Gå til innhold

Hva er deres bedømmelse av disse hunderasene?

Anbefalte innlegg

Gjest Reza08
Skrevet

Hvis du har noen erfaring eller kunnskap forøvrig med de hunderasene jeg ramser opp, ville det vært fint om dere kunne komme med en liten (gjerne mer omfattende) bedømmelse om disse. Synes hunder er et interessant tema.

1. Border Collie

2. Golden Retriver

3. Puddel (alle slags størrelser)

4. Boxer

5. Wheaten Terrier

6. Engelsk Setter

7. Irsk Setter

8. Sibirsk Husky

9. Cavalier King Charles Spaniel

10. Afghansk Mynde

11. Dvergschnauzer

12. Leonberger

13. Sankt Bernhardshund

14. Rottweiler

15. Berner Sennenhund

16. Bullmastiff

17. Bichon frise

18. Schaferhund

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du vil vite om rasene? :)

Jeg har en golden retriever. Det er en fin familiehund, men krever mye oppmerksomhet og mosjon. Trekk man også finner hos en puddel for eksempel, men en puddel har ikke den samme apetitten som det en retriever har.

Wheaten terrier og rottweiler har jeg ikke et godt forhold til, men det kan være at jeg har fått et uheldig inntrykk av de få w-terrierne ogrettweilerne jeg kjenner, så jeg skal ikke generalisere rasene på mitt tynne grunnlag.

Resten kjenner jeg lite til.

Anonymous poster hash: c8d57...487
Gjest Reza08
Skrevet

Hva er det du vil vite om rasene? :)

Jeg har en golden retriever. Det er en fin familiehund, men krever mye oppmerksomhet og mosjon. Trekk man også finner hos en puddel for eksempel, men en puddel har ikke den samme apetitten som det en retriever har.

Wheaten terrier og rottweiler har jeg ikke et godt forhold til, men det kan være at jeg har fått et uheldig inntrykk av de få w-terrierne ogrettweilerne jeg kjenner, så jeg skal ikke generalisere rasene på mitt tynne grunnlag.

Resten kjenner jeg lite til.

Anonymous poster hash: c8d57...487

Jeg vil gjerne vite hvordan hundene er generelt med tanke på både trim og stell, samt apetitt. Er også interessant med lynne og væremåte. Og om noen av rasene har noe til felles. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med Cavalier og Wheaten Terrier.

Cavalierene jeg har eid er verdens beste og mest koster hunder. De er ganske små og veldig glad i mat, men blir alltid med på en god tur i skogen. De er i tillegg temmelig enkle å trene og passer ypperlig for småbarnsfamilier.

Wheaten Terriern er også en veldig fin hund, men krevende og aktiv. Vår ble veeeeldig knyttet og beskyttende ovenfor oss, noe som førte til bla. seprasjonsangst. De er glupe hunder, men også veldig stae, noe som gjør at de ikke er så enkle å trene. Det resulterte dessverre med at vi måtte avlive vår unge hund etter en episode der han følte at han måtte forsvare oss. Jeg kjenner derimot en nydelig tipse av denne rasen også, som er verdens godeste. Pass på å velge en hund med godt gemytt, uansett rase.

Anonymous poster hash: 22206...dc5

AnonymBruker
Skrevet

Agha Reza skal du kjøpe deg hund?

Anonymous poster hash: f8a00...02e
Skrevet

Det er jo veldig stor forskjell på de hundene du ramser opp, både i forhold til lynne, størrelse, pels, mosjon, osv.

Rottweiler er kjempeflotte hunder, i de rette hender og med rett oppvekst, avl og trening. De er store hunder, og krever sitt i forhold til daglig mosjon og trening. Flotte familiehunder(dog bør man vel være obs på vokterinstinktet), såvel som en- og tomanns hund.

Pudler(spesielt konger) er undervurdert rase! Det er en flott rase som kan brukes til alt! Lydighet, agility, trekk, spor, kløv og selvsagt familehund. De krever også sitt i forhold til mosjon, men også i forhold til pelsstell.

Border Collie, settere og terriere er raser jeg ser på som for de spesielt "interesserte". Settere er jakthunder, og bør få lov å jakte og bruke instinktet og det de er avlet for! Border Collie er avlet for gjeting, og da bør de få gjøre det(event. så må man være klar over at det er en rase som krever mye, ikke i form av 3 timer tur på fjellet, men flere timer med hodetrening!)

Terriere er også hunder som generelt krever mye mosjon, da gjerne i pykisk form mer enn fysisk, og enkelte raser der krever og noe pelsstell.

Sibirsk Husky, i samme "boks" som settere og collier. De er store hunder, har mye pels(derav mye røyting før sommeren, og kan ha det veldig varmt på sommeren). Og de krever mye mosjon, men da mest i den fysiske formen, det er vel heller Få SH som du vil finne i lydighetsringen eller på agilitybanen, men uansett er jo hverdagslydigheten viktig å ha på plass(synes jeg)

enkelte SH er noe "aggressiv" ovenfor samme kjønn, men dette er jo veeeldig individuelt, og kommer mye an på trening og oppvekst.

Leonberger, Berner Sennen, st.bernard; store hunder med mye pels! De krever jo også sitt med tanke på mosjon, og bør få trene på det de er avlet for(el lignende oppgaver), men med store hunder som disse må man jo være klar over at de gjerne ikke lever like lenge som mindre hunder(gjennomsnittlig er vel kanskje 6-7 år, selv om man selvsagt har de som både blir 10-12 år og de som bare blir 3-4). De vokser også sent, og det må man tenke på når man får valpen i hus, og etterhvert som den vokser og man begynner med trening.

Schæferhund er også en rase som rottweiler, de krever mye arbeid, mye mosjon, men er flotte hunder(også for familier) i de rette hender:)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvis du har noen erfaring eller kunnskap forøvrig med de hunderasene jeg ramser opp, ville det vært fint om dere kunne komme med en liten (gjerne mer omfattende) bedømmelse om disse. Synes hunder er et interessant tema.

1. Border Collie

Høyenergirase som er veldig intelligent og som trenger noe å drive med, mentalt utfordrende oppgaver. Har inntrykk av at de ikke går så godt sammen med andre hunder f.eks. med tanke på leking (ikke i forhold til aggressivitet). Sikkert individuelle forskjeller der.

2. Golden Retriever

Trygg og god allrounder, men finnes veldig ulike linjer. Du har de tunge og bedagelige (huff), og så har du duracell-kaninene som minner mer om den opprinnelige golden. Husk på at dette er en jaktrase og bruksrase, selv om det i stor grad har blitt avlet vekk. Høyt på bitt-listene, men det skyldes nok at folk ikke behandler dem med samme respekt som f.eks. rottweiler.

Virker som en fantastisk rase (hvis de regnes som én) mtp helse og gemytt. Pelsen virker nok litt avskrekkende på mange, ellers tror jeg dette fort ville blitt en veldig populær rase. En rase jeg ofte foreslår for andre og som jeg gjerne skulle hatt selv, om jeg følte meg trygg på at jeg fikk holdt pelsen i sjakk (les: kortklipt).

4. Boxer

Synes ikke noe om ansiktsanatomien, kan umulig være sunt. Diverse helseplager er ganske utbredt.

5. Wheaten Terrier

Vet jeg lite om, men virker som en fin rase mtp helse og gemytt.

6. Engelsk Setter

7. Irsk Setter

Hyperaktive og vimsete (tok disse to rasene sammen). Burde bare brukes av jaktfolk, men kan også fungere for veldig aktive friluftsmennesker. Vet ikke hvordan den er å ha løs, men ser for meg at det er et sjansespill.

8. Sibirsk Husky

Voldsomt jaktinstinkt, kan i utgangspunktet ikke gå fritt. Trenger mye fysisk mosjon, ikke noe for mannen i gata.

En av de sykeste rasene vi har, styr langt unna. Bare trist.

10. Afghansk Mynde

Ingen kunnskap eller erfaring med denne. Synes ingenting om utseendet, men det handler jo om preferanser.

11. Dvergschnauzer

Vet for lite

12. Leonberger

Vet for lite

13. Sankt Bernhardshund

Vet i grunn lite, men inntrykk av skrantende helse.

14. Rottweiler

Sterk og krevende, kan være en håndfull om man ikke vet hva man driver med. Krever en tydelig leder, som ikke har noe med fysisk maktmisbruk å gjøre. Brukshund.

15. Berner Sennenhund

Virker som en flott familiehund, vet egentlig lite om denne.

16. Bullmastiff

Vet ingenting.

17. Bichon frise

Vet ingenting om denne. Litt pensjonisthund.

18. Schaferhund

Veldig mye dårlig avl, en jungel av dårlige oppdrettere. Mye helseplager og dårlig mentalitet. Men klarer man å orientere seg fram til gode hunder så er schäferhunden en flott og allsidig rase som kan brukes til mye forskjellig. Burde brukes til noe, ikke bare daffe rundt på halvtimesturer og ellers leve sofalivet.

Endret av Floskelfrosk
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Border Collie

En oppskrytt rase med mindre du har MYE tid til både fysisk og psykisk aktivitet. Jeg synes det er alt for mange border collier uten eiere som gir de nok mosjon, for eksempel den som beit flere barn og en syklist i Bergen for ikke så lenge siden. Hunden beit ikke aggressiv, men den forsøkte å gjete "flokken", noe en faktisk bare må anta at en understimulert gjeterhund med en idiot til eier kommer til å gjøre. Jeg er ikke en fan av hvor vanlig rasen er i forhold til hvor mye den krever. De har vel også ganske lang pels og vil ha heftige røyteperioder et par ganger i året.

2. Golden Retriver

Generelt veldig flotte hunder! Golden retrievere er middels store hunder som krever en del mosjon, både fysisk og psykisk, men ikke på langt nær like mye som en border collie. Retrieverne er lettlærte og lettrente, veldig lojale og snille hunder som passer godt med små barn, men de har en del pels og røyter deretter.

Ingen erfaring. Skal visst være allergivennlig.

4. Boxer

Ingen erfaring, men vet at hunder med flat nese, slik som boxere, mops og engelsk bulldog kan slite en del med pusten.

5. Wheaten Terrier

Ingen erfaring med terriere, vet kun at terriere har veldig stri pels som skal nappes, ikke klippes.

6. Engelsk Setter

Ikke kjøp deg en setter med mindre du driver aktivt med jakt, det er det eneste jeg har å si.

7. Irsk Setter

Se nr 6.

8. Sibirsk Husky

Ingen erfaring

NEI. Se dokumentaren Pedigree Dogs. Rasen er sykdomsbefengt som bare rakkern.

10. Afghansk Mynde

11. Dvergschnauzer

12. Leonberger

13. Sankt Bernhardshund

Utrolig flotte og vennlige hunder. Dessverre har store hunder mye større sjans for å utvikle hofteleddsdysplasi.

14. Rottweiler

15. Berner Sennenhund

Flotte og vennlige hunder, men krever en del mosjon og pelsstell. Store sjanser for å utvikle hofteleddsdysplasi. Dessuten, ikke kjøp en hund som kommer til å veie 50 kg med mindre dere kommer til å gå kurs i hverdagslydighet så du er helt sikker på at du har kontroll på hunden.

16. Bullmastiff

17. Bichon frise

Jeg har en 15 år gammel bichon frise, og det er utrolig fine hunder. De er generelt friske hunder med lite arvelige sykdommer, og er en veldig lettlært og snill rase. Min på 15 husker fortsatt "high five" og "rull rundt" selv om det er noe vi ikke gjør veldig ofte. De har dessuten mer "hår" enn pels, noe som innebærer at den ikke røyter. Det innebærer også at pelsen ikke er like vannavstøtende som hos andre hunder, og bør helst bruke et dekken når det regner mye. Pelsen er allergivennlig og luktfri. Det sies at de krever en del pelsstell, men jeg har ikke opplevd at pelsen floker seg noe spesielt, så jeg børster henne så og si aldri. Klipper pelsen selv.

Dersom man tenker at bichonen har mange av de kvalitetene man ønsker seg i en hund men kanskje vil ha en litt mer aktiv hund (de er moderat aktive, men går kanskje ikke på fjelltur i flere timer), anbefaler jeg Golden Retriever som er like vennlig men hakket mer aktiv.

18. Schaferhund

Ingen erfaring.

De hundene du har ramset opp har svært forskjellige bruksområder, jeg anbefaler deg heller å skrive hva du ønsker å bruke en hund til, og få anbefalinger deretter. Denne listen får meg til å tenke at du har ramset opp hunder du synes er fine, ikke ut etter hva slags kvaliteter de faktisk har.

Ellers har Animal Planet lagd miniserien Dogs 101 som jeg anbefaler. http://www.animalplanet.com/tv-shows/dogs-101/videos/dog-breeds-a-k.htm

Anonymous poster hash: d07c6...ff2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå skriver jeg ene og alene MINE erfaringer og mine inntrykk. Prøver å gjøre det litt kort og konsist. Håper ikke noen blir fornærmet. Kun mine oppfatninger.

1. Border Collie

Aktiv, krever mye. Smarte hunder som kan gjøre det godt innenfor lydighet og agility. Kan også bli grusomt destruktive og få problemer med nervøsitet (har møtt både og fra denne rasen).

2. Golden Retriver
Krever mer enn de ofte får, matvrak - herlige hunder ellers.

Jeg personlig liker ikke pudler. Syns de gneldrer, hopper og er uskikkelige. Dette gjelder selvfølgelig helt sikkert ikke alle og har sikkert mer med eierne å gjøre, men det er nå min erfaring. Har ikke møtt en eneste ok puddel.

4. Boxer
Skjønne hunder. Helseproblemer. Aktive.

5. Wheaten Terrier

???

6. Engelsk Setter

Slitsomme, krevende, masete.

7. Irsk Setter

Samme som engelsk.

8. Sibirsk Husky

Veldig krevende. Kan være veldig sta og egenrådige samt få en del destruktive atferder. Bjeffer mye når de er engasjerte. Jeg personlig liker disse veldig godt og har møtt mange gode eksemplarer, men også noen understimulerte som er mindre hyggelige. Kanonengasjerte trekkere.

Helseproblemer, helseproblemer, helseproblemer. Kosete. Gneldrete.

10. Afghansk Mynde

Søt (har bare møtt èn).

11. Dvergschnauzer

Gneldrete (har bare møtt èn).

12. Leonberger

Har en selv. Fantastiske hunder (selvføglelig inhabil her). Rolige, kosete, omgjengelige både med hunder og mennesker. Flinke til å gi beskjeder og være rettferdige mot andre hunder. Krever ikke mye, men elsker likevel aktivitet (en del er dessverre late og overfôret). Har inntrykk av at det har begynt å forekomme litt mentalitetsproblemer på enkelte linjer (nervøsitet/aggresjon). Jeg elsker min leo, og kommer alltid til å ha det for all fremtid. Elsker å bade!!!

13. Sankt Bernhardshund

Sikler. Ellers relativt lik som leonberger (selvfølgelig forskjeller også, men de kan minne ganske mye i lynne osv).

14. Rottweiler

Kjekke og gode hunder om de er hos rett eier. Feile eiere kan gå galt. God mentalitet om de er hos rett eier. Krevende.

15. Berner Sennenhund

Har hatt dette tidligere. Relativt lik leoen min, men hatet å bade. Kjempeskjønne hunder. Kan dog være litt mer masete (bjeffete) enn leonbergerne som er tilnærmet lydløse (de fleste).

16. Bullmastiff

Kjempeskjønne hunder. Ikke truffet så mange.

17. Bichon frise
Gneldrete (bare møtt noen få).

18. Schaferhund
Kan være alt fra helt fantastiske til helt grusomme. Litt det samme som rottiser, har med eieren å gjøre. Veldig krevende og kan bli veldig destruktive. Har større tilbøyelighet enn en del andre raser for å få problematferder og blir også mer ekstreme og vanskeligere å trenes bort fra dette. Ellers kjempegode brukshunder hos rett eier.

Anonymous poster hash: 3e714...f13
AnonymBruker
Skrevet

De hundene du har ramset opp har svært forskjellige bruksområder, jeg anbefaler deg heller å skrive hva du ønsker å bruke en hund til, og få anbefalinger deretter. Denne listen får meg til å tenke at du har ramset opp hunder du synes er fine, ikke ut etter hva slags kvaliteter de faktisk har.

Ellers har Animal Planet lagd miniserien Dogs 101 som jeg anbefaler. http://www.animalplanet.com/tv-shows/dogs-101/videos/dog-breeds-a-k.htm

Den der dogs 101 er en VITS. Bare tull.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om det er tanker på egen hund, så trur jeg du bør sette deg ned og tenke litt på hva du vil med hundeholdet ditt og hva du kan gi hunden. I tillegg til kunnskapsnivået ditt. Og hva du ønsker å bruke tid på av pelsstell og aktiviteter. Rasene som er listet opp er jo i flere ytterpunkter, fra hunder som ikke trenger pelsstell eksempel til hunder som krever mange timer med pelsstell.

Anonymous poster hash: d2547...ced
AnonymBruker
Skrevet

Den der dogs 101 er en VITS. Bare tull.

Synes det er en veldig lærerik serie jeg, spesielt siden de har med veterinærer som forteller om helsa til de forskjellige rasene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Border Collie:

Bestevenninnen min har en border collie og han er så klovn! Kjempe søt og tullete :laugh:

Kjenner til 2 stykker og begge liker å ligge på sofaen og kose, men de er veldig reserverte ovenfor fremmede. Den ene er jeg faktisk redd når jeg kommer på besøk for den knurrer, bjeffer og løper etter meg til den godtar at jeg er der. Etter det er det greit å kose haha

11. Dvergschnauzer

Bjeffete og de ser så sinte ut, vet det ikke har noe med rasen å gjøre egentlig.

17. Bichon frise

ååå elsker denne rasen! Koseklump, sosial, glad i alle mennesker, glad i andre dyr. trenger ikke så mange turer, alltid klar for å leke, elsker deg rett og slett <3 Men negative sider ved bichon frisen jeg kjenner: gneldrete, stikker av, sjalu, lett for å bli "babyen" din :P

18. Schaferhund

Kjenner bare en og den likte meg ikke :( ble angrepet.

Anonymous poster hash: 4c622...74a
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke all verdens om rasene, så skriver heller min erfaring med enkelthunder jeg har møtt innad rasene!

1. Border Collie
Snill, rolig, men trenger mosjon.

2. Golden Retriver

Matvrak! Tungt dyr, men lett å ha med å gjøre. Har sett helseplager hos denne rasen, tror det var HD og litt vaksineproblemer. Fin turkamerat.

7. Irsk Setter
Livlig, veldig snill og ivrig. Trenger mye mosjon! Bjeffer veldig høyt, utålmodig.

17. Bichon frise
Pensjonisthund, haha! Søte, men noen bjeffer mye.

18. Schaferhund
Med dårlige linjer, eller uvetig eier, er dette farlige hunder. Forsåvidt gjelder det jo alle raser, men jeg ble bitt som liten (under skolealder) i ansiktet, av en politischæfer. Husker det ikke selv, men tror ikke jeg gjorde noe med selve hunden. Altså relativt uprovosert angrep. Mye helseplager og dårlige linjer innen denne rasen. Synes de ser utrolig tøffe ut da, og kunne tenkt å lære meg nok til å kunne ha denne rasen som brukshund.

Anonymous poster hash: 6fc85...9e6
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en veldig lærerik serie jeg, spesielt siden de har med veterinærer som forteller om helsa til de forskjellige rasene.

For det første er det mange ting som er annerledes i Norge enn i USA (? eller hvor den er fra).

For det andre er mye av infoen regelrett feil.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en Bichon Frisee. Dette er verdens herligste rase! utrolig kosete og god. Min bichon er, tross størrelsen, ingen sofahund. Han krever mye mosjon, og vi er veldig aktive i hundeparker og i skogen. en tur rundt nabolaget holder IKKE. det magiske med denne rasen er at den ikke røyter! har hatt store røytehunder før, så jeg føler jeg lever i en drøm! krever noe pelsstell, men jeg klipper ned pelsen, så han får "være hund". for øvrig er han babyen til både meg og samboer. sover med oss i senga og ligger inntil oss i sofaen. gneldrer absolutt ikke!

anbefales!

Skrevet

Kort oppsummeringer fra mitt subjektive ståsted:

1. Border Collie

Hypre og intense. Lette å dressere, trenger MYE hodearbeid. En del nervøse individer i rasen.

2. Golden Retriver

Flott hund, kan være "vill og gal" som valp, blir som regel rolig og relativt sedat hvis man ikke holder de i form. Lett for å legge på seg. Relativt førermyk.

Lette i kroppen, spretne og glad hunder. Langt mer intelligente enn folk tenker over. Burde få leve aktive liv, men er i dag først og fremst selskapshunder. Du kan få så mye pelsstell du gidder (showklipp er ekstremt med jobb, kontinuerlig.)

4. Boxer

Hypre i kroppen, voldsomme og valpete hele livet.

5. Wheaten Terrier

En ganske grei terrier, ikke så sta som "de verste". Pelsarbeid må påberegnes. Liker rasen.

6. Engelsk Setter

7. Irsk Setter

Begge setterne er ganske like slik jeg ser de. Vimsehunder. Liker å bruke kroppen krever ikke så mye forhodet. Lukter mye.

8. Sibirsk Husky

Polarhunder. Krever mye fysisk aktivitet, ikke så mye for hodet, men de liker å få brukt det litt også. Vanskeligere å trene enn mye annet da man må være litt oppfinnsom i motiveringsstrategien. Røyter mye i to perioder, vår og høst. Ellers røyter de mindre enn en del andre raser. Kan ikke trenes (løpes med) i særlig mer enn 15C. Glade og enkle hunder med mye urinstinkter. Kunne sagt mye mye mer om denne rasen, da dette er "min" rase.

Fin selskapshund, dessverre veldig mye sykdom på rasen som er nok til at jeg hadde styrt langt unna. Er en del nervøse individer.

10. Afghansk Mynde

Mynder er for spesielt interessert, spesielt de østlige (som polarhunder forøvrig). Vanskelige å trene, egne og selvstendige. Men flotte dyr!

11. Dvergschnauzer

Blir som en terrier. Liker denne typen hunder veldig godt selv. Er litt sta og sære. Men herlige små hunder.

12. Leonberger

13. Sankt Bernhardshund

15. Berner Sennenhund

Tar disse under ett. Ikke at de er så veldig like, men like nok. Store hunder med mye pels. Sikler, spesielt St.Bernhard. Mer aktive enn mange tror.

14. Rottweiler

Hund som trenger en "jobb", mye kapasitet til brukssporter dersom man får et bra individ. Litt mye rart på rasen pga populæritetsavl

16. Bullmastiff

stor tung hund. Virker tung å jobbe med

17. Bichon frise

Ganske lik en dvergpuddel.

18. Schaferhund

Supre bikkjer når man får en som er frisk. Passe kjapp i refleksene, stødig nok til å tåle at folk gjør litt feil under opptreningen. Men mye rart både i kropp og gemytt. Dessverre en rase med store utfordringer som gjør at de å få et bra eksemplar er utfordrende.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg har erfaring med Golden og Wheaten terrier. Golden er stort sett en familievennlig og behagelig hund å ha i hus. Matvrak, sosiale, kan være veldig valpete hele livet, lettlærte og røyter temmelig mye. En grei hund for en førstegangs hundeeier, så sant man liker å være ute å gå tur og er villig til å bruke de to første årene på mye grunnleggende dressur.

Wheaten er den flotteste hunden jeg har hatt - ingen konkurranse - men det var dette individet. Ikke dermed sagt at alle er sånn. Den oppdretteren jeg kjøpte av, er utrolig dyktig, og det har mye å si. Min var ekstremt lettlært og arbeidsvillig, trygg, rolig, behagelig og tilpasningsdyktig. Mye pelsstell, og da mener jeg mye. Den skal for øvrig klippes, ikke nappes, som andre terriertyper.

Gjest Evans
Skrevet (endret)

Har erfaring med puddel. Har en stor puddel (tidligere kongepuddel) liggende ved føttene mine nå :)

Utrolig snill, lydig, smart og allergivennelig. Han trenger mye mosjon, men er samtidig en trøtt kar. Han sover/dormer det meste av dagen og sover seg gjennom natta. Han bjeffer så og si aldri. Selv om han er lydig er han litt sta, men ikke formye. Bare sta nok til å vise at han har egen vilje.

Vi klipper han helt kort over det hele, og jeg tror han liker det fremfor å se ut som en klovn :P

Viktigst av alt som jeg ikke fikk understreket nok er at han er tvers igjennom snill. Han er snill mot alle han møter og selv om han blir skremt eller får vondt gjør han aldri mine til å være sur.

Endret av Evans
Skrevet (endret)

*slett*

Endret av Howl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...