Gå til innhold

Hund og gulvvask!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to hunder og en katt og ja det vises på gulvet. Jeg vasker det minst en gang i uken, noe som er greit nok. Men det er alltid så seigt/klissete. Har prøvd og vaske med såpe vann, jiff spray og kun vann, men jeg får ikke bort det klissete. Jeg ser ingen ting på gulvet heller.

Noen andre me dyr som har dette problemet? Hva gjør dere? Har vurdert salmiakk vann, men det er vel ikke så bra når dyra skal gå på det?

Anonymous poster hash: 0f8f8...400

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Hva slags gulv har dere? Tre? Linoleum? Fliser? Parkett?

Litt salmiakk i grønnsåpevann er jo med på å løse opp fett og lignende, vet ikke om det kan hjelpe? Hva vasker du med? Mopp? God gammeldags gulvklut? Mikrofiber-et-eller-annet?

AnonymBruker
Skrevet

Vi har laminat gulv. Jeg vasker med jiff mikrofiber moppen. Ja kanskje salmiakk og grønnsåpe blanding kan være en løsning.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også to hunder og en katt og jeg vasker golvet ( med mikrofibermopp og vann) stort sett hver dag. Kanskje jeg hopper over en dag, men aldri mer. Orker ikke tanken på skitne golv.

Anonymous poster hash: 21fa1...b76

AnonymBruker
Skrevet

Støvsuge gjør jeg hver dag, så sånn skittent er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Støvsuger hver dag, vasker med grønnsåpe to til tre ganger i uken. Ikke klissete på gulvet. Tørker over med et håndkle festet på en langkost for å få med siste møkka. Har bare en hund, men unger og gubbe som ikke allrid tar av seg skoa

Anonymous poster hash: 2da8e...e58

Skrevet

Jeg har en genial blanding som fjerner ALT!

Ta en spray flaske, hiv nedi grønnsåpe, jif kjøkkenspray og litt klor. Også fyller du opp med vann! Funker som gull he i hus! :P

AnonymBruker
Skrevet

Klor ødelegger og bleker.

Salmiakk matter ned.

Grønnsåpe legger igjen en fetthinne og skal kun brukes på bart treverk.

Jeg hadde brukt syntetisk vaskemiddel som Ajax, Jif. Er det seigt så må du nok ned på kne med en mikrofiberklut.

Anonymous poster hash: 05e96...a9c

Skrevet

Klor har ikke ødelagt eller bleket noe som helst her.

AnonymBruker
Skrevet

salmiakk og klor er virkelig ikke noe særlig å bruke om du har hund eller små barn som bruker mye tid på gulvet.

Anonymous poster hash: dd118...9c6
Skrevet

Jeg vasker gulvene hver dag og bruker Jiff sine ferdig-våt-mopper i boks. De funker som bare det når jeg vasker hver dag. Har hvite gulv så skitten viser veldig fort ... trenger jeg mer fukt så sprayer jeg på litt av Jiff sin Mopp-spray.

De er klart dyrere enn andre løsninger, men akk så mye enklere. Jeg betaler gladelig litt for at det skal være raskt å feie over gulvene daglig. Det er uansett langt billigere enn å ha vaskehjelp en dag i uken og jeg slipper å trø på skitne gulv. Her holder det ikke å vaske en gang i uken - da hadde jeg klikket :fnise:

Skrevet

Det holder ikke å støvsuge eller tørrmoppe når man har dyr i hus nei. Da må det vaskes! Selv bruker jeg godt varmt vann med en dæsj Zalo i. Vasker med god fuktig mikrofibermopp, og går over 2 ganger. Har bad og gang med fliser, to soverom med lakkerte tregulv og parkett på stua. Jeg bruker det samme overalt, men er litt forsiktig med vann på parketten da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker gulvene hver dag og bruker Jiff sine ferdig-våt-mopper i boks. De funker som bare det når jeg vasker hver dag. Har hvite gulv så skitten viser veldig fort ... trenger jeg mer fukt så sprayer jeg på litt av Jiff sin Mopp-spray.

De er klart dyrere enn andre løsninger, men akk så mye enklere. Jeg betaler gladelig litt for at det skal være raskt å feie over gulvene daglig. Det er uansett langt billigere enn å ha vaskehjelp en dag i uken og jeg slipper å trø på skitne gulv. Her holder det ikke å vaske en gang i uken - da hadde jeg klikket :fnise:

Hmm det er dette jeg også har brukt mye.. Fortsatt seigt :( må nok kaste hundene ut en dag og prøve salmiakk. Og så gå over med vann og grønnsåpe etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være klissete pga pungmerker? Jeg passet en hannhund, og så at det rant noe kliss fra tissen hans på gulvet mitt. Måtte skrubbe for å få det vekk. Lurer på hva klisset var? Ikke tiss, var noe hvitt og klissete. Gikk vekk det, brukte en såpe fra rema, billigmerke. Gul flaske som lukter sitron.

Anonymous poster hash: 812d1...ecf
AnonymBruker
Skrevet

Bruk sitron og eddik. Bland det ut i vann. Vi bruker det på laminat og grønnsåpe på parkett. Sitronajax til flis

Anonymous poster hash: 37337...4dd

Skrevet

Kan det være klissete pga pungmerker? Jeg passet en hannhund, og så at det rant noe kliss fra tissen hans på gulvet mitt. Måtte skrubbe for å få det vekk. Lurer på hva klisset var? Ikke tiss, var noe hvitt og klissete. Gikk vekk det, brukte en såpe fra rema, billigmerke. Gul flaske som lukter sitron.

Det er noe utflodgreier som er vanlig hos hannhunder, skikkelig herk! Ligger på alle fire med spray og klut og fjerner rundt 100 merker innimellom. Yuuuck :(

Ellers vaskes gulvet hver dag, blir helt forferdelig skittent og ekkelt ellers!

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe utflodgreier som er vanlig hos hannhunder, skikkelig herk! Ligger på alle fire med spray og klut og fjerner rundt 100 merker innimellom. Yuuuck :(

Ææææsj, nasty! Er det samme greia med tisper? Bortsett fra når de har løpetid da.

AnonymBruker
Skrevet

Er nok ikke det, har ikke hannhund. Mistenker at det kan være fotsvette...

Gjest Hyssingen
Skrevet (endret)

Det er forhudskatarr, superlett å bli kvitt med forhudsrens.

Endret av uAnonymbruker
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker med grønnsåpe eller ajax og vi har ikke noe kliss. :)

Anonymous poster hash: c8168...b0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...