AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Jeg må bare få ut litt frustrasjon. Samboeren har noen ganger fri i flere dager og da snur døgnrytmen helt opp ned. Han spør meg derfor om å vekke han til et spesielt tidspunkt, og jeg sier "såklart kjære kan jeg det". Men jeg får han ikke opp! Jeg lager mat til han og han spiser, men han sovner rett etter å ha spist. *Fail*. Jeg prøver å snakke med han, lage lyder, få hans oppmerksomhet, men da ber han meg om å holde kjeft før han sovner, igjen. *Fail*. Jeg prøver å kysse, stryke, være kjærlig og ikke-irriterende, men han blir irritert eller ikke reagerer i det hele tatt. *Fail*. Jeg sier at han må stå opp, og han sier "jeg skal sove litt lengre" eller så gir han lite lyd fra seg og bare sovner. Atter en gang *fail*. Jeg rister han, men da blir han irritert. *Fail*. Og når han endelig klarer å våkne litt til og spør hva klokka er (og da er det jo seint), blir han sur på meg fordi jeg ikke klarte å vekke han. Hjelpes, jeg prøver jo alt! Jeg blir så frustrert. Så sier han: "Jeg klarer alltid å vekke deg, uansett", og "jeg gir meg heller aldri". Kanskje fordi jeg er enklere å få opp? Jeg prøver jo å vekke han, men hvor lenge skal jeg holde på før han endelig står opp? Det går jo timesvis! Ah, okei, nå føler jeg meg litt bedre. Anonymous poster hash: d3279...20b 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Lev ditt liv som du ville gjort en hvilken dag som helst og la han sove over jobb, avtaler og hva det måtte være. Det er jo ikke ditt problem. Det er nok det eneste han lærer av....Anonymous poster hash: d3107...133 14
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Kast et glass vann over han, når han sover. Om han blir sur så er det hans eget problem. Han ber deg jo om å vekke han. Anonymous poster hash: 9219a...a77 5
Gjest BettyBoop Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Er hans problem. Om han ber deg om å vekke han og det er galt og at det og er galt å la han sove når han er sur og ber det om å la han være, så kan han bare ha det så godt. Om han vil du skal vekke han tidlig så får han tvinge seg opp når han så absolutt er så redd for å sove for lenge. Evt fr han begynne med vekkerklokke. Du er ikke moren hans. Du har ikke ansvar for at han skal stå opp.
Timza Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 Herregud. Dump han! De tre vellkjente ordene ja? Det å være hard å vekke kan da umulig være dumpegrunn hvis han er fantastisk på de andre områdene. 3
Gjest brutal_mann Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Du får si til ham at om han vil stå opp så får han klare å få det til selv. Samtidig så bruker du helgen til de du ønsker. Etter hvert vil han lære seg at for å få så må han ta ansvar, voksne mannen... 5
Gjest BettyBoop Skrevet 13. mai 2014 #9 Skrevet 13. mai 2014 Du får si til ham at om han vil stå opp så får han klare å få det til selv. Samtidig så bruker du helgen til de du ønsker. Etter hvert vil han lære seg at for å få så må han ta ansvar, voksne mannen... Blir oppgitt av voksne menn som forventer at dama skal ha en morsrolle ovenfor dem.. 6
Gjest Tris Skrevet 13. mai 2014 #10 Skrevet 13. mai 2014 De tre vellkjente ordene ja? Det å være hard å vekke kan da umulig være dumpegrunn hvis han er fantastisk på de andre områdene. Klart det Hvorfor ber han henne om å vekke han for så å oppføre seg helt dust når han innser at han selv har rotet vekk tiden på å slumre istedenfor å hoppe opp og ut av sengen når hun faktisk vekket han første gangen? Jeg kjenner til slike skjønner du, og erfaringen viser at de er ikke mye å samle på.. Derfor. Beklager om du syns det høres hardt ut, men jeg har en masse erfaring bak grunnen til at jeg bruker de tre ordene. Take it, or leave it.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #11 Skrevet 13. mai 2014 Ville prøvd å vekke ham en gang, deretter satt på vekkerklokke til om 5-6 minutter, med en skikkelig høylytt, plagsom alarm, og lagt den såpass langt unna at han må opp av senga for å slå den av. Legger han seg og sovner igjen etter det, så er det hans problem. Anonymous poster hash: 2a262...501 2
bippo Skrevet 13. mai 2014 #12 Skrevet 13. mai 2014 Kjøp et sånt horn som man bruker på fotballkamper og sånn. Da våkner han nok. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #13 Skrevet 13. mai 2014 Eks kjæresten min i et nøtteskall. Sikker på det ikke er han du har kapret? Det irriterte meg så grenseløst. Blir irritert bare av å tenke på det Anonymous poster hash: cacea...b47 1
Støvkornet Skrevet 13. mai 2014 #14 Skrevet 13. mai 2014 Ville prøvd å vekke ham en gang, deretter satt på vekkerklokke til om 5-6 minutter, med en skikkelig høylytt, plagsom alarm, og lagt den såpass langt unna at han må opp av senga for å slå den av. Legger han seg og sovner igjen etter det, så er det hans problem.Anonymous poster hash: 2a262...501 Slik gjør jeg med samboeren min. Mest plagsomme alarmtonen og mange meter unna senga. 4-5 alarmer. Funker hver gang! Du burde prøve det, TS!
Timza Skrevet 13. mai 2014 #15 Skrevet 13. mai 2014 Klart det Hvorfor ber han henne om å vekke han for så å oppføre seg helt dust når han innser at han selv har rotet vekk tiden på å slumre istedenfor å hoppe opp og ut av sengen når hun faktisk vekket han første gangen? Jeg kjenner til slike skjønner du, og erfaringen viser at de er ikke mye å samle på.. Derfor. Beklager om du syns det høres hardt ut, men jeg har en masse erfaring bak grunnen til at jeg bruker de tre ordene. Take it, or leave it. Hvis hans eneste problem er at han er helt potetsekk når han sover og sover ekstremt tungt, så vil jeg da si at dama ikke har det så gærnt. Det å dumpe et individ pga et annet individ var dust er jo også en ganske merkelig tradisjon syns jeg. Da putter du jo ganske mange folk i samme bås kun pga en annen fyr har driti seg ut. Men du kan jo ha rett, vi aner jo ikke noe om denne karen forutenom at han sover tungt og er ekstremt vanskelig å vekke. 2
Harlekin Skrevet 13. mai 2014 #16 Skrevet 13. mai 2014 Hehe, min samboer kan være sånn. Han sover ekstremt tungt og er vanskelig å vekke, jeg prøver flere ganger. Og han har faktisk prestert å bli SUR fordi jeg ikke vekket ham! Men etter et par ganger, informerte jeg ham om at jeg kom til å prøve en gang eller to, hvis han ikke sto opp da, fikk han seile sin egen sjø, jeg kom ikke til å stå der og ta imot kjeft fordi han ikke kommer seg opp. Han har heldigvis skjerpet seg siden da, sover like tungt, men er inforstått med at det er hans ansvar å komme seg opp, og at jeg gjør ham en tjeneste ved å vekke ham. 2
Gjest Tris Skrevet 13. mai 2014 #17 Skrevet 13. mai 2014 Hvis hans eneste problem er at han er helt potetsekk når han sover og sover ekstremt tungt, så vil jeg da si at dama ikke har det så gærnt. Det å dumpe et individ pga et annet individ var dust er jo også en ganske merkelig tradisjon syns jeg. Da putter du jo ganske mange folk i samme bås kun pga en annen fyr har driti seg ut. Men du kan jo ha rett, vi aner jo ikke noe om denne karen forutenom at han sover tungt og er ekstremt vanskelig å vekke. Tror du at ts, sitter der og venter på at jeg skal si dump han, og ikke greier å tenke litt selv? Det tror ikke jeg.
Gjest BettyBoop Skrevet 13. mai 2014 #18 Skrevet 13. mai 2014 Hvis hans eneste problem er at han er helt potetsekk når han sover og sover ekstremt tungt, så vil jeg da si at dama ikke har det så gærnt. Det å dumpe et individ pga et annet individ var dust er jo også en ganske merkelig tradisjon syns jeg. Da putter du jo ganske mange folk i samme bås kun pga en annen fyr har driti seg ut. Men du kan jo ha rett, vi aner jo ikke noe om denne karen forutenom at han sover tungt og er ekstremt vanskelig å vekke. Er kanskje overdrevent å si dump, men det virker som at fyren blir sur for dette gjentatte ganger og da er det frustrerende
Pinto2013 Skrevet 13. mai 2014 #19 Skrevet 13. mai 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være din oppgave å sørge for at han ikke sover bort dagen? Ikke for å være kjip, men dette virker som et dårlig tegn. Når han attpåtil blir sur på deg uansett hvordan du går fram, så virker han ikke særlig voksen eller ansvarlig. Jeg har også en samboer som er trøtt om morran, så jeg prøver å hjelpe han å våkne litt noen ganger, men hadde han vist noe som helst tegn til sure miner eller antydet at det var mitt ansvar hadde han fått stått opp uten meg i fremtiden! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #20 Skrevet 13. mai 2014 Han er stor gutt nå og du er ikke mora hans!Det er hans oppgave å våkne og stå opp når han er så vanskelig som det. Si nei, forklar han tydelig hvorfor du ikke vil det og gjennomfør neste gang. Anonymous poster hash: 8d3f1...a63 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå