Gå til innhold

kyfose i ung alder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har fått beskjed om det i ung alder?

Legen mener det at jeg har fått det når jeg ble født, eller i ung alder. Ryggen min går som en S/C, at skulderen min skal stå i lik høyde. Men det gjør den ikke..

Han mener også det at det har blitt verre av å sitte flere år i kasse og at det ikke har vært bra for ryggen min og at jeg burde bytte jobb, eller ikke sitte i kassa noe mer. Skal på røntgen i morgen, men er det noen som har det her?

Hvilke plager kan man ha?

Jeg kan i hvert fall ikke trene normalt lenger. Fordi ryggen kolapser nesten.

Han nevnte også noe om virvelen, nå har ikke jeg lest så mye om dette. Men kan man gjøre spesielle ting som kan gjøre det bedre?

Anonymous poster hash: 6d851...505
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det i nakken. Ser ut som en mini-bøffel. Ingen leger har tatt det alvorlig. Har masse smerter i skuldre og nakke. Tror jeg har arvet uheldige gener fra mors -og farssiden. Jeg slekter på en familie av bøffelnakker.

Har ingen andre tips enn å få det utredet hos en fysiolog, samt at kiropraktor og trening kan hjelpe. Det er også veldig viktig å tøye ut.

Anonymous poster hash: 01d6b...378

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det i nakken. Ser ut som en mini-bøffel. Ingen leger har tatt det alvorlig. Har masse smerter i skuldre og nakke. Tror jeg har arvet uheldige gener fra mors -og farssiden. Jeg slekter på en familie av bøffelnakker.

Har ingen andre tips enn å få det utredet hos en fysiolog, samt at kiropraktor og trening kan hjelpe. Det er også veldig viktig å tøye ut.

Skal på røntgen i dag, og da skulle han ta å se på det og hva man skal gjøre. Har en lege som tar meg ganske alvorlig. :)

AnonymBruker
Skrevet

Skal på røntgen i dag, og da skulle han ta å se på det og hva man skal gjøre. Har en lege som tar meg ganske alvorlig. :)Anonymous poster hash: 6d851...505

Har du også den "buffalo bump"? Bare lurte på om vi snakket om det samme. Jeg vurderer å prøve å snakke med fastlegen om det enda en gang. Det er noe som påvirker meg negativt psykisk (pga utseende) og fysisk (smerter, stivhet).

Lykke til på røntgen i dag!

AnonymBruker
Skrevet

Har du også den "buffalo bump"? Bare lurte på om vi snakket om det samme. Jeg vurderer å prøve å snakke med fastlegen om det enda en gang. Det er noe som påvirker meg negativt psykisk (pga utseende) og fysisk (smerter, stivhet).

Lykke til på røntgen i dag!

Det vet jeg ikke. Men har man ikke rettigheter for operasjon ? Hvor lenge har du hatt det?

AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ikke. Men har man ikke rettigheter for operasjon ? Hvor lenge har du hatt det? Anonymous poster hash: 6d851...505

Jeg har hatt det siden jeg var 13 år... kan man operere det??

Håper røntgen gikk bra!

Skrevet

Målrettet trening har en viss effekt. Har du vært hos fysioterapeut?

AnonymBruker
Skrevet

Målrettet trening har en viss effekt. Har du vært hos fysioterapeut?

Nei, det er en grunn til at jeg var på røntgen for å finne ut hva som er galt. For jeg har også smerter etter ribbeinsbrudd der. Så ting blir vel tatt derifra når legen har fått bildene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...