AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Jeg lurer på hvordan andre gjør det med de voksnes bursdager når man er skilt: Hvem kjøper gave fra barna til foreldrene? Kjøper faren gave fra barna til moren og moren fra barna til faren? Anonymous poster hash: 1ca99...658
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Vi gjør det i hvertfall sånn. Barna er for små til å ordne det selv, men store nok til å forstå at de vil gi gave .Anonymous poster hash: feb75...7ad
Mistymya Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Ville kanskje gitt barnet penger til å kjøpe noe selv, om de var gamle nok. Eller oppfordret dem til å lage noe... Ellers er det kanskje noe de kan gjøre Med besteforeldre?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Vi gjør det også sånn. Ikke noe dyrt, bare så de har noe å gi. Sist fikk de velge selv og det var stor stasAnonymous poster hash: a275f...431
Gjest BettyBoop Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Jeg lurer på hvordan andre gjør det med de voksnes bursdager når man er skilt: Hvem kjøper gave fra barna til foreldrene? Kjøper faren gave fra barna til moren og moren fra barna til faren? Anonymous poster hash: 1ca99...658 hvorfor skal man kjøpe gaver for barna som er for små til å kjøpe gaver? Barn er kreative. De kan lage gaver på formingstimene på skolen. Er jo bare sjarmerende å få det fra små barn. Man kjøper jo ikke nyttegaver om de skal være fra barna gjør man vel? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 hvorfor skal man kjøpe gaver for barna som er for små til å kjøpe gaver? Barn er kreative. De kan lage gaver på formingstimene på skolen. Er jo bare sjarmerende å få det fra små barn. Man kjøper jo ikke nyttegaver om de skal være fra barna gjør man vel? Mine barn er ganske store (slutten av barneskolen) og prosjektene på skolen egner seg ikke alltid som gaver. Men de er heller ikke store nok til å dra og kjøpe gaver selv. TS Anonymous poster hash: 1ca99...658
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Når barna var umyndige gjorde vi det, på begge sider. Nå velger de det selv. Anonymous poster hash: 87bcd...1f1
Gjest BettyBoop Skrevet 13. mai 2014 #9 Skrevet 13. mai 2014 Mine barn er ganske store (slutten av barneskolen) og prosjektene på skolen egner seg ikke alltid som gaver. Men de er heller ikke store nok til å dra og kjøpe gaver selv. TS Anonymous poster hash: 1ca99...658 Å. sorry. så for meg småbarn jeg når jeg leste tråden. Men uansett. Tenker besteforeldre kan være med på å kjøpe gave fra barna. Føler det blir litt feil om eksen skal gjøre det
Kong Skrevet 13. mai 2014 #10 Skrevet 13. mai 2014 Når det er snakk om små barn er det vel mest for barnets skyld at de gir gaver til foreldre. Dvs det er vel naturlig for deg å hjelpe barna med dette selv om du og pappaen er skilt, da forventningene til gaven er lik null? Jeg husker hvor morsomt det var å gi gaver til pappa når jeg var liten, selv om gaven ofte var pappas egne militærmedaljer eller noe annet jeg fant i skuffen hans.. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 13. mai 2014 #11 Skrevet 13. mai 2014 Når det er snakk om små barn er det vel mest for barnets skyld at de gir gaver til foreldre. Dvs det er vel naturlig for deg å hjelpe barna med dette selv om du og pappaen er skilt, da forventningene til gaven er lik null? Jeg husker hvor morsomt det var å gi gaver til pappa når jeg var liten, selv om gaven ofte var pappas egne militærmedaljer eller noe annet jeg fant i skuffen hans.. Det er jo en ide... Neida
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #12 Skrevet 13. mai 2014 Siden eldste begynte i andreklasse har de kjøpt gave selv. De har fått litt penger av meg, og deretter funnet gave i butikken og betalt den selv. Dette både til jul og bursdag, og de gangene de har vært der på farsdag. De elsker å gi gaver, kjøpe dem og pakke dem inn. De gir oftest noe hjemmelaget ved siden av. De får også penger for å kjøpe gaver til sine besteforeldre på farssiden samt sin nye lillesøster. Den tiden faren hadde samboer fikk se også for å gi henne gave, men jeg tror de kun gjorde det en gang. Gave til meg er det min mor som har ordnet med dem før jul og bursdag :-) Anonymous poster hash: 975c5...836
malifika Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Barnet kjøper, jeg betaler (innen rimelighetens grenser).
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 Jeg hjelper barnet med å kjøpe gave til far, men far hjelper ikke barnet med å kjøpe gave til meg. Eller hun der stemora har vært med på den handelen noen ganger da.Anonymous poster hash: d06c6...97a
GørilB Skrevet 14. mai 2014 #15 Skrevet 14. mai 2014 Barnet gir ting h*n har laget selv. Dette gjelder begge veier.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #16 Skrevet 14. mai 2014 Mine barn er ganske store (slutten av barneskolen) og prosjektene på skolen egner seg ikke alltid som gaver. Men de er heller ikke store nok til å dra og kjøpe gaver selv. TS Anonymous poster hash: 1ca99...658 slutten av barneskolen? Klart de er gamle nok til å kjøpe en gave selv da.. Har selv barn på slutten av barneskolen, og det er ingen problem. Jeg kjøper julegave fra de til pappan, men ikke bursdag. Han kjøper ikke noe til meg fra de heller. Han var uansett ikke flink å kjøpe gaver da vi var sammen heller. Så hvorfor starte nå? Anonymous poster hash: ced5d...216 1
KaDust Skrevet 14. mai 2014 #17 Skrevet 14. mai 2014 Mine foreldre gjorde det slik når jeg var liten hvertfall.
Missy1 Skrevet 14. mai 2014 #18 Skrevet 14. mai 2014 Mine barn er ganske store (slutten av barneskolen) og prosjektene på skolen egner seg ikke alltid som gaver. Men de er heller ikke store nok til å dra og kjøpe gaver selv. TS Anonymous poster hash: 1ca99...658 Slutten av barneskolen? De er vel gamle nok til å få en liten slant og velge ut noe til faren sin i butikken? Da har jo barnet en tanke bak gaven og det er jo det som betyr noe 1
Gjest Riskjeks Skrevet 14. mai 2014 #19 Skrevet 14. mai 2014 (endret) Vi gjør ikke det. Er ikke vant med at barn skal kjøpe bursdagsgaver til foreldrene sine, og synes i alle fall det er unaturlig at eksmenn skal kjøpe gaver til ekskoner (og omvendt) "fra" barna. Merkelig praksis. Barna begynner vel å lage/kjøpe gaver selv når de blir gamle nok. Og er voksne mennesker virkelig så opptatte av bursdager? Endret 14. mai 2014 av Riskjeks 1
Sophie-Ann Skrevet 14. mai 2014 #20 Skrevet 14. mai 2014 Her hverken får jeg eller gir jeg gaver på vegne av barna. De lager selv på skolen/bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå