Gå til innhold

Hvordan tau surre rundt kjøtt under steking?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg vil skjære en sprekk på langs i kyllingfilet og fylle med ost, pesto o.l. Men hvordan skal jeg feste den? I oppskriftene jeg har funnet skal man surre bacon rundt, men jeg liker ikke bacon, så vil heller bruke noe tau. Tauet må tåle bruning i stekepanna først, og så 20-30min i stekeovn på 200 grader.

Anonymous poster hash: 52f7b...357
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Troll. Alle liker bacon.

Anonymous poster hash: 9a00d...f23
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Troll. Alle liker bacon.

Nei, alle liker ikke bacon. Det er faktisk noe av det vondeste jeg vet om. ts

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Må du ha noe rundt da?

Jeg pleier noen ganger p bruke bacon, men når jeg ikke vil ha det så lar jeg den bare være som den er.

Skrevet

Du kjøper tau på vanlig matbutikk. Husker ikke hva det heter, men hos de matbutikkene jeg har kjøpt det i står det ved glapak, aluminiumsfolie og plastikkposer/stekeposer :)

AnonymBruker
Skrevet

Hyssing, men du kan jo bruke tannpirker til å holde den igjen og

Anonymous poster hash: b5ea2...c10
  • Liker 2
Skrevet

• Liker 1
Skrevet

du trenger ikke surre en kyllingfilet, det er bare å skjære en lomme i fileten, og fylle den med det du vil, og legge den i stekepanna. Går helt fint.

AnonymBruker
Skrevet

Troll. Alle liker bacon.

:fnise:

Anonymous poster hash: 8f06f...26d

Skrevet

Hei

Jeg vil skjære en sprekk på langs i kyllingfilet og fylle med ost, pesto o.l. Men hvordan skal jeg feste den? I oppskriftene jeg har funnet skal man surre bacon rundt, men jeg liker ikke bacon, så vil heller bruke noe tau. Tauet må tåle bruning i stekepanna først, og så 20-30min i stekeovn på 200 grader.

Hyssing. Bomullsgarn.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hei

TAU? Bruk et skikkelig hamptau, så går det nok bra :fnise:

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Til kyllinfilèt kan du lukke åpningen med en tannpirker eller to.

Case closed, bokstavelig talt ;)

Skrevet

Vær obs på at hyssing må være uvokset, og at tannpirkerne må være uten mentolsmak.

Sånn, case closed. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Vanlig husholdningshyssing brude gå.

• Liker 1
Skrevet

Og kutt ned på steketida eller temperaturen da. Bruning først og 30 min på 200 grader = knusktørr og trist kylling.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er verst av "hvordan tau?" og "hvem tau?". Og da kommer jo "tau" (???) i tillegg :laugh:

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er verst av "hvordan tau?" og "hvem tau?". Og da kommer jo "tau" (???) i tillegg :laugh:

Hvordan og hvem er feil, ja. Men hva er galt med "tau"?

AnonymBruker
Skrevet

Og kutt ned på steketida eller temperaturen da. Bruning først og 30 min på 200 grader = knusktørr og trist kylling.

Merkelig, jeg pleier alltid å ha kyllingfileten på 200 grader i 30 minutter. Alltid blitt skikkelig saftige.

Anonymous poster hash: c7caf...d74

Skrevet

Hvordan og hvem er feil, ja. Men hva er galt med "tau"?

Jeg ser på tau som noe mer kraftig enn tråd eller hyssing. Men nok om det :)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Merkelig, jeg pleier alltid å ha kyllingfileten på 200 grader i 30 minutter. Alltid blitt skikkelig saftige.

Anonymous poster hash: c7caf...d74

Er jo forskjell på ovner også.

I min ovn så ville kyllingen blitt så tørr at jeg ikke hadde klart å svelge den :fnise:

På 200 grader så kan jeg ha en kyllingfilet i ovnen i max 20 minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...