Gå til innhold

Har folk begynt å hamstre melk og fløte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste et innlegg på Facebook hvor flere har begynte å hamstre pga landbruksoppgjøret. Syns det blir for dumt jeg. Hamstrer du?

Anonymous poster hash: a941b...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, drikker ikke melk. Menneh, hvordan lagrer de det de hamstrer? :klo:

Husker mamma brukte å fryse melk av og til, og at det ikke var noe godt når det tinte..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hamstring er egoistisk

Anonymous poster hash: 3c056...8d4
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, drikker ikke melk. Menneh, hvordan lagrer de det de hamstrer? :klo:

Husker mamma brukte å fryse melk av og til, og at det ikke var noe godt når det tinte..

Drakk dere det? Fettet og vannet skiller seg jo når man fryser. Blir en hvitklump med masse grått vann rundt.

Anonymous poster hash: 4131f...4e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Drakk dere det? Fettet og vannet skiller seg jo når man fryser. Blir en hvitklump med masse grått vann rundt.

Melk som fryses må tines langsomt i kjøleskap, og egner seg best til matlaging ikke drikking.

Tror nok jeg kommer til å kjøpe et par liter ekstra melk hvis det blir streik. Drikker en del melk til daglig i familueb, men det kan vi klare oss uten. Men melk må man ha i hus, så da blir det et par liter i frysen.

Anonymous poster hash: 290e1...8a7

• Liker 2
Skrevet

Hamstring på varer med relativt kort holdbarhet er idiotisk.

Husker under forrige transportstreik hvor folk kjøpte ti, tjue og tredve kilo smør eller margarin hver, slik at vi var tomme for sånne varer allerede tre dager inn i den åtte dager lange streiken.

Selv eldre ektepar uten barn eller barnebarn hamstret bleier. Det syntes jeg var litt kleint.

Kakebunner forsvant også sporløst etter et par-tre dager. Hvem i all verden kjøper 25 kakebunner som har maks en måneds holdbarhet før de blir knallharde?

Og for ikke å snakke om alle kjøttvarene folk kjøpte inn og sikkert fryste ned. Det verste er at de samme folka kom tilbake etter transportstreiken var over og kjøpte MER kjøttvarer. Som om de ikke hadde nok i fryseren liksom...

Håper for all del at om det blir en transportstreik i år, at vi setter en maksgrense på alle varer. Folk kan ikke kjøpe inn varer som om de har planer om å gå under jorden i ti år, det er jo det som gjør at butikkene går tomme for alle mulige varer under sånne streiker. De ubrukelige hamstrerne som tenker først meg selv og så meg selv og så meg selv igjen...

• Liker 14
Skrevet

Jeg handler ikke inn noe ekstra og tenker at vi klarer oss.

:heks:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Melk som fryses må tines langsomt i kjøleskap, og egner seg best til matlaging ikke drikking.

Tror nok jeg kommer til å kjøpe et par liter ekstra melk hvis det blir streik. Drikker en del melk til daglig i familueb, men det kan vi klare oss uten. Men melk må man ha i hus, så da blir det et par liter i frysen.Anonymous poster hash: 290e1...8a7

Ja jeg vet. Men hun skrev at moren brukte å fryse melken og at det ikke var noe godt å drikke. Det jeg stusset over. Fryst melk er kjekt når man skal bake :)

Jeg sev kommer ikke til å hamstre. Er det egentlig varslet streik?

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Ser ingen grunn til det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Tekola
Skrevet

Hamstring gjør bare vondt verre, synes jeg. Så det skjer ikke her i huset.

Gjest Gjest
Skrevet

Hamstring på varer med relativt kort holdbarhet er idiotisk.

Husker under forrige transportstreik hvor folk kjøpte ti, tjue og tredve kilo smør eller margarin hver, slik at vi var tomme for sånne varer allerede tre dager inn i den åtte dager lange streiken.

Selv eldre ektepar uten barn eller barnebarn hamstret bleier. Det syntes jeg var litt kleint.

Kakebunner forsvant også sporløst etter et par-tre dager. Hvem i all verden kjøper 25 kakebunner som har maks en måneds holdbarhet før de blir knallharde?

Og for ikke å snakke om alle kjøttvarene folk kjøpte inn og sikkert fryste ned. Det verste er at de samme folka kom tilbake etter transportstreiken var over og kjøpte MER kjøttvarer. Som om de ikke hadde nok i fryseren liksom...

Håper for all del at om det blir en transportstreik i år, at vi setter en maksgrense på alle varer. Folk kan ikke kjøpe inn varer som om de har planer om å gå under jorden i ti år, det er jo det som gjør at butikkene går tomme for alle mulige varer under sånne streiker. De ubrukelige hamstrerne som tenker først meg selv og så meg selv og så meg selv igjen...

Hjelpes... Skulle de selge dem på svartebørs??

• Liker 3
Skrevet

Nei, har bare kjøpt inn en pakke smør og en boks fløte til helgens 17.mai kake, ser ikke vitsen med å hamstre, alle skal få ;)

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Åå. Trodde nå ikke det var nødvendig, men er det fordi bøndene tenker på å streike eller hva skjer?

Gjest Funky Punk
Skrevet (endret)

Skjønner ikke poenget med å hamstre.

Man klarer seg uansett, er jo ikke sånn at man kommer til å sulte ihjel (da hadde jeg forstått det)

Jeg bruker ofte meieriprodukter, men har ikke kjøpt inn noe mer enn hva jeg vanligvis gjør. Syns dog det er dårlig gjort om andre har hamstret såpass at jeg ikke får kjøpt en pakke med fløte til helgen da.

Endret av Funky Punk
Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg tror jeg klarer meg en stund uten melk gitt.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Skjønner ikke poenget med å hamstre.

Man klarer seg uansett, er jo ikke sånn at man kommer til å sulte ihjel (da hadde jeg forstått det)

Jeg bruker ofte meieriprodukter, men har ikke kjøpt inn noe mer enn hva jeg vanligvis gjør. Syns dog det er dårlig gjort om andre har hamstret såpass at jeg ikke får kjøpt en pakke med fløte til helgen da.

Pfft tror ikke det blir noe langvarig problem uansett

Skrevet

Hjelpes... Skulle de selge dem på svartebørs??

Nei, si det. Du aner ikke hvor sprø folk blir når avisene skriver "transportstreik" med krigstyper.

Gjest Hyssingen
Skrevet

Syns at skal de streike, så skal de streike helt og ikke kjøre møkk heller. Satan det stinker.

Men nei, hamstrer ikke. Tror nok jeg skal overleve.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Syns at skal de streike, så skal de streike helt og ikke kjøre møkk heller. Satan det stinker.

Men nei, hamstrer ikke. Tror nok jeg skal overleve.

Men taper ikke bøndene penger på all den melken de må kaste da???

Skrevet

Nei, jeg får klare meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...