Gjest devy79 Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Jeg skal til England for en langhelg nå i mai, og skal leie bil og ta en liten "roadtrip". Utgangspunktet er ca London, og det står mellom å dra ned til Cornwall - eller å ta en tur over til Wales. Har lyst til begge deler, men det rekker vi nok ikke :/ Noen som har noen tips, anbefalinger, etc etc? Har aldri vært i England utenom kun på Heathrow, så jeg er litt i det blå!
Gjest Anastasia Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Det er veldig fint i området rundt Bristol/Bath! Veldig pent Det er også fint nede i Brighton og langs kysten i sør. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Ikke mye tid på en langhelg Jeg ville faktisk enten dratt til London eller Cornwall/Bath. Når det er så knapt med tid er det for mye å dra inn på en tur. Så får dere dra til neste destinasjon en annen gang. Bath og Cornwall er veldig fine steder. Sammen med Oxford er det blant de få byene jeg er glad i utenom London. Anonymous poster hash: 00a9e...e03
missdior Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 JEg beundrer deg for at du tør å leie bil! Ellers er jo Brighton veldig fint, ser iallefall sånn ut
Gjest Tigress Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Ikkje dra så langt som Cornwall - det er kjempefint i området Bath/Bristol, evt. Somerset. I Sør-Wales er det flott i Brecon Beacons, men det tek nok rundt tre timar å køyre dit. Det tek halvannan time å køyre til Bristol, stop gjerne i Bath og Oxford på vegen. Woodstock og Blenheim Palace er den vegen, verdt ein stopp. men Bristol og Bath er veldig fine byar.
Kjetil E Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Jeg skal til England for en langhelg nå i mai, og skal leie bil og ta en liten "roadtrip". Utgangspunktet er ca London, og det står mellom å dra ned til Cornwall - eller å ta en tur over til Wales. Har lyst til begge deler, men det rekker vi nok ikke :/ Noen som har noen tips, anbefalinger, etc etc? Har aldri vært i England utenom kun på Heathrow, så jeg er litt i det blå! Styr unna London med bil ihvertfall. Cornvall er flott (Penzanse er min favorittby i England) men er alt for langt å kjøre på en langhelg. Vil slå et slag for East Anglia (Området nordøst for London). Ipswich, Norwich, Harwich og den store havbukten The Wash. Kan og kombineres med en tur til Cambrigde som er en fantastisk by. East Anglia er vel regnet som Englands tynnest befolkede område, men med et par forholdsvis store byer i Ipswich og Norwich. Men ellers mye landsbygd og koslige småbyer. Og også kystsamfunn.
Gjest devy79 Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Tusen takk for noen konstruktive tilbakemeldinger, folkens. Er litt vanskelig å beregne når man aldri har vært i landet, så fint at det er noen med litt mer peiling enn jeg her inne! Det høres ut som Cornwall kanskje blir litt langt da m.a.o..? Har bare alltid hatt lyst til å dra dit, men vil ikke ta meg vann over hodet i tilfelle det blir skuffende. Men tar definitivt med tipsene jeg har fått her til etterretning Missdior: Hehe, takk for det, jeg er spnt, men det går nok bra! (håper jeg)
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Cornwall er altfor langt for en langhelg. Selv synes jeg en langhelg er passelig for London alene. Jeg støtter forslaget om Bristol og Bath, eventuelt Oxford på veien. Det er ikke mye du får sett på to dager i disse byene, men kan til nød gå an. Anonymous poster hash: e3f7c...221
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå