AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Skal lage invitasjoner til kaffegjestene i vårt bryllup, og har i den anledning et par spørsmål; 1. Selv om de kun er invitert til kaffe og fest, skal jeg likevel ha med tid og sted for selve vielsen? Er kaffegjester interessert i å få med seg det? 2. Skal invitere en del kollegaer. Skal disse inviteres med partner, eller blir det kleint fordi jeg aldri har møtt partnerne før? Trenger ingen diskusjon om hvor kjipt det er å invitere kaffegjester. Det er vårt valg, og sånn er det Anonymous poster hash: f5bb8...8bc
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Skal lage invitasjoner til kaffegjestene i vårt bryllup, og har i den anledning et par spørsmål; 1. Selv om de kun er invitert til kaffe og fest, skal jeg likevel ha med tid og sted for selve vielsen? Er kaffegjester interessert i å få med seg det? 2. Skal invitere en del kollegaer. Skal disse inviteres med partner, eller blir det kleint fordi jeg aldri har møtt partnerne før? Trenger ingen diskusjon om hvor kjipt det er å invitere kaffegjester. Det er vårt valg, og sånn er det Anonymous poster hash: f5bb8...8bc Ha med tid og sted for vielse 😊 Ja, aller helst med partnere 😊Anonymous poster hash: 0fa90...436
Millimani Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 1. Ja, du bør ha med tid og sted for vielse. Det er gjerne mange som ville komme og se vielsen hvis de har anledning til det. Du bør ha det med i innbydelsen ja, også selv om det skulle bli annonsert i avisa 2. Det er fullt og helt opp til deg, hva du selv føler som mest naturlig. Kan kanskje også komme litt an på hvor mange kolleger du inviterer, hvor stor plass og hvor mye servise du har
Chloe- Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Jeg syns det kan bli kompisert å inkludere vielsen, for så å formulere at de er bedt senere på dagen, men ikke på midten. Ser liksom ikke for meg at det er lett å få frem. Jeg ville skriftlig bedt til kaffe og fest, og så heller invitert muntlig til vielsen. Med eller uten partner er comme ci, comme ca, når det gjelder kaffegjester - så lenge alle kjenner noen tilstede.
ViljaH Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Inviter til vielse i kirken klokken da og da. Så har vi gleden av å invitere deg til kaffe og påfølgende fest kl 19 Alle vet hva en kaffegjest er, ingenting å vri hodet over. 1
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Å bli invitert som kaffegjest er genialt det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Kaffegjester= annenrangs gjester... Anonymous poster hash: 02a29...a0d 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Kaffegjester= annenrangs gjester... Anonymous poster hash: 02a29...a0d Jeg har invitert kaffegjester i mitt bryllup. Og jeg ser ikke på dem som "annenrangs gjester"!! Jeg har flere venner som jeg omtrent kun er sammen med i festlige lag, og jeg har lyst til å ha en kul og livlig bryllupsfest med hyggelige folk. Desverre har jeg ikke råd til å invitere hundre personer til middag, så jeg velger å invitere venner til fest! Om noen velger å utebli fra mitt bryllup utelukkende fordi de er bedt som kaffegjester, trenger jeg ikke dem som venner! Anonymous poster hash: 06231...0e0 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Kaffegjester= annenrangs gjester... Anonymous poster hash: 02a29...a0d "Vi gidder ikke å bruke penger på en middag til deg, men kjøp presanger til oss!" Anonymous poster hash: bcead...c6d 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 "Vi gidder ikke å bruke penger på en middag til deg, men kjøp presanger til oss!" Anonymous poster hash: bcead...c6d Det måtte komme Anonymous poster hash: 6107d...f8e
Gjest M1A Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Syns det er koselig å bli invitert som kaffegjest. Det har skjedd flere ganger når det gjelder bryllup hvor jeg og brudeparet er venner (men kanskje ikke de aller nærmeste). Jeg liker å se på seremonien i kirken, så jeg pleier å gå dit først så sant jwg kan. 1
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Kaffegjester= annenrangs gjester... Anonymous poster hash: 02a29...a0d Kommer an på hvordan bryllupet er lagt opp det, er det godt kakebord og gratis alkohol så er det genialt å komme uthvilt og opplagt i 7-tiden til festen.
Avalon Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Veldig fint om du faktisk får med at de er kaffegjester, dessverre ikke alle som gjør det. Har en venninne som fant det ut tilfeldig da hun logget seg inn på brudeparets nettside for å se på ønskelisten. Venninnen var ikke invitert til vielsen heller. Brudeparet hadde altså invitert henne kun på kaffe, og venninnen må reise 5 timer for kaffe. Hun kunne også få overnatte i telt da, sånn som andre tilreisende gjester...
annelise Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 Vi sitter om dagen å vurderer kaffe/fest gjester.. Er så mange venner vi vil ha med på festen men som ikke er så nære venner at vi føler for å invitere til middag.. Tenker da å invitere med partner, kjekkest det for den som blir invitert..
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2014 #15 Skrevet 16. mai 2014 Veldig fint om du faktisk får med at de er kaffegjester, dessverre ikke alle som gjør det. Har en venninne som fant det ut tilfeldig da hun logget seg inn på brudeparets nettside for å se på ønskelisten. Venninnen var ikke invitert til vielsen heller. Brudeparet hadde altså invitert henne kun på kaffe, og venninnen må reise 5 timer for kaffe. Hun kunne også få overnatte i telt da, sånn som andre tilreisende gjester... Hvordan endte dette?? Dro hun?
Avalon Skrevet 16. mai 2014 #16 Skrevet 16. mai 2014 Hvordan endte dette?? Dro hun? Hun kommer ikke til å dra nei. Hele opplegget er på trynet spør du meg. Tilreisende gjester i et bryllup som skal få sove i telt?? Ønskelisten deres var også til å spy litt av. Gave blir nok sendt i posten, men blir ikke noe av det som stod på lista akkurat..
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2014 #17 Skrevet 16. mai 2014 Hun kommer ikke til å dra nei. Hele opplegget er på trynet spør du meg. Tilreisende gjester i et bryllup som skal få sove i telt?? Ønskelisten deres var også til å spy litt av. Gave blir nok sendt i posten, men blir ikke noe av det som stod på lista akkurat.. He, he, he, steinbra.
Avalon Skrevet 16. mai 2014 #18 Skrevet 16. mai 2014 (endret) He, he, he, steinbra. Bruden er nå en eks-vennine av oss begge Edit: Ang. gaven og ønskelisten deres, foreslo jeg et sånt kort hvor det står type "Du har kjøpt en geit til en familie i ett-eller-annet-land", synes det hadde vært på sin plass. Endret 16. mai 2014 av Avalon 1
SiMa Skrevet 17. mai 2014 #19 Skrevet 17. mai 2014 Bruden er nå en eks-vennine av oss begge Edit: Ang. gaven og ønskelisten deres, foreslo jeg et sånt kort hvor det står type "Du har kjøpt en geit til en familie i ett-eller-annet-land", synes det hadde vært på sin plass. Jeg vet om flere som har fått en "møkkaovn" i bryllupsgave. (Synes det er en fin gave jeg, da.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå