Gå til innhold

Skuffa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestevenninna mi fra barneskolen, ungdomsskolen og vgs kan ikke komme i bryllupet mitt. Hun har visst om dette i over ett år nå og var klar over at hun ble bedt. Hun har sagt ja hele tiden, men plutselig (en dag før fristen gikk ut) skal hun på ferie eller jobbe eller noe sånt.

:klø:

Er sååå skuffa, og som om det ikke var nok, av de 39 jeg inviterte fra min familie kommer bare 10... Samboerns familie stiller, alle 40!!

Uff... er så trist. Måtte bare få det ut.

:grine:

Men men, en venninne mindre...

Videoannonse
Annonse
Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

Skulle hun være forlover da?

:trøste:

Jaja, du klarer det!! Sant? Du får heller glede deg og være takknemlig for de som faktisk har takket ja og som kommer!! Ellers så er det jo en mulighet at bryllup ikke betyr like mye for din venninne som det gjør for deg...eller noe i den duren...

Mener du med dette: "Men men, en venninne mindre..." at du ikke vil være venninne med henne mere????

Skrevet
Skulle hun være forlover da?  

:trøste:  

Jaja, du klarer det!! Sant? Du får heller glede deg og være takknemlig for de som faktisk har takket ja og som kommer!! Ellers så er det jo en mulighet at bryllup ikke betyr like mye for din venninne som det gjør for deg...eller noe i den duren...  

Mener du med dette: "Men men, en venninne mindre..." at du ikke vil være venninne med henne mere????

Hun skulle ikke være forlover nei. Takk og lov for det. Er ikke første gang hun har skuffa meg, og på en måte var jeg ikke sjokkert da hun ga beskjed. MEN UTROLIG skuffa. Vil ikke ha sånne venninner nei...

Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

Men om denne så kaldte venninnen har skuffet deg så mye før så skjønner jeg ikke at du gidder å ofre henne en tanke! Da ville jeg heller tenkt som så at det er hennes tap!! Det er jo hun som går glipp av en stor ting i livet ditt.... Dessuten hvis hun ikke er en god vennine...da burde du heller glede deg til å dele dagen med de GODE venninnene dine og din kjære og familie selvsagt... Hvorfor kommer så få fra familien da? Bor de langt unna eller??

Skrevet
Men om denne så kaldte venninnen har skuffet deg så mye før så skjønner jeg ikke at du gidder å ofre henne en tanke! Da ville jeg heller tenkt som så at det er hennes tap!! Det er jo hun som går glipp av en stor ting i livet ditt.... Dessuten hvis hun ikke er en god vennine...da burde du heller glede deg til å dele dagen med de GODE venninnene dine og din kjære og familie selvsagt... Hvorfor kommer så få fra familien da? Bor de langt unna eller??

Ja jeg vet det. Men hun var likevel en veldig viktig person i livet mitt i 12 år, så det er naturlig at jeg ville gi henne en sjanse.

Jupp, skal virkelig KOSE meg med mine superflotte venner.

Bor på den andre kanten av landet ja, MEN samboerns familie flyr helt fra Østerriket og England og Tyskland, og jeg jobber i reiselivsbransjen så billige billetter hadde jeg klart å skaffe. Usj usj... Teite folk!! Glad familien til samboern er super :-)

Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

Der kommer riktig holdning frem ja!!!!! Kos deg med de som kommer og vil dele dagen med dere!!! Lykke til!!!! :blomst_opp:

Skrevet
Der kommer riktig holdning frem ja!!!!! Kos deg med de som kommer og vil dele dagen med dere!!! Lykke til!!!! :blomst_opp:

Takk skal du ha

:kose:

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at du er skuffet, Jandia. Det er vondt når de vi tror står oss nærmest, ikke vil dele det som for oss selv er viktige høydepunkter i tilværelsen. Men, som det blir sagt over her, så kan det være at venninnen din ikke synes bryllup generelt er så viktig? :roll:

Selv har jeg opplevd noe liknende ifm min 30-års dag. Jeg dro til hjembyen min og arrangerte fest for de nærmeste venninnene, dvs ca 8 personer var invitert. Da 2 ikke kunne komme pga forskjellige gode grunner, ble antallet til middag naturlig nok litt amputert - siden få var invitert i utgangspunktet (jeg har mange venninner, men de er spredd i ulike byer og land). Derfor ble jeg ekstra skuffet da en av de barndomsvenninnene som jeg har kjent lengst, ringte dagen før og kom med en teit unnskyldnig til at hun ikke kunne komme... Selv om hun var den første som ble invitert flere mnd tidligere og sa at hun helt sikkert kom, pluss at hun gledet seg veldig! :-x Det hører med til historien at hun året før kom med en like dårlig unnskyldning da jeg inviterte til bursdagsfest (mannen skulle på golfkurs! :o )

Resultatet av dette var at jeg brøt kontakten helt - var i utgangspunktet jeg som pleide å ta kontakt likevel. Dette er tre år siden og jeg savner henne ikke, prioriterer heller de som jeg har et gjensidig utbytte av å være venner med. Det er utrolig sjelden at jeg bevisst bryter med gode venninner, synes det er viktig å gi folk en sjanse til hvis noe skjærer seg. Men man merker jo hvis folk gjentatte ganger svikter...

Skrevet

Fikk melding fra henne i dag, spurte hvorfor hun ikke kunne komme, og fikk da til svar at det var den eneste uken hun hadde fri i sommer(?!!) :-(

Da kunne hun liksom ikke tatt turen bortom selskapet? Hun bor 5 min gange til kirka. :klø:

Kan vel trygt si at jeg kutter ut kontakten med henne fra nå...

Men når det er sagt så er det så godt at man har andre gode venninner som setter himmel og jord i bevegelse for å komme seg, og de bor på den andre kanten av landet. :klem2:

Skrevet

Hoeres ut som en daarlig unskyldning, synes jeg. Sikkert noe annet som ligger bak. Ja, ja, uansett, veldig kjipt gjort.

:klem:

Skrevet

En venninne av meg kom også med

"jobb"-unnskyldninga....Må si jeg ble skikkelig skuffa da hun sendte meg sms om dette...Det GÅR FAKTISK AN å bytte vakt... Men jeg sendte en sms tilbake om at "det hadde vært sååå koselig å ha akkurat henne der" (vi har jo vært venninner i masse masse år gjennom barndommen) Da skjønte hun kanskje at jeg setter veldig pris på henne, og skulle iallefall ordne så hun kunne bytte den vakta :) Hun tenkte vel ikke akkurat over hvor mye dette med bryllupet betyr for meg, siden hun aldri har planer om å stå hvit brud eller noe selv...

Skrevet

Dumme damen!

Jaja, ikke bry deg mer om henne, hun burde skamme seg litt. Trist med sånne venner, men det er ikke stort mer man kan gjøre da.

Catzy

Skrevet

Ja hun er dum og teit, men som forloveden min sier: hennes tap! :-)

:enig_animasjon:

Da er det godt når man får koselige meldinger fra gamle venninner som nesten ikke klarer sitte stille i påvente av bryllupet.

:hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...