Gå til innhold

Sengetøy og håndklær

Gjest Fraggel

Anbefalte innlegg

Gjest Fraggel

Jeg skal kjøpe nye håndklær (type store, myke) og nytt sengetøy.

Vet ikke helt hva slags stoff jeg vil ha til sengetøyet, hva bruker dere?

Og - hvilke butikker i Oslo Sentrum har godt utvalg og OK priser (jeg gidder ikke å løpe byen rundt på "shopping")?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flanell! Det er deilig, det! Har ikke klart å finne flanelldynetrekk til dobbeltdyna vår, er det noen som vet om noen som har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomullssateng!

Helt enig, det er det jeg foretrekker (de andre nevnt over her klarer jeg bare ikke, og frottélaken er også grusomt). De aller fleste har det, f.eks. Kid Interiør, Hansen & Dysvik osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
Helt enig, det er det jeg foretrekker (flanell er forferdelig og frottélaken likeså).

Hvordan forferdelig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Flanell er for varmt, rett og slett. Selv liker jeg også bomullssateng best, det er glatt, men allikevel ikke syntetisk. Vi har et sett i syntetisk sateng, og det blir badstu utpå natten en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3llie
Flanell! Det er deilig, det! Har ikke klart å finne flanelldynetrekk til dobbeltdyna vår, er det noen som vet om noen som har?

Eneste stedet jeg har funnet flanell sengetøy som har passet til vår dobbeldyne er på Ikea, og kvaliteten er ganske dårlig (sømmene går opp).

Selv foretrekker jeg bomullssateng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forferdelig? :)

Det er altfor varmt og jeg liker ikke følelsen av stoffet, det samme gjelder krepp, det er et for hardt stoff for meg. Og frotté også, for hardt/ru. Men, altså, man kjøper jo det man liker best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et sett i syntetisk sateng, og det blir badstu utpå natten en gang.

Ja, vi fikk et sett sengetøy i syntetisk sateng i julegave. Det var veldig stilig, med kinesiske tegn på og greier. Men det føles helt forferdelig, og det jeg oppdaget var at jeg hadde en brukket negl på den ene stortåa og litt ru hud på den ene hælen som skrapte mot dynetrekket hele tiden, det var vanvittig ekkelt. Så det kommer aldri til å bli brukt mer. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker helt glatt bomull og krepp.

Krepp er jo ikke noe fint da... men jeg har alltid syntes det er så deilig å sove i.

Den tiden vi hadde felles vaskekjeller brukte jeg å rulle det glatte sengetøyet i elektrisk rulle. Da ble det hotell-sengetøy-glatt. Mmmmmmm

Jeg kan ikke fordra frotté-lakner. Og ikke flanell heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før elska eg å ligge i flanell (er ein skikkelig frostpinne), men så kjøpte eg bomullssateng. Bomullssateng er ein del dyrare enn flanell, men virkelig verdt det!! :P

Har sett nokon fine håndklær på Åhlens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...