Gå til innhold

Tilbakemeling på bordkort

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei
Uannsett hvordan jeg lager bordkortet blir jeg ike fornøyd, så nå trenger jeg hjelp fra dere-hva synes dere? Fargetemaetcer sølv og rosa og monogrammet går igjennom alt ifra invitasjoner, kirkeprogram, meny, bortkort til takkekort .

Synes dere det er for enkelt?

post-70251-0-56982500-1399987180_thumb.j

Endret av MissEi
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bilde?

Anonymous poster hash: c9b18...680
AnonymBruker
Skrevet

Bordkort kan egentlig ikke bli for enkle. Bare de har navnet mitt (og helst riktig stavet), er jeg fornøyd.

Anonymous poster hash: 591d0...607

• Liker 3
Skrevet

Bilde?

Anonymous poster hash: c9b18...680

hehe glemte å legge med :fnise: nå er det der :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Syns det var fint :) Pen skrift og kult med monogrammet som går igjen!

Anonymous poster hash: 2dc0c...964
  • Liker 1
Gjest Applestore
Skrevet

Fint og enkelt, men selve fonten var lity vanskelig å lese.

Skrevet

Enig med Applestore, skriften må være lett og lese på normal avstand da du går forbi bodret. Husk at ikke alle ser like bra. Uleselige bordkort kan gjøre ting veldig vanskelig for enkelte....

Skrevet

Syns fargene, monogrammet og fonten så veldig bra ut. Men om du skal lage de selv hadde jeg investert i noe ordentlig klippe/beskjæringsutstyr, syns det så litt hjemmelaget ut. Men elers veldig bra, altså :)

AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt en litt mer leselig skrift :)

Anonymous poster hash: 32265...84d
AnonymBruker
Skrevet

Mer lettlest font, ja. Dere kan jo f.eks ha forbokstaven i den pene, snirklete fonten du har brukt nå og resten i en lignende men enklere font - eller en sans serif. Stor nok skrift er viktig for at alle skal kunne lese kortet.

Og ja - gjør noe med de skeive kantene. Billigste kutteløsning er stållinjal og skalpell/papirkniv. :)

Anonymous poster hash: 69687...20c

Skrevet

Syns fargene, monogrammet og fonten så veldig bra ut. Men om du skal lage de selv hadde jeg investert i noe ordentlig klippe/beskjæringsutstyr, syns det så litt hjemmelaget ut. Men elers veldig bra, altså :)

Ikke dumt, vet du hvor jeg kan kjøpe dette uten at det koster skjorta ? :)

Ville hatt en litt mer leselig skrift :)

Anonymous poster hash: 32265...84d

Ikke dumt!

Enig med Applestore, skriften må være lett og lese på normal avstand da du går forbi bodret. Husk at ikke alle ser like bra. Uleselige bordkort kan gjøre ting veldig vanskelig for enkelte....

Takk for tilbakemeling :)

Fint og enkelt, men selve fonten var lity vanskelig å lese.

Takk for tilbakemeling :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Bordkort trenger absolutt ikke være avanserte. Ser ikke hvor stort det er, men så lenge det er stort nok og leselig nok til at man ikke må helt innpå for å kunne lese navnet, så synes jeg det er helt flott sånn :)

Anonymous poster hash: 00e97...5c2
Skrevet

Jeg kjøpte mitt på Binders i sin tid, det som nå heter Staples. http://www.staplesbutikken.no/arkivering-brevordnere-permer-organisering/skjaremaskiner/skjaremaskiner/skjarebrett-fiskars-surecut-30cm-a4

Men de finnes i forskjellige størrelser, og sikkert til forskjellige priser også..:) Så du kan jo google Fiskars skjærebrett og se hvor du vil handle..:)

Har de helt sikkert i en gjennomsnittlig utstyrt hobbybutikk også.

Gjest Terra.
Skrevet

Hei

Uannsett hvordan jeg lager bordkortet blir jeg ike fornøyd, så nå trenger jeg hjelp fra dere-hva synes dere? Fargetemaetcer sølv og rosa og monogrammet går igjennom alt ifra invitasjoner, kirkeprogram, meny, bortkort til takkekort .

Jeg synes det er helt nydelig! :blomst:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Synes det var kjempefint!!

Men nå ble jeg litt skuffet, jeg trodde du hadde funnet en fiffig måte der folk kunne skrive en hilsen til brudeparet bakpå bordkortet! God ide synes jeg!

Det tror jeg faktisk jeg skal gjøre. Jeg skal feste en penn på hvert bordkort og så skrive under navnet "Skriv gjerne en hilsen til burdeparet på baksiden av kortet! Kortene blir samlet inn etterhvert" Og så få toastmaster til å minne om det. Så får jeg noen til å gå rundt og samle de inn. Hadde vært koselig til en minnebok :)

Anonymous poster hash: c1d92...b83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det var kjempefint!!

Men nå ble jeg litt skuffet, jeg trodde du hadde funnet en fiffig måte der folk kunne skrive en hilsen til brudeparet bakpå bordkortet! God ide synes jeg!

Det tror jeg faktisk jeg skal gjøre. Jeg skal feste en penn på hvert bordkort og så skrive under navnet "Skriv gjerne en hilsen til burdeparet på baksiden av kortet! Kortene blir samlet inn etterhvert" Og så få toastmaster til å minne om det. Så får jeg noen til å gå rundt og samle de inn. Hadde vært koselig til en minnebok :)

Anonymous poster hash: c1d92...b83

Det gjorde vi! La en liten blyant inni bordkortet og toastmasteren oppfordret folk til å skive hilsen INNI bordkortet. Da kunne vi lime de inn i minnealbumet slik at gjestene navn var foran også kan man brette det ut for å lese hva den gjesten skrev! Suksess!!!! :)

Anonymous poster hash: 640f1...c45

• Liker 2
Skrevet

Sånn skjærebrett får du også på diverse hobbybutikker. Jeg ville ikke tatt det rimeligste alternativet, rett og slett for det er ikke alltid de kutter like bra. Men igjen, hvis du ikke skal bruke det til noe annet så er det kanskje litt bortkastet penger? Hvis du kjenner noen som driver med scrapping har de nok utstyret du trenger. Jeg hadde glatt lånt bort utstyr hvis noe bekjente skulle "bare" lage bordkort o.l :)

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Synes du har laget flotte bordkort jeg.

Her er et par tips fra mitt erfaringskammers:

- som nevnt i andre innlegg, kantene bør være helt rette og "rene" (ikke noe papirfibre som står opp).

Hvis du skal bruke en linjal, få tak i en med stålkant og fortrinnsvis gummiert bakside, slik at linjalen ikke sklir på papiret/kartongen. Når du skal skjære opp, marker svakt med myk blyant skjærelinjene, men kun helt i ytterenden av papiret (altså, ikke tegn en linje over papiret). Legg linjalen slik at du har mesteparten av papiret under den - da er det mindre risiko for at papiret sklir. Du trenger en skalpell med skarpt blad, og det finner du på Panduro, Eurospar, eller en hobbybutikk. Eventuelle synbare blyantstreker visker du forsiktig bort. Skal du bruke en kuttemaskin, så ikke ha for mange ark i samtidig. Da kan det fort skje at det sniker seg inn skjevheter.

- du kan også anvende blanke kartotek-kort. Disse får du kjøpt på Staples, Panduro, eller lignende. Da slipper du unna masse skjæring

- for å få bretten på det bakerste kortet penest mulig, bruk et foldeben. Hvis papiret/kartongen er veldig stivt, riss forsiktig inn en linje der bretten skal gå på "brettesiden". Du skal ikke skjære helt igjennom, men bare kutte en del av papirfibrene slik at du får en renere brett.

- du kan gjerne beholde skrifttypen du har valgt, men jeg vil råde deg til å lage et stort bordkart hvor du bruker en lett lesbar skrifttype og plassere dette kartet slik at gjestene "må" få det med seg (ved gavebordet eller i nærheten av bordene).

Forøvrig synes jeg det var en snedig idé å la gjestene skrive små hilsninger i kortene. Det eneste er at det kan være de gjestene som vil beholde bordkortet sitt fordi de synes det er så forseggjort. Du kan jo eventuellt da legge et lite "kort" inni bordkortet som gjestene kan skrive på. Blyanter kan du sage i to og spisse ferdig, eller du bestiller penner med bryllupslogoen og datoen deres fra et reklamebyrå e.l..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...