Gå til innhold

Hvilken mat husker dere fra nittitallet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tror ikke det finnes noe menneske på jord som har spist så mye halvfabrikata spagetti+kjøttdeig+saus på glass.

Så husker jeg Nils og Trine potetgullet! (Nils og Trine fra Mot i Brøstet)

Ja, og det kylling-potetgullet! Som liksom skulle ligne på kyllingklubber og pommes frittes.

Ja, og det kylling-potetgullet! Som liksom skulle ligne på kyllingklubber og pommes frittes.

Jeg tror det fortsatt finnes! Om ikke annet så spiste jeg det for max 5 år siden eller noe! Men det er DØDSGODT!

Annonse

En firkanta sjokoladekake fra butikken som var med appelsinfyll inni. Den finnes i lys-kake-kiwi-variant enda, men appelsinvarianten er borte :(

Også var det en sånn rund sjokoladekake med lys og mørk sjokoladetrekk på toppen. Lurer på om den het noe med toffiee eller noe sånt.

De savner jeg egentlig.

En firkanta sjokoladekake fra butikken som var med appelsinfyll inni. Den finnes i lys-kake-kiwi-variant enda, men appelsinvarianten er borte :(

Også var det en sånn rund sjokoladekake med lys og mørk sjokoladetrekk på toppen. Lurer på om den het noe med toffiee eller noe sånt.

De savner jeg egentlig.

Haha den kaka der hadde vi ofte, bare i kiwi varianten. Jeg minnes at jeg likte den, men har ikke spist det på årevis.

Det minner meg på at vi ofte hadde butikk- fyrstekake, jaffa kjeks og maryland cookies liggende i skapet.

Annonse
AnonymBruker

Det er veldig lite mat som definerer nittitallet på samme måte som hermetikk = 50--60-tallet (før kjøleskap og fryseboks ble allemannseie) eller frysetørret posemat = 70-80-tallet (lettvint og raskt for husstander hvor begge foreldrene jobbet). På 90-tallet var halv- og helfabrikata forlengst blitt vanlig, men det var nok like vanlig å lage mat fra bunnen. Jeg gjorde det, og laget mye asiatisk mat. Denne tråden virker mer som en "hva slags mat husker du fra oppveksten din"-tråd, nesten alt som er nevnt ble introdusert på markedet lenge før 90-tallet og nesten alt finnes fortsatt i butikkene og dagens barn kommer til å poste om mange av de samme tingene i "hva slags mat husker dere fra 10-tallet"-tråder om 20 år.

Kyllingpotetgullet finnes også ennå!

Anonymous poster hash: 9c14d...26f

Vi hadde mye av det andre nevner her! Fiskeboller i karrisaus, fiskepinner, fiskegrateng, gryteretter fra toro (grøss), hjemmelagd pizza med et hav av fyll. Kjøttdeigsausen var gjerne blandet ut med toro brun saus.., spagetti rimini, Hold-it var kosemat :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...