Gå til innhold

Hvilken mat husker dere fra nittitallet?

Anbefalte innlegg

Gjest Anastasia
Skrevet

Big One Original

Raclette

Taco

Gryteretter - spesielt Toro

Kylling - ofte grilla kylling med pommes frites

Kjøttkaker!

Sodd

Brødskiver med hapå eller nugatti - yuck, så søtt, fatter ikke at jeg likte det så godt.

Jeg spiser forsåvidt mye av dette den dag i dag ;)

Gjest rådyr
Skrevet

Texmex, sushi og indisk på restaurant. Raclette var en schlager i helgene. Ellers gikk det mye i pasta og greske retter.

Mesteparten av det som er nevnt før her er 70- og 80-talls for meg, men det har jo med alder å gjøre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Texmex, sushi og indisk på restaurant. Raclette var en schlager i helgene. Ellers gikk det mye i pasta og greske retter.

Mesteparten av det som er nevnt før her er 70- og 80-talls for meg, men det har jo med alder å gjøre.

Sushi på 90tallet?:O

Anonymous poster hash: 433e3...030

Skrevet

Sånn jordbærpulver til melken med den røde koppen man shaket den i. Husker ikke hva den heter, men tror det var en gutt utenpå esken med en rød caps eller noe? Skulle ønske den kom tilbake igjen. :)

Ja, jeg husker den! Den kom med både jordbærpulver og sjokoladepulver, og så shaket man i koppen og hadde ferdig milkshake! Pappa kjøpte en sånn til meg, men etter å ha regnet litt på det, mente han seg snytt fordi pulveret kostet så mye i forhold til Nesquick :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dinosaur og Spise Girls-kjærligheter. Det var sånn sur dip man skulle dippe kjærligheten i, så fulgte det med klistremerke!

Anonymous poster hash: 1b941...2eb
AnonymBruker
Skrevet

Spice*

Anonymous poster hash: 1b941...2eb
Skrevet

Mye brun saus og hvit saus ja. :Nikke: Generelt mye potetmiddager til hverdags (hang igjen fra de forrige tiårene). Pølse i brød (altså kokte pølser, ikke på grill) er også noe jeg forbinder med nittitallet!

• Liker 1
Gjest rådyr
Skrevet

Jepp:)

Mest i utlandet, men også i Oslo. Man fikk dessuten kjøpt råvarer i butikk på Majorstuen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke den du spør, men byens største Sushi resturant har drevet i 25år. Så ja, sushi på 90tallet. Men ble plutselig "mote" rundt 2006 husker jeg.

Anonymous poster hash: ce88f...59c

• Liker 4
Skrevet

Servelatpølse kuttet i skiver, stekt i ovn med tomatsaus og poteter attåt. *grøss* :spy:

"Sjømannsbiff" ( potetskiver, kjøttdeig, buljongvann, ketchup og ost, gratineres i ovn).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke den du spør, men byens største Sushi resturant har drevet i 25år. Så ja, sushi på 90tallet. Men ble plutselig "mote" rundt 2006 husker jeg.

Anonymous poster hash: ce88f...59c

Hvilken restaurant er det? Ja var vel litt det jeg følte, at det var ikke "på mote" så tidlig som 90tallet, selv om det var tilgjengelig.

Skrevet

Tv pizza

Hjemmelaget pizza med 1kg ost

Forskjellige gryteretter

Spaghetti med kjøttsaus

Piroger

Lasagne

Pitabrød med div.fyll gjerne kjøttdeig og kinakål med thousand island dressing

Bollefrikase

Skrevet

Syns det var mye mer halvfabrikata på 90-tallet enn det er nå. Kan huske spesielt disse rettene:

- Diverse gryteretter fra Toro, bl.a meksikansk og orientalsk gryte

- Fiskeboller i hvit saus

- Spaghetti med toro-saus, gjerne med litt biter av pølser i

- Koteletter med hermetiske erter og brun saus

- Kyllingvinger med fin baguette og salt potetgull ( :sjokkert: )

- Pannekaker og tomatsuppe

- Pytt i panne

- Trøndersodd på boks

- Hjemmelaget pizza, selvsagt med et tonn kjøttdeig og ost

Rart at jeg var et lubbent barn :rolleyes:

• Liker 2
Skrevet

Tine milkshake og duoyougherten som jeg av og til fikk når jeg var med mamma på butikken.

Husker vi starta med "taco" og det var kjøttdeig, pitabrød og ketchup ;)

Makaroni og skinke. Bare det!

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Sånn jordbærpulver til melken med den røde koppen man shaket den i. Husker ikke hva den heter, men tror det var en gutt utenpå esken med en rød caps eller noe? Skulle ønske den kom tilbake igjen. :)

Den shakeren har jeg enda! :laugh:

Jeg husker at man kjøpte den i en pakke som også inneholdt noen poser med oboy-pulver, så shaket man det i shakeren. Nammmmmm, det var så fantastisk!

Edit; Fant et bilde av det gitt!

10_11_14.JPEG

Endret av Noz
  • Liker 10
Annonse
Gjest Inggolf
Skrevet

Syns det var mye mer halvfabrikata på 90-tallet enn det er nå. Kan huske spesielt disse rettene:

- Diverse gryteretter fra Toro, bl.a meksikansk og orientalsk gryte

- Fiskeboller i hvit saus

- Spaghetti med toro-saus, gjerne med litt biter av pølser i

- Koteletter med hermetiske erter og brun saus

- Kyllingvinger med fin baguette og salt potetgull ( :sjokkert: )

- Pannekaker og tomatsuppe

- Pytt i panne

- Trøndersodd på boks

- Hjemmelaget pizza, selvsagt med et tonn kjøttdeig og ost

Rart at jeg var et lubbent barn :rolleyes:

Mer? :klo: Alt dette finnes jo fortsatt, pluss hundretalls andre ferdigretter også.

Foresten: Falunkorv minner jeg mye om 90-tallet! Det var stas å ha på matpakka husker jeg :ler:

• Liker 2
Skrevet

Mer? :klo: Alt dette finnes jo fortsatt, pluss hundretalls andre ferdigretter også.

Foresten: Falunkorv minner jeg mye om 90-tallet! Det var stas å ha på matpakka husker jeg :ler:

Joda, men syns det var mer utbredt å ha ferdigmat til middag hver dag på 90-tallet, nå er det nesten litt tabu å spise mye ferdigmat. Alt skal helst lages fra bunnen av osv. Men det er selvsagt min subjektive erfaring, da.

• Liker 3
Skrevet

Joda, men syns det var mer utbredt å ha ferdigmat til middag hver dag på 90-tallet, nå er det nesten litt tabu å spise mye ferdigmat. Alt skal helst lages fra bunnen av osv. Men det er selvsagt min subjektive erfaring, da.

Jeg har samme inntrykk. Det er mye mer fokus på å lage mat fra bunn av nå enn jeg husker det var på 90-tallet. En annen ting som jeg tror har noe å si er at folk reiser mer, og lar seg innspirere til å lage mye mer variert mat. På 90-tallet var taco og lasagne små eksotisk, og da var det lett å lage toro og andre hjelpemidler.

• Liker 1
Skrevet

Fiskeboller i hvit saus med karri.

Fiskekaker med brun saus eller sjysaus. Husker godt noen hjerteformede fiskekaker.

Tomatsuppe med makaroni.

Pølser i små biter og makaroni.

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

åja, sånn ja...Fokus er jo noe annet enn utvalg..Ikke nødvendigvis, men i denne situasjonen så..

Men ja, det er større fokus på hjemmelaget mat nå, men alikevell så tjenes det jo godt på disse halvfabrikata-produktene, så det aner meg at de blir flittigere brukt enn mange tørr å innrømme (Spesielt her på kg! :daane: ) Men denne diskusjonen blir nok litt OT..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...