjørte ombord på båten. men du må jo kjøre etterpå igjen. så ja. da har jeg bare ideen om mat. håper det ordner seg for deg. er så vondt å være bil/sjøsyk. men bra det bare er 3 timer da. og ikke fra Oslo, hvor det tar hele dagen eller noe. men ja. vondt uansett. Anonymous poster hash: 0e218...d44
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå