Gå til innhold

Drektig hund.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før dere sier noe, så er dette planlagt av oppdretter, siden jeg har ho bare på fôravtale, så ho er ikke min. Men dette er første kullet hennes og første min..

Men ho er 3-4 uker på vei, men i går så tisset ho bare på seg når ho lå i senga si. Har aldri skjedd før. Også ho lå å sov. Jeg gikk tur med henne for 2 timer siden, så det ble en halvtimes tur, og da var det sånn ca 1,5 time siden ho var ute. Bør jeg lufte ho oftere så ikke det skal skje eller er det noe jeg burde ta opp med oppdretter?

Anonymous poster hash: 5b30c...5e8
Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Så klart tar du opp ting du lurer på med oppdretter og ikke fremmede mennesker på nett

Skrevet

Du burde gjøre begge deler: Ta det opp med oppdretter og luft hunden oftere.

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med oppdretter og evnt veterinær. Skal du spørre på forum så er det langt mer fornuftig å bruke hundefora, Hundesonen eller Canis, f.eks., der finnes iallefall folk som er oppdrettere. Det var helt sikkert urin? Jeg har opplevd at det rant "vann" ut av en drektig tispe, men da var hun 7-8 uker på vei. Ved fødsel senere var første valp død, så vi mistenker at det muligens var vannet fra en fosterblære. Jeg har også opplevd at hunden plutselig måtte tisse mye oftere, men det var først da melkeproduksjonen begynte og hun drakk masse vann, uansett ville hun aldri ha tisset på seg liggende. En engangshendelse er sikkert ikke farlig, men skjer det igjen - sjekk for UVI, epilepsi. Noen kan oppleve det i perioder der hormonene løper løpsk (oftest i pubertet, men kan vel muligens skje under drektighet også?).

Anonymous poster hash: 46c60...67d
AnonymBruker
Skrevet

Etter dette tok jeg kontakt med ei, og ho sa at det var helt vanlig. Oppdretter sa også at det kunne skje. Og ja, det var urin. Fordi det luktet tiss..

Anonymous poster hash: 5b30c...5e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...