AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Sliter med å gå ned i vekt og håper noen kan se på hva jeg spiser. I ukedagene: Frokost: 1 glass vann 1 knekkebrød med ost, skinke, tomat/agurk Lunsj: En halv boks tunfisk En halv stor avakado Et par tre spiseskjeer cottagecheese Kanskje litt fetaost Litt linser Cherrytomater andre dager kan jeg spise salat med skinke/kylling og egg. Litt dressing. Mellommåltid rundt 14.00: Gresk yogurt med musli. Middag: Kyllingfilet med grønnsaker. Litt ris. Litt sterk/søt chillisaus ved siden av. Kan også ha laks med grønnsaker. (sliter litt med å finne på middag om dagen) Kvelds: Sjeldent jeg spiser noe til kvelds, men kan ta et knekkebrød med ost. Litt fetaost og oliven. Jeg trener hver dag. Går en times tid eller trener rundt 40 minutter på Ellipsemaskin. I helgene: Kan godt lage pizza, biff med stekte poteter og saus. Er ikke så streng i helgene. Kan også spise litt sjokolade og potetgull. Må påpeke at jeg ikke spiser mye. Drikker heller ikke brus. Litt vin kan det bli. Hva gjør jeg galt? Anonymous poster hash: e35bd...40c
hulinda Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Du spiser alt for lite, det er problemet. Når du spiser så lite går kroppen i sparemodus
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Du spiser alt for lite, det er problemet. Når du spiser så lite går kroppen i sparemodus Syns jeg spiser mye jeg. Hva bør jeg spise mer av? Er det ikke slik at man går ned bare man er i underskudd da? Anonymous poster hash: e35bd...40c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 Er det ikke slik at man går ned bare man er i underskudd da? Anonymous poster hash: e35bd...40c Kroppen din skal også fungere. Bruk en kaloriteller og legg deg på minimum 1300 kalorier per dag og spis kaloriene du forbrenner ved trening. Anonymous poster hash: c6c46...859 3
Snowblind Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Syns ihvertfall du bør spise mer til frokost. 1
KaDust Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Frokosten skal være av de største måltidene du spiser i løpet av en dag. Det er grunnlaget for energien din og forbrenningen din ut dagen. Ellers: Kan det være du småspiser, kjedespiser e.l. uten at du er klar over det? Varierer du maten nok?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Frokosten skal være av de største måltidene du spiser i løpet av en dag. Det er grunnlaget for energien din og forbrenningen din ut dagen. Ellers: Kan det være du småspiser, kjedespiser e.l. uten at du er klar over det? Varierer du maten nok? Nei, jeg småspiser ikke. Har faste måltider. Vet ikke om jeg orker mer til frokost. Jeg har mye pålegg på knekkebrødet da. Anonymous poster hash: e35bd...40c
KaDust Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Nei, jeg småspiser ikke. Har faste måltider. Vet ikke om jeg orker mer til frokost. Jeg har mye pålegg på knekkebrødet da. Anonymous poster hash: e35bd...40c Frokosten skal være større enn lunsjen, så om du bytter om bare da? Kan være tungt å spise mer til frokost i starten, men det gir utslag og du vil føle deg bedre etterhvert. Ellers ville jeg gått til en lege om du fortsetter å ikke gå ned i vekt, kan være stoffskifte eller andre ting som påvirker vekta di. Eventuelt kan medisiner du tar påvirke også, om du tar noe.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Frokosten skal være større enn lunsjen, så om du bytter om bare da? Kan være tungt å spise mer til frokost i starten, men det gir utslag og du vil føle deg bedre etterhvert. Ellers ville jeg gått til en lege om du fortsetter å ikke gå ned i vekt, kan være stoffskifte eller andre ting som påvirker vekta di. Eventuelt kan medisiner du tar påvirke også, om du tar noe. Takk for tips. Ja, jeg kan prøve å bytte om Går ikke på medisiner nå, men tok stoffskifteprøver for et par år siden og de var normale. Anonymous poster hash: e35bd...40c
sullå Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Det er jo en vanlig myte, både i "virkeligheten" og her på KG, at en kalori er en kalori, og at du spiser for mye hvis du ikke går ned i vekt. Vel, jeg tror ikke at det er så enkelt. Jeg tror at alle fungerer på forskjellige måter, både på godt og vondt. Dersom det fantes kun en vei til Roma (eller vekt nedgang), ville det kanskje løst en del problemer? Hvor mye veier du, hvor mye skal du ned i vekt? Bare basert på det du skriver, ser kostholdet ditt greit ut. Jeg ville nok spist litt mer til frokost og middag. Men det er vanskelig å få oversikt over hvor mye du spiser.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Det er jo en vanlig myte, både i "virkeligheten" og her på KG, at en kalori er en kalori, og at du spiser for mye hvis du ikke går ned i vekt. Vel, jeg tror ikke at det er så enkelt. Jeg tror at alle fungerer på forskjellige måter, både på godt og vondt. Dersom det fantes kun en vei til Roma (eller vekt nedgang), ville det kanskje løst en del problemer? Hvor mye veier du, hvor mye skal du ned i vekt? Bare basert på det du skriver, ser kostholdet ditt greit ut. Jeg ville nok spist litt mer til frokost og middag. Men det er vanskelig å få oversikt over hvor mye du spiser. Jeg veier 76 og vil ned 10 kilo. Er 173 høy. Anonymous poster hash: e35bd...40c
KaDust Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Jeg veier 76 og vil ned 10 kilo. Er 173 høy. Anonymous poster hash: e35bd...40c Det kan ikke være det at du har en matintoleranse eller matallergi? Hvis kroppen din reagerer på mat du stadig spiser så kan det være et hinder det også. Forøvrig kan det være stress og andre faktorer som spiller inn også. Som sullå sa så ser jo kostholdet ditt greit ut, men det kan være ting vi ikke får med oss utifra det du skriver her, eller ting du selv ikke er klar over så. 1
Gjest rådyr Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Du spiser alt for lite, det er problemet. Når du spiser så lite går kroppen i sparemodus Hvordan an du se det? Står ikke mye om mengdene her. Og det at man må spise (mye) frokost er bare tull. Spis når du er sulten, ingen vits i å tvinge i seg mat.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 En times gange er ikke trening, det er hverdagsaktivitet. Anonymous poster hash: d95d0...dfd
hulinda Skrevet 15. mai 2014 #15 Skrevet 15. mai 2014 Hvordan an du se det? Står ikke mye om mengdene her. Og det at man må spise (mye) frokost er bare tull. Spis når du er sulten, ingen vits i å tvinge i seg mat. Fordi med mindre hun spiser gigantiske mengder av salaten til lunsj og yoghurten med musli er dette ca så vidt 1000 kcal
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #16 Skrevet 15. mai 2014 Fordi med mindre hun spiser gigantiske mengder av salaten til lunsj og yoghurten med musli er dette ca så vidt 1000 kcal Spiser kun en yoghurt. Mengden på lunsjen står der. Jeg har en avokado i to dager og en boks cottagecheese i tre. Tunfiskboksen deler jeg i to. Fetaost er kun en spiseskje kanskje. Linser et par-tre skjeer. En god neve cherrytomater. Syns egentlig dette med gram syns jeg er litt vanskelig, men har bedre kontroll når jeg vet hvor lenge jeg har maten. Orker ikke å veie alt jeg spiser. Anonymous poster hash: e35bd...40c
hulinda Skrevet 15. mai 2014 #17 Skrevet 15. mai 2014 Spiser kun en yoghurt. Mengden på lunsjen står der. Jeg har en avokado i to dager og en boks cottagecheese i tre. Tunfiskboksen deler jeg i to. Fetaost er kun en spiseskje kanskje. Linser et par-tre skjeer. En god neve cherrytomater. Syns egentlig dette med gram syns jeg er litt vanskelig, men har bedre kontroll når jeg vet hvor lenge jeg har maten. Orker ikke å veie alt jeg spiser. Anonymous poster hash: e35bd...40c Da spiser du hvert fall alt for lite..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå