karroo Skrevet 13. mai 2014 #1 Del Skrevet 13. mai 2014 Jeg går vg2, har en kronisk sykdom som gjør at jeg blir utrolig sliten. Jeg får nå ikke vurdering i muntlig engelsk siden vi fikk bare ett forsøk på fremføring. Er det slik at jeg mister retten til vg3 selv om jeg melder meg opp til privatisteksamen til høsten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Del Skrevet 13. mai 2014 Du mister ikke retten til å begynne på VG3. PS: Du har krav på tilrettelegging, dvs å få tatt fremføringen nå i etterkant.Anonymous poster hash: 6af50...385 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #3 Del Skrevet 13. mai 2014 Du skulle bedt om tilrettelegging tideligere, om du vet du har en sykdom. Anonymous poster hash: 8e80f...53b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest andersio Skrevet 13. mai 2014 #4 Del Skrevet 13. mai 2014 Først ville jeg prøvd å få gjennomført denne fremføringen. Har selv en kronisk sykdom og alle prøvene jeg ikke har møtt opp på har jeg fått tatt når jeg ble frisk igjen. Dette er da VG3. Uansett så burde det ikke være noe problem, jeg kom inn i vg3 med IV i to fag. Håper det ordner seg for deg, vet hvor jævlig vgs kan være når man er kronisk syk. Nesten så man blir straffa for og faktisk ha lyst til å gjøre noe med livet sitt kontra å gå til nav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #5 Del Skrevet 13. mai 2014 Høres merkelig ut å bare få en mulighet til muntlig fremføring. Jeg er lektor på høgskole, og her har studentene krav på å få en sjanse til dersom vi kjører et opplegg hvor de kan risikere å ikke få bestått slik at de ikke kan ta eksamen. Anonymous poster hash: 8c28f...938 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #6 Del Skrevet 13. mai 2014 Høres merkelig ut å bare få en mulighet til muntlig fremføring. Jeg er lektor på høgskole, og her har studentene krav på å få en sjanse til dersom vi kjører et opplegg hvor de kan risikere å ikke få bestått slik at de ikke kan ta eksamen. Anonymous poster hash: 8c28f...938 Og jeg har flere venner som er lektorer i vgs, og elevene har alltid krav på en ny mulighet til å få vurdering, enten det er skriftlig (prøver, innleveringer) eller muntlig (prøver eller fremlegginger). TS: Ta kontakt med Elevorganisasjonen. De kan hjelpe deg. http://elev.noAnonymous poster hash: 6af50...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karroo Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 13. mai 2014 Tusen takk for svar alle sammen! Læreren min sa at siste sjanse var 7 mai og da hadde jeg allerede fått noen uker. Så klart valgte jeg jo ikke selv å bli veldig syk nå, men må nok ta til takke med og ikke få vurdert. Veldig kjipt at man bare har en fremføring som kan gjennomføres kun på onsdager, læreren er Kanadisk og legger opp ting veldig rart i forhold til det norske systemet.. Skal være mer påpasselig neste år til å få ting tilrettelagt. Dere har hjulpet kjempe mye! Takk igjen :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mie23 Skrevet 13. mai 2014 #8 Del Skrevet 13. mai 2014 Vi har også bare en muntlig prøve. Men du burde spørre om å få ta den igjen, ellers må du melde deg opp til både skriftlig og muntig engelsk eksamen. Disse er felles på vg (en karakter), men ikke som privatist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karroo Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #9 Del Skrevet 13. mai 2014 Vi har også bare en muntlig prøve. Men du burde spørre om å få ta den igjen, ellers må du melde deg opp til både skriftlig og muntig engelsk eksamen. Disse er felles på vg (en karakter), men ikke som privatist. Det går helt fint og måtte ta opp både skriftlig og muntlig så lenge jeg kommer inn på vg3 :-D Har 5 i skriftlig så regner med å gå ned eventuelt, men da erstattes vel ikke terminkarakteren med privatistkarakteren så det går nok fint uansett. Tusen takk for opplysningen, var usikker på om man måtte ta begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå