Gå til innhold

Hva er det beste dere har laget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det beste dere noen gang har smakt, som dere har laget selv? Enten det er kake, mat eller drikke.

Legg ved oppskrift :laugh:

Anonymous poster hash: ab5ea...489
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må anonymisere meg for denne, for ellers blir jeg kanskje gjenkjent av noen.

Det beste jeg har laget må være den kaken jeg vant en konkurranse i et ukeblad med på slutten av nittitallet. Premien var en fantasktisk tur til Sveits! Jeg kalte kaken "Sjokoladetiramisu." Tiramisu var forholdsvis på mine kanter på den tiden, og jeg hadde smakt det på en italiensk restaurant og falt fullstendig. Servitøren fortalte meg hva den var laget av, og da konkurransen ble utlyst noen år senere komponerte jeg min egen fornorskede utgave.

Og tenk, 15 år senere lagde en av deltakerne i Hele Norge Baker kaken min. Jeg holdt på å falle av stolen da jeg så det. :)

Kaken min fra bakebilaget som fulgte ukebladet er til høyre.

post-37809-0-54351400-1399997063_thumb.jpost-37809-0-38572100-1399997078_thumb.j

Anonymous poster hash: c6812...98d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men.. Hva med oppskrift da?

Jeg må anonymisere meg for denne, for ellers blir jeg kanskje gjenkjent av noen.

Det beste jeg har laget må være den kaken jeg vant en konkurranse i et ukeblad med på slutten av nittitallet. Premien var en fantasktisk tur til Sveits! Jeg kalte kaken "Sjokoladetiramisu." Tiramisu var forholdsvis på mine kanter på den tiden, og jeg hadde smakt det på en italiensk restaurant og falt fullstendig. Servitøren fortalte meg hva den var laget av, og da konkurransen ble utlyst noen år senere komponerte jeg min egen fornorskede utgave.

Og tenk, 15 år senere lagde en av deltakerne i Hele Norge Baker kaken min. Jeg holdt på å falle av stolen da jeg så det. :)

Kaken min fra bakebilaget som fulgte ukebladet er til høyre.

attachicon.gif3-56C3AC54-1136461-800.jpgattachicon.gif4-5E485C97-1100792-800.jpg

Anonymous poster hash: acf42...cef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...