Gjest Leo Nardo Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Det er så mye jeg lurer på nå om dagen, men jeg har det for travelt til å spørre om alt. Vi kan starte med spørsmålet i overskriften. Er i utgangspunktet kun interessert i å høre hva kvinner svarer, men skal ikke hindre menn i å svare heller. Tenker både i det virkelige liv når dere omgås eller er nær hverandre i hverdagen, ute på byen, over melding eller Facebook eller andre kanaler. Husker en av tingene jeg en gang lærte her inne var hvor jenter som liker noen kunne ende opp med å totalt ignorere den personen rett og slett av frykt for avvisning eller redsel for å gjøre noe feil. Fikk meg en liten a-ha opplevelse da. Smiler dere og holder god øyekontakt når dere liker noen? Eller gjør dere det med alle? Jeg er en ganske sosial og smilende fyr selv. Synes alle jenter (og menn) fortjener et smil og en vennlig innstilling, men det blir nok kanskje litt ekstra hos den personen jeg liker. Altså, jeg vil ikke gi noen falske forhåpninger ved å overdrive heller.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Jeg føler selv at det lyser av meg når jeg er i samme rom som han jeg er forelska i. Jeg smiler ekstra mye og ikke påtatt. Snakker jeg med andre, mens det er muligheter for at han jeg liker ser det, er jeg ekstra blid, sånn at han skal legge merke til det. Jeg prøver å se han ekstra lenge i øynene, men det hender jeg ser litt bort pga sjenanse. Jeg prøver å finne på smarte ting å si til han, men ofte føler jeg meg helt teit. Jeg har bare vist skikkelig interesse for en mann en gang. Før turte jeg ikke, antakelig i frykt for avvisning. Og så var jeg fryktelig sjenert! Anonymous poster hash: 31905...f22
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Må legge til at jeg nok kan virke som jeg ignorerer han jeg liker. Men med en gang han tar initiativ til en samtale, er jeg helt dolgt og prøver å vie ham all oppmerksimhet Uten å presse meg på, selvfølgelig.Anonymous poster hash: 31905...f22
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Edit: solgt + oppmerksomhetAnonymous poster hash: 31905...f22 1
Gjest rådyr Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Varierer mellom å overse og rødme og se vekk.
Gjest heihade Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 (endret) Jeg er ganske rett frem med sånt. Endret 14. mai 2014 av heihade 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er en av dem som kan finne på å ignorere en jeg virkelig er betatt av.. det er egentlig helt på trynet, men det er rett og slett fordi jeg er så redd for å bli avvist bare jeg kaster et blikk på han omtrent. Akkurat nå f eks er jeg superbetatt av en fyr, jeg treffer han ikke så ofte, så har ikke muligheten til å vise at jeg liker han, men har sittet i noen måneder (!) og lurt på hvordan jeg skal hinte til han på Facebook at jeg liker han, uten at jeg har kommet noe lenger (!). Det som hindrer meg er redselen for at han holder på med en annen, at han syntes jeg er stygg o.l. Jeg er altså en av disse tafatte damene som ikke får ut fingeren, og når jeg gjør det blir det ofte bare små hint som enkelte gutter ikke oppfatter... Anonymous poster hash: 1b125...1f1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er en av dem som kan finne på å ignorere en jeg virkelig er betatt av.. det er egentlig helt på trynet, men det er rett og slett fordi jeg er så redd for å bli avvist bare jeg kaster et blikk på han omtrent. Akkurat nå f eks er jeg superbetatt av en fyr, jeg treffer han ikke så ofte, så har ikke muligheten til å vise at jeg liker han, men har sittet i noen måneder (!) og lurt på hvordan jeg skal hinte til han på Facebook at jeg liker han, uten at jeg har kommet noe lenger (!). Det som hindrer meg er redselen for at han holder på med en annen, at han syntes jeg er stygg o.l. Jeg er altså en av disse tafatte damene som ikke får ut fingeren, og når jeg gjør det blir det ofte bare små hint som enkelte gutter ikke oppfatter... Anonymous poster hash: 1b125...1f1 Den som intet våger intet vinner jeg skjønner at det kan være skummelt å ta initiativ, jeg har en indre kamp med meg selv hver gang jeg gjør det, men de fleste gangene har det vært verdt det vil heller tenke "jaja" istedenfor å tenke hva som kunne skjedd, fordi mange gutter idag er sjenerte og dårlig på initiativ.. Og ikke dra deg selv ned med å tenke at du er stygg osv. for selvtillit og personlighet er viktigere enn utseende! Anonymous poster hash: e14b8...a9f
Toxicwonderland Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Det kommer ekstreemt an på hvilken person det er snakk om! Om det er en gutt jeg kjenner ganske godt så bare starter jeg samtaleemner og tuller en god del i nærheten av ham. Ler mye. Dersom om det er en som jeg ikke kjenner så godt, tør jeg ikke gjøre noen ting...
Gjest Hyssingen Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Viser helt klart interesse, ellers blir det jo aldri noe av Takler avvisning helt fint, man merker jo fort om den det gjelder flørter tilbake, eller viser interesse.
Gjest Leo Nardo Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 (endret) Kjære kvinner! Takk for alle svar. Jeg er på ingen måte interessert i noen universaloppskrift og et kart for å lese kvinner, da de få svarene som alt har kommet frem viser at dette er umulig, noe jeg visste fra før. Men det er interessant for oss menn å vite at det ting faktisk ikke nødvendigvis er som de kan virke. Har selv opplevd å ta kontakt med kvinner som jeg forventet skulle avvise da jeg tolket de som uinteresserte, men som i ettertid fortalte meg at de var interessert og nysgjerrig alt før jeg tok kontakt. Her er tre ulike kvinner jeg omgås på universitet og skole nå om dagen: 1 - Sjarmtrollet - Veldig selvsikker, trygg og utadvendt, men ikke arrogant. Virker veldig varm og morsom. Smiler alltid når hun ser meg og gir meg alltid god øyekontakt. Har snakket kort et par ganger med henne og jeg synes hun er utrolig sjarmerende. Men, jeg innser at hennes åpenhet like gjerne kan være slik hun er med alle andre også og at hun ikke nødvendigvis har noen romantiske intensjoner bak. Akkurat på samme måte som jeg begynte å snakke med en fremmed jente som satt seg ved siden av meg i dag uten at jeg mente noe særlig mer med det enn det. Og også på samme måte som jeg egentlig gir blikkontakt og smil til alle som møter meg. 2 - Steinansiktet - Dette er en objektivt sett utrolig vakker jente. Modellmateriale. Alltid pent kledd. Classy. Men hun ser alltid så alvorlig ut og jeg ser aldri noe glede i ansiktet hennes. Av og til ser jeg henne le sammen med vennene sine, så kanskje er hun bare veldig sjenert. Men hun er en type jente man ikke skulle tro ville være sjenert. Har flere ganger sett i hennes retning med et smil, men har aldri fått noe i retur, hverken blikk eller smil. I går gikk jeg forbi henne på strak linje to ganger og hun så rett frem uten å trekke en mine. Jeg synes jeg så litt tendenser til nervøs fikling med en mobil, så hvem vet - kanskje er hun nervøs og sjenert eller så bare ignorerer hun totalt min eksistens. Etter det dere skriver her, kunne jo hun i teorien være interessert? Det er uansett ikke så viktig da jeg ikke har blitt sjarmert av henne dessverre, men jeg synes det er interessant å tenke over. 3 - Den peneste jenta i hele verden - Utrolig vakker, i hvert fall for meg, men litt forsiktig av seg. Slik jeg leser henne er hun sjenert. Hun har ofte sett på meg og bryter som regel ut i et lite smil når blikkene våre møtes, men ser raskt ned igjen. Holder nesten aldri øyekontakt lenger enn et raskt øyeblikk. Kanskje liker hun meg eller kanskje holder hun ikke øyekontakt fordi hun kun er høflig og ikke vil gi et annet inntrykk. Av en eller annen grunn blir jeg et lite nervevrak når hun er i nærheten og jeg har enda ikke kommet i prat med henne, da hun alltid er sammen med to eller tre venninner og jeg rett og slett ikke har hatt baller til å gjøre noe med det. Det var en periode jeg traff en annen kvinne og da glemte jeg litt av henne, men jeg er egentlig litt forelsket og nå har jeg jo sluttet å møte hun andre. Endret 14. mai 2014 av Leo Nardo
Medio Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Jeg er nok litt tilbaketrukken om det er en jeg liker, synes det faktisk kan være litt skummelt å ta intiativ rett og slett faktisk, i fare for å bli avvist. Men når sant ska sies er jeg så heldig å være sammen med verdens beste fyr nå, men var nok han som tok første steg der. Men ingen vits i å spille ekstremt "hard to get" når du liker en, men gjør heller det man føler er mest naturlig for en selv, så blir ikke ting så påtatt.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #13 Skrevet 15. mai 2014 Er nysgjerrig på hvordan gutter er i denne sammenhengen jeg...Anonymous poster hash: 9d0e8...710
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 Ikke noe mer enn et ekstra sekund øyekonakt og kanskje et smil. Ser fort ned igjen og blir fort nervøs om jeg merker han fortsatt ser.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #15 Skrevet 15. mai 2014 Er nysgjerrig på hvordan gutter er i denne sammenhengen jeg...Anonymous poster hash: 9d0e8...710 Jeg også!Anonymous poster hash: 31905...f22
Gjest Leo Nardo Skrevet 15. mai 2014 #16 Skrevet 15. mai 2014 Er nysgjerrig på hvordan gutter er i denne sammenhengen jeg... Jeg også! Om du vil kan du starte en ny tråd, men jeg kan garantere deg at svarene spenner like bredt som det du leser her, så det eneste man egentlig kan ta med seg videre er at selv om en gutt ikke viser direkte interesse, så kan det godt være at han er interessert. Et tegn kan kanskje være nervøsitet. Personlig er jeg som regel veldig direkte og jeg tror ikke noen kvinner i det hele tatt kan være i tvil om at jeg liker de, i hvert fall ikke etter at vi har etablert kontakt og faktisk snakker sammen. I dag hilste jeg på både hun jeg er sjarmert av og venninnen. Først venninnen og så hun. Om de i det hele tatt svarte meg var det veldig lavt. Tror begge er veldig sjenerte, noe de absolutt ikke burde være, da dette er nydelige jenter. Ettersom de var så forsiktige ble det ikke naturlig å fortsette noen samtale der og da for min del ettersom jeg egentlig var midt oppe i en annen situasjon, men det var fantastisk bare å si hei til henne og se henne på nært. Bare det å vite at en sånn jente eksisterer og at jeg har sett henne er egentlig nok for meg. Litt senere snakket jeg med hun andre og vi hadde en lengre samtale. Hun er utrolig enkel å snakke med, viser interesse for meg og er rett og slett utrolig sjarmerende. Den rake motsetning av hun andre. Ikke noe sjenanse eller forsiktighet her. Rundt sistnevnte har jeg aldri opplevd å være nervøs på noe tidspunkt, men det har jeg vært rundt hun andre. Usikker på hvorfor, men kanskje fordi jeg har sett henne mange ganger og har litt forventninger og spenning knyttet til det. Ah...jeg elsker kvinner! Elsker!
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2014 #17 Skrevet 15. mai 2014 Jeg viser ikke noe mer til den personen enn hva jeg gjør til andre. Alderen har gitt tyngde nok til å ikke la seg vippe av pinnen av hva kroppen måtte finne på av forelskelse og liknende. I yngre år derimot så var nervøsitet og innesluttet oppførsel sikre tegn på at jeg fant en person attraktiv. Når det gjelder pene damer så er det ofte gode grunner til at de har stenansikt. De får veldig mye oppmerksomhet fra veldig mange menn, og av og til noen kvinner. Oppmerkosmheten er nestenutelukkende fattet på grunnlag av at de er pene, og sjelden og aldri personligheten. For mange så gjør dette at de føler seg som uattraktive som mennsker. De får dårlig selvfølesle og tviler på sin egen verdi som menneske. De vet og forstår at de er pene, men de opplever aldri å bli sett på som mennesker.
Gjest Leo Nardo Skrevet 15. mai 2014 #18 Skrevet 15. mai 2014 Når det gjelder pene damer så er det ofte gode grunner til at de har stenansikt. De får veldig mye oppmerksomhet fra veldig mange menn, og av og til noen kvinner. Oppmerkosmheten er nestenutelukkende fattet på grunnlag av at de er pene, og sjelden og aldri personligheten. For mange så gjør dette at de føler seg som uattraktive som mennsker. De får dårlig selvfølesle og tviler på sin egen verdi som menneske. De vet og forstår at de er pene, men de opplever aldri å bli sett på som mennesker. Du har noen gode poenger, men dette er ikke kategorisk for alle pene kvinner. Det finnes mange pene kvinner uten steinansikt som er sprudlende og gir av seg selv.
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2014 #19 Skrevet 15. mai 2014 Du har noen gode poenger, men dette er ikke kategorisk for alle pene kvinner. Det finnes mange pene kvinner uten steinansikt som er sprudlende og gir av seg selv. For all del. Jeg bare beskreven av de vanlige grunnene til at veldig pene damer fremstår som kjølige personer.
Gjest Leo Nardo Skrevet 15. mai 2014 #20 Skrevet 15. mai 2014 For all del. Jeg bare beskreven av de vanlige grunnene til at veldig pene damer fremstår som kjølige personer. At ekstremt pene mennesker møter en annen type behandling og fordommer enn 'normale' mennesker er nok utvilsomt sant. Det som kan bli oppfattet som kjølighet og uvennlighet kan rett og slett være dårlig selvtillit som du sier. Mange mennesker, både pene og mindre pene, kan bli oppfattet som uvennlige, når sannheten er at de faktisk ikke tør å vise verden hvem de faktisk er og derfor undertrykker sitt egentlige jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå