fuerza Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 http://www.zalando.no/vila-judis-sommerkjole-pink-v1021c094-j11.html Et vennepar av samboeren gifter seg i sommer, antrekk ikke spesifisert på invitasjonen.. Jeg aner ikke hvordan jeg skal kle meg. Kan jeg komme i den kjolen og svarte pumps eller er det for hverdagslig?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Jeg vil si at den er for hverdagslig, ser litt ut som noe man tar på seg på stranden Anonymous poster hash: d7220...201 17
Wonders Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 (endret) Vel...om du går for et pent sjal med brosje og ikke jakke, oppsatt pent hår, osv. Denne er ok, og for meg krever den mye high end polish på finishen din. Endret 13. mai 2014 av Wonders 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Dersom antrekk ikke er spesifisert (enda) så tenker jeg du kan gå med den ja. Hvis du dresser den opp og ikke ned. Jeg gifter meg i sommer og har ikke annen dresskode enn sommerbryllup. Jeg hadde ikke stusset om du kom i den der 😊Anonymous poster hash: 1246c...70a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Den er mye bedre enn antrekk jeg så i forrige bryllup jeg deltok i. Pynt deg opp så går det der kjempebra =) Anonymous poster hash: f8f38...5f1
LivLaga Skrevet 14. mai 2014 #6 Skrevet 14. mai 2014 Det syns jeg absolutt :-) så lenge hår og foreksempel øredobber er litt "glam" hvis du skjønner :-)
LivLaga Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Må bare legge til at jeg egentlig blir litt overrasket når jeg hører om brylluper med streng dresskode. Gjestene pynter seg jo sånn at de selv syns de er fine, og da er det godt nok mener nå jeg :-) 3
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2014 #8 Skrevet 14. mai 2014 Vel...om du går for et pent sjal med brosje og ikke jakke, oppsatt pent hår, osv. Denne er ok, og for meg krever den mye high end polish på finishen din. Enig. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #9 Skrevet 14. mai 2014 Må bare legge til at jeg egentlig blir litt overrasket når jeg hører om brylluper med streng dresskode. Gjestene pynter seg jo sånn at de selv syns de er fine, og da er det godt nok mener nå jeg :-) Nå er jo som regel kleskoden (som det heter på norsk) der for gjestenes del. Den finnes fordi folk skal unngå å over- eller underpynte seg. Det er ingen som noensinne har påstått at gjestene ikke er fine "nok" slik de selv ønsker å pynte seg, men de fleste med littegranne sosiale antenner vil jo gjerne både hedre brudeparet ved å pynte seg etter anledningen, og unngå å bli en som trekker masse oppmerksomhet ved å skille seg ut fordi man er alt for stivpynta eller uformell. I det norske "gjennomsnittsbryllupet" er ikke det noe problem siden de fleste legger seg på omtrent samme linje, men så er f.eks heller ikke mørk dress en spesielt streng kleskode.Anonymous poster hash: 40b1b...733 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Jeg har sett mange bryllupsbilder fra USA - litt spesielt at mennene går med t-skjorte og dongeribukse (til og med brudgommen, har jeg sett noen tilfeller av!) mens bruden stæsjer seg ordentlig opp med fin kjole... Jeg synes kjolen din kan bli grei med flotte detaljer til. Har du en svart dressjakke eller et fint sjal til? Anonymous poster hash: ca2dd...b9c
fuerza Skrevet 14. mai 2014 Forfatter #11 Skrevet 14. mai 2014 Ettersom det ikke er spesifisert noe antrekk regner jeg med at bryllupet er ganske "uformelt", så satser på at jeg ikke stikker meg helt ut med denne kjolen. Jeg bestilte den, så får se hvordan den ser ut på meg, samt om det er mulig å style den opp litt. Er den helt krise får jeg lete etter ny kjole. Takk for innspill!
Gjest Pheel Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Jag mener den er veldig passende, så lenge den ikke er gjennomsiktig. Absolutt ikke vanlig å ha streng galla i bryllup i Norge altså, og den kjolen med noen pensko, evt. blazer og clutch/penveske blir jo pyntet.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Du kan ikke forresten forhøre deg om det er tenkt noen kleskode da? Er svarfristen gått ut? For vi glemte å sette kleskode på invitasjonen, men sender det ut i mailen med mer info som vi sender ut til alle som kommer...Anonymous poster hash: 1246c...70a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 Nå er jo som regel kleskoden (som det heter på norsk) der for gjestenes del. Den finnes fordi folk skal unngå å over- eller underpynte seg. Det er ingen som noensinne har påstått at gjestene ikke er fine "nok" slik de selv ønsker å pynte seg, men de fleste med littegranne sosiale antenner vil jo gjerne både hedre brudeparet ved å pynte seg etter anledningen, og unngå å bli en som trekker masse oppmerksomhet ved å skille seg ut fordi man er alt for stivpynta eller uformell. I det norske "gjennomsnittsbryllupet" er ikke det noe problem siden de fleste legger seg på omtrent samme linje, men så er f.eks heller ikke mørk dress en spesielt streng kleskode.Anonymous poster hash: 40b1b...733 Neida, var ikke det jeg mente. Tenkte på de som har mer krevende krav til antrekk. Foreksempel "smoling og gallakjole". Det er ikke alle som har det. Jeg har vært i to brylluper hvor det i den ene invitasjonen sto "smoking/lang kjole og ingen bunader" dette fordi bruden synes bunader var så stygge. I den andre invitaajonen sto det "alle skal ha bunad", altså ingen av gjestene kunne gå i noe annet dersom de ikke hadde. Da syns jeg det er noe annet med en pekepinn som "koselig om de av dere som har bunad vil bruke den denne dagen" eller "gjerne galla antrekk for de som har". I bunadbryllupet måtte en veninne av meg låne bunaden til min bestemor fordi ingen andre hadde noe å låne bort. Den var for stor til henne og hun har ingen tilknytning til plassen den er fra. Hun fortalte etterpå at hun ikke følte seg vel den dagen. Det er forkjell på pekepinn og absolutt krav for å delta ;-)Anonymous poster hash: e3b85...a1d 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #15 Skrevet 14. mai 2014 Neida, var ikke det jeg mente. Tenkte på de som har mer krevende krav til antrekk. Foreksempel "smoling og gallakjole". Det er ikke alle som har det. Jeg har vært i to brylluper hvor det i den ene invitasjonen sto "smoking/lang kjole og ingen bunader" dette fordi bruden synes bunader var så stygge. I den andre invitaajonen sto det "alle skal ha bunad", altså ingen av gjestene kunne gå i noe annet dersom de ikke hadde. Da syns jeg det er noe annet med en pekepinn som "koselig om de av dere som har bunad vil bruke den denne dagen" eller "gjerne galla antrekk for de som har". I bunadbryllupet måtte en veninne av meg låne bunaden til min bestemor fordi ingen andre hadde noe å låne bort. Den var for stor til henne og hun har ingen tilknytning til plassen den er fra. Hun fortalte etterpå at hun ikke følte seg vel den dagen. Det er forkjell på pekepinn og absolutt krav for å delta ;-)Anonymous poster hash: e3b85...a1d Huff, mye skrivefeil ser jeg ;-)Anonymous poster hash: e3b85...a1d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #16 Skrevet 14. mai 2014 Neida, var ikke det jeg mente. Tenkte på de som har mer krevende krav til antrekk. Foreksempel "smoling og gallakjole". Det er ikke alle som har det. Jeg har vært i to brylluper hvor det i den ene invitasjonen sto "smoking/lang kjole og ingen bunader" dette fordi bruden synes bunader var så stygge. I den andre invitaajonen sto det "alle skal ha bunad", altså ingen av gjestene kunne gå i noe annet dersom de ikke hadde. Da syns jeg det er noe annet med en pekepinn som "koselig om de av dere som har bunad vil bruke den denne dagen" eller "gjerne galla antrekk for de som har". I bunadbryllupet måtte en veninne av meg låne bunaden til min bestemor fordi ingen andre hadde noe å låne bort. Den var for stor til henne og hun har ingen tilknytning til plassen den er fra. Hun fortalte etterpå at hun ikke følte seg vel den dagen. Det er forkjell på pekepinn og absolutt krav for å delta ;-)Anonymous poster hash: e3b85...a1d Åja! Nei hjelpes - de eksemplene du nevner er jo hinsides all normal folkeskikk fra brudeparets side. o.O Anonymous poster hash: 40b1b...733 3
inlovewith Skrevet 18. mai 2014 #17 Skrevet 18. mai 2014 Låner tråden litt jeg! Kanskje noen vil svare meg jeg og samboer er bedt i bryllup neste helg og jeg er usikker på hva jeg skal gå med. Kleskoden er mørk dress. Jeg har prøvd å lese litt rundt omkring, men jeg er fortsatt usikker på hva jeg skal gå for. Jeg leser hele tiden at både kort og lang kjole passer til mørk dress, men skal ikke kjolen uansett være lang nok til å dekke knærne når vielsen finner sted i kirka? Eller er det gammeldags? Jeg har en kjole fra før som jeg brukte i 70-årslag og en konfirmasjon (veldig stivpyntet familie), men er usikker på om den blir for pen til mørk dress. Den ser ganske lik ut på denne: http://www.floyd.no/kjoler/kjoler-selskapskjoler/kjole-bree-lang-mint (bortsett fra at min kjole har litt detaljer under brystpartiet. De andre kjolene jeg har fra før blir for partyparty eller så er de hvite, svarte og røde, så jeg må nok styre bort ifra dem. Det hadde bare passa så greit om den lange kjolen funka. Jeg har nemlig litt gravidmage og den kjolen er litt romslig. Kjedelig å kjøpe ny kjole som må ha plass til magen
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #18 Skrevet 18. mai 2014 Så klart du kan gå med den! ☺️ Låner tråden litt jeg! Kanskje noen vil svare meg jeg og samboer er bedt i bryllup neste helg og jeg er usikker på hva jeg skal gå med. Kleskoden er mørk dress. Jeg har prøvd å lese litt rundt omkring, men jeg er fortsatt usikker på hva jeg skal gå for. Jeg leser hele tiden at både kort og lang kjole passer til mørk dress, men skal ikke kjolen uansett være lang nok til å dekke knærne når vielsen finner sted i kirka? Eller er det gammeldags? Jeg har en kjole fra før som jeg brukte i 70-årslag og en konfirmasjon (veldig stivpyntet familie), men er usikker på om den blir for pen til mørk dress. Den ser ganske lik ut på denne: http://www.floyd.no/kjoler/kjoler-selskapskjoler/kjole-bree-lang-mint (bortsett fra at min kjole har litt detaljer under brystpartiet. De andre kjolene jeg har fra før blir for partyparty eller så er de hvite, svarte og røde, så jeg må nok styre bort ifra dem. Det hadde bare passa så greit om den lange kjolen funka. Jeg har nemlig litt gravidmage og den kjolen er litt romslig. Kjedelig å kjøpe ny kjole som må ha plass til magen Anonymous poster hash: a1eae...d95 1
Gjest Whitestripes Skrevet 18. mai 2014 #19 Skrevet 18. mai 2014 TS sin kjole ville ikke jeg brukt i bryllup, synes det liknet mest på en strandkjole eller noe man bare slenger på seg en varm sommerdag. Ikke bryllupskledd i mine øyne, men folk har jo litt forskjellig standard. Den inlovewith linket til, var veldig fin, og passer kjempegodt i et vår/sommerbryllup.
inlovewith Skrevet 18. mai 2014 #20 Skrevet 18. mai 2014 Så klart du kan gå med den! ☺️Anonymous poster hash: a1eae...d95 Da satser jeg på det! godt med en kjole som har plass til bollemagen min :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå